Beamer NEC NP300 niet meer scherp te stellen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1090843

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een beamer NEC NP300 van 2008. De lamp die er in zit heeft nog maar de helft van zijn gebruiksduur gedaan. Toch heb ik opeens het probleem dat ik het beeld niet meer helemaal scherp krijg gesteld. Heel vervelend nu met het WK. Het beeld blijft dus een beetje wazig. Ik vraag mij nu af of iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn, of anders waar je zo'n beamer voor herstelling zou kunnen binnen doen (locatie: limburg)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De beamer is aangesloten op mijn telenet digicorder. Daar ligt het op zich niet aan want ook gewoon de menu-instellingen van de beamer, als ik die oproep, zijn die ook al wazig en moeilijk leesbaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de beamer eens aangesloten op mij pc om de resolutie eens aan te passen, maar geen oplossing. Via alle mogelijke instellingen (contrast, scherpte, schermformaat, ...) aan te passen, maar geen oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afstand beamer tot muur verandert? Wellicht dat de muur te dichtbij is nu.

Scherpstellen kan haast niet anders dan focus verkeerd of niet native resolution hebben

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:04
Het scherpstellen van een beeld heeft weinig met de lamp te maken. Lamp heeft met name met de lichtopbrengst te maken en volgens mij is dat bij jou nog goed. Treed dit probleem opeens op? Zit er troebel op de lens? Ik zou het probleem eerder in de lens zoeken dan in de lamp zelf.

Heb je al eens geprobeerd om de beamer op verschillende afstanden van het scherm te zetten? Mocht je te veel gekloot hebben aan de instellen dan zou ik eerst even alles instellen op factory default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 15:29
Al eens gewisseld tussen 720p / 1080i in de digicorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1090843

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips. de native resolution is 1024 op 768. ik heb hem nu aan de pc hangen en de resolutie is correct. Ook de afstand tot de muur heb ik getest maar ik krijg het niet opgelost. Ik dacht nochtans ook dat het met de resolutie te maken moest hebben, aangezien de projector perfect werkte en een week geleden is hij gebruikt geweest op iemand anders zijn laptop. Ook daarop werkte hij prima. maar de eerstvolgende keer op de digicorder had ik dit probleem. dacht dus ook aan de resolutie van die andere laptop. maar de resolutie aanpassen is toch gewoon via configuratiescherm - beeldscherm - resolutie aanpassen (beeld gedupliceerd)? Het formaat op de beamer is 4:3.