omzetten van FB pagina naar profiel / account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07-2018
Ik heb een persoonlijk Facebook-account. Daaronder 'hangen' enkele pagina's die ik gemaakt heb voor verenigingen. Ik wil één van die pagina's loskoppelen en 'verzelfstandigen', dus met een eigen mailadres en wachtwoord.

Ik wil die vereniging dus eigenlijk een eigen profiel of account geven (ik ken het verschil tussen profiel en account niet zo goed)

Hoe doe ik dat?

Dank bij voorbaat,
Lex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk gewoon door een volledig nieuw account te maken voor elke vereniging en daarna de betreffende pagina's waar je het over hebt opnieuw op te bouwen.

Het "kopieren" van de ene naar de andere account is geen goed plan; zeker niet omdat niet iedereen links of rechts al vriendjes is dus vallen er mogelijk zaken weg.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 09:14
Je kunt een andere partij admin maken op een pagina, en vervolgens via die nieuwe admin jezelf als admin laten verwijderen. De andere admin moet dan wel een Facebook account hebben, maar verder moet dat weinig tot geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
Dank tot zo ver!

Zijn er geen migratie-opties? Heb een artikel daarover gelezen, maar dat was nogal oud.

En inderdaad, als er inderdaad gemigreerd kan worden, dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat alle foto-albums e.d. meeverhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-06 10:12
De migraties zijn juist andersom, vroeger had je geen pagina's (bijv voor bedrijven) en had je een "normaal" Facebook account voor je bedrijf/vereniging/stichting etc... Nu heb je pagina's en 'moet' (volgens de Facebook voorwaarden) je migreren van een normaal account naar een pagina.

Pagina's hebben een of meerdere beheerders, en die wijzig je naar de persoon die de pagina overneemt.
Daarna kan je jezelf verwijderen als beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
Okee. Dus het beheren van een pagina voor die vereniging (en dus niet een account) is de juiste weg, sowieso volgens de Facebook-voorwaarden?

En dat betekent dan, als ik het goed begrijp, dat de diverse beheerders de pagina kunnen bereiken door in te loggen op hun eigen account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-06 10:12
Precies, zo beheer ik onder andere ook een aantal pagina's en hebben meerdere mensen verschillende rollen (een paar beheerders, een paar moderators, een paar redacteuren).
Meer informatie kan je ook vinden op de Facebook help pagina's:
https://www.facebook.com/help/282489752085908 en
https://www.facebook.com/help/289207354498410 voor de verschillende rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
Nog een vraag: weet er iemand iets over de Srizon FB Token Generator?
Pagina: 1