Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Erg slechte en wisselvallige WiFi verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 09:02
Hoi,

Sinds 2 weken is het wifi bij ons thuis erg instabiel en kom ik helaas niet meer op een oplossing om het probleem te fixen.

Het is zo instabiel dat er bijna niks meer echt mee te doen valt, het ene moment heb ik een verbinding van 90 mb down, het volgende moment schommelt het tussen de 10/15 mb down. Om over up maar te zwijgen, die komt niet meer boven de 20mb. (ik heb een 100/100 glasvezel verbinding bij KPN)

Nu heb ik al wat dingen geprobeerd maar krijg het probleem niet opgelost. Er is in de tussentijd ook niks veranderd binnen ons thuis, geen nieuwe aparaten die het signaal kunnen verstoren. Onderaan stuur ik een test mee die ik via KPN site heb uitgevoerd.

Iemand nog tip's wat ik kan doen? Het de router al meerdere keren opnieuw opgestart, ook het kastje in de meterkast even uit en aangedaan, helaas helpt er niks.

Beneden heb ik de Experiabox v10 staan en boven een TP-Link als AP ingesteld.

Weet iemand wat ik kan doen/proberen? Van wifi kanaal wisselen lijkt het probleem niet op te lossen. Via de kabel heb ik wel 'gewoon' een snelle verbinding. Het uitzetten van de TP-link heeft ook geen effect, ik zit beneden en boven zowat naast de routers (de mediabox staat bij mijn tv op de kast, de TP-link staat op mijn bureau in mijn werkkamer).

http://kpn-itns.speedtest...c4-11e8-ab25-3de6f328ffb5

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Alle reacties

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Misschien een buurman die een access poit/router heeft opgehangen die op hetzelfde kanaal uitzendt als de jouwe?

Kijk eens met een WiFi analyzer (netstumbler etc) naar de netwerken bij jou in de buurt zodat je ziet weelke kanalen overbevolkt zijn...

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 11:16
Als jij niks veranderd hebt dan moet het wel aan de experiabox liggen en zou ik bij KPN gewoon een nieuwe vragen. (Overigens je kan wat spelen met de wifi instellingen op een v10. Dat zou je nog kunnen proberen.)

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 09:02
core_dump schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:56:
Misschien een buurman die een access poit/router heeft opgehangen die op hetzelfde kanaal uitzendt als de jouwe?

Kijk eens met een WiFi analyzer (netstumbler etc) naar de netwerken bij jou in de buurt zodat je ziet weelke kanalen overbevolkt zijn...
Heb ik geprobeerd, heeft geen effect helaas. Channel 6 zou het beste moeten zijn (daar staat die nu ook op) maar lijkt niet te helpen.
Laagheim schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:02:
Als jij niks veranderd hebt dan moet het wel aan de experiabox liggen en zou ik bij KPN gewoon een nieuwe vragen. (Overigens je kan wat spelen met de wifi instellingen op een v10. Dat zou je nog kunnen proberen.)
Ik heb wat met de instellingen zitten spelen (5ghz los gemaakt etc) maar dit werkte allemaal niet. Stuurt KPN 'zomaar' een nieuwe modem op?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat je via de kabel een goeie stabiele verbinding hebt is mooi, want dan is er je verbinding naar buiten het probleem niet.

Ik persoonlijk heb het wifi-signaal van de Experiabox uitgezet en voor 35 euro een Xaomi Mi3 routertje staan.. doet prima zijn ding:

pricewatch: Xiaomi Mi Router 3

[ Voor 46% gewijzigd door Falcon op 03-07-2018 16:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult je wifi lichter moeten maken aan de ene kant, en beter moeten inrichten aan de andere kant. 5GHz is veruit het beste wat bandbreedte betreft, je zult echter last hebben van muren, of hoogte verschil. Sloop je muren dus.

De 2,4GHz band is zoals je zelf al zag lastiger... vooral omdat radio "gedeeld" is tussen elk device wat maar op die frequentie (of in de buurt) staat. Heb je dus veel 2,4GHz wifi in de buurt en zit er juist op jouw kanaal een te netflixen? Veel plezier, dat kanaal krijg jij dan geen ruimte op. Gevaarlijker zijn natuurlijk de andere bronnen zoals "wel die frequentie niet wifi" dingen. Zoals van die mensen met nageslacht wat gemonitord moet worden met een babyfoon. Analoog, geen pauzes, dus altijd die frequenties gewoon... weg. Magnetrons, garagedeur openers, pagers... alles stoort. Dat, en afhankelijk van je antenne gaat omhoog gewoon veel minder goed dan opzij. Dus op zijn minst één accesspoint per verdieping (bij voorkeur een per kamer).

Wifi is gewoon geen garantie, en als je je accesspoint (je hebt er een in je router gok ik, net zoals dat je een modem in je router hebt) dan ook nog eens in de meterkast zit, iets waar sowieso veel ripple is... dan heb je sowieso dus geen garantie.

Mijn advies? Alles op de kabel wat op de kabel kan. Daar help je iedereen in je buurt die wifi wil gebruiken al mee en het bied ALTIJD beter resultaat. En laat eens een échte radio scan doen, zodat ook niet-wifi apparaten opvallen ALS je wifi belangrijk vind. En investeer er in. Goede 5GHz apparatuur, met een controller, en 5GHz clients.

Anders denk ik, zeker in sommige omgevingen, dat je je verwachtingen zult moeten bijstellen.

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 11:16
@MyKey Als je experiabox niet goed werkt waarom zouden ze geen nieuwe sturen? Er kan natuurlijk altijd storing van buiten af zijn maar op 5g is die kans niet zo groot. Je schrijft dat je in zichtafstand op een paar meter van de eb zit en nog heb je geen goede verbinding. Het lijkt me sterk dat je probleem dan veroorzaakt wordt door je buren. Gewoon kpn bellen dus. Gratis nummer, 24 uur per dag bereikbaar en ik had binnen een dag een nieuw modem in huis. :)
Pagina: 1