Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle, stille desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views

Vraag

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een snelle desktop voor thuisgebruik. Ik game tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar op mijn PS4, dus een losse videokaart is in eerste instantie niet nodig. Ik wil wel graag de mogelijkheid open houden om er op een later moment een goede videokaart bij te prikken (price range € 300).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de € 1000, excl. videokaart en randapparatuur. Mag best wat meer of minder zijn, als dat een betere deal oplevert.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een WD Blue 4TB hardeschijf en een Dell UltraSharp U2412M monitor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een paar dingen die ik belangrijk vind: snel, hoge kwaliteit, stil en energiezuinig. Ik vind het niet erg om hier iets meer voor te betalen.

Het zou fijn zijn als ik het systeem in de toekomst nog wat uit kan breiden, bijvoorbeeld met een extra hardeschijf of nog een setje geheugen. Maar het komend jaar zal dat nog niet nodig zijn :)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Even een laatste sanity check :) zie ik belangrijke zaken over het hoofd? Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 290,66€ 290,66
1Gigabyte Z370M-D3H€ 117,94€ 117,94
1Fractal Design Define Mini C€ 75,-€ 75,-
1Cryorig C7€ 29,04€ 29,04
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 184,50€ 184,50
1Corsair RM550x Zwart€ 88,90€ 88,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 164,90€ 164,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,94

Beste antwoord (via GTACrime op 03-07-2018 18:21)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:28
Je hebt gekozen voor 3200MHz geheugen terwijl je processor maar 2666Mhz ondersteund, wil je 3200Mhz draaien moet je bij Intel een unlocked processor nemen i.c.m. een Z370 moederbord.
( Beter ) alternatief is om voor een 2666Mhz setje te gaan zoals: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Je zou ook het 3200Mhz kunnen nemen en deze handmatig terugklokken naar 2666Mhz en de timings dan strakker zetten, echter valt dit wat mij betreft onder overklokken wat je aangeeft niet te willen doen.

Omdat je niet wilt overklokken heb je geen Z370 chipset nodig, de pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) doet min of meer hetzelfde maar dan met een B360 chipset, hier nog andere B360 borden: categorie: Moederborden

Je hebt een Nvme ssd gekozen, je zou ook voor een goedkopere SATA ssd kunnen gaan zoals: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB
Op papier zijn die Nvme ssd's een heel stuk sneller, maar in de praktijk zul je niet veel verschil merken behalve bij specifieke doeleinden en is het zo dat als je het verschil niet kent je ook niks gemist hebt.
Maar het verschil is er wel, heb je het geld er voor over zou ik zeggen; waarom niet?

Heb je AMD ook al overwogen? Ik denk dat AMD ook een reële optie voor jou zou kunnen zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:28
Je hebt gekozen voor 3200MHz geheugen terwijl je processor maar 2666Mhz ondersteund, wil je 3200Mhz draaien moet je bij Intel een unlocked processor nemen i.c.m. een Z370 moederbord.
( Beter ) alternatief is om voor een 2666Mhz setje te gaan zoals: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Je zou ook het 3200Mhz kunnen nemen en deze handmatig terugklokken naar 2666Mhz en de timings dan strakker zetten, echter valt dit wat mij betreft onder overklokken wat je aangeeft niet te willen doen.

Omdat je niet wilt overklokken heb je geen Z370 chipset nodig, de pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) doet min of meer hetzelfde maar dan met een B360 chipset, hier nog andere B360 borden: categorie: Moederborden

Je hebt een Nvme ssd gekozen, je zou ook voor een goedkopere SATA ssd kunnen gaan zoals: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB
Op papier zijn die Nvme ssd's een heel stuk sneller, maar in de praktijk zul je niet veel verschil merken behalve bij specifieke doeleinden en is het zo dat als je het verschil niet kent je ook niks gemist hebt.
Maar het verschil is er wel, heb je het geld er voor over zou ik zeggen; waarom niet?

Heb je AMD ook al overwogen? Ik denk dat AMD ook een reële optie voor jou zou kunnen zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
- aangezien je niet gaat overklokken zal ik die moederbord niet nemen, omdat deze als doeleinde heeft om te kunnen overclocken. Kijk eens misschien naar de Asus rog strix b360-f gaming.

- je hebt een ramgeheugen genomen van 3200. Kijk eens naar 2666 mhz. Meeste moederborden gaan niet verder dan 2666mhz altans als je niet gaat overclocken.

- de samsung 860 evo is goed en snel genoeg. Scheelt je toch 50 euro.

Vergeet niet even een goede muis en toetsenbord erbij te kopen.

Kijk ook eens even een 2e hands GPU op de vraag en aanbod. De nivdias 1060 gaan tegenwoordig goedkoop van de plank en ze zijn prima!
Voorbeeld: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

[ Voor 10% gewijzigd door Romeofarnas op 03-07-2018 01:05 ]

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Top, thanks voor jullie feedback! :)

Nog een vraagje over de voeding: is de Corsair RM550x een goede keuze, of kan ik bijv. net zo goed voor een Seasonic Focus Gold 450W gaan?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:46
Hoe belangrijk vind je "stil"?
Ik vind een systeem stil, indien er weinig lawaai van het systeem af komt.
Lawaai wordt vooral veroorzaakt door kleine diameter fans die op hoge rpms draaien.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar minimaal 120mm fans, zoveel mogelijk met PWM besturing.
Jouw gekozen CPU koeler (Cryorig C7) heeft een 92mm fan met een maximum rpm van 2500 rpm.
Ik zou kijken naar een 120mm fan koeler, die doorgaans niet boven de 1200rpm komt.
Langzamer + groter = stiller.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Wat wil je met je systeem gaan doen? Het is leuk hoor, een i7 nemen, en het zou ook passend kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld heb je die helemaal niet nodig. Zomaar € 1.000,- uitgeven kan iedereen, maar ik zie hier echt de meerwaarde van een i7 niet.
Snel is heel subjectief en ook een dual core kan snel (zat) zijn (is alleen wat minder toekomst proof). Om nu in de blind maar een i7 met 16 GB geheugen kopen is gewoon zonde.

Dus nogmaals de vraag die je.al in de topicstart hebt gekregen, maar niet beantwoord: Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:20
GTACrime schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 01:22:
Top, thanks voor jullie feedback! :)

Nog een vraagje over de voeding: is de Corsair RM550x een goede keuze, of kan ik bijv. net zo goed voor een Seasonic Focus Gold 450W gaan?
De RM550x is een prima voeding maar neem wel de 2018 versie. De Seasonic is geen goed alternatief. Dat is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W wel. Niet modulair maar de kabels raak je makkelijk kwijt in de Define Mini C.

De feedback van JohanNL kan ik mij het beste in vinden. Wat betreft de ssd moet je het zelf weten. 'Omdat het kan' heb ik in mijn systeem ook NVME ssd's.

Als cpu koeler zou ik de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 adviseren. Voor niet te veel geld een zeer goede koeler.

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Waarom niet als je het stil en zuinig wil bijvoorbeeld een pricewatch: Intel Core i5-8400T Tray of pricewatch: Intel Core i7-8700T Met een passieve koeler en passieve voeding?

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik reageer even op het laatste bericht.

Ik wil een snelle, stille maar ook kleine desktop-PC bouwen.
Van de eigenschappen 'snel', 'stil' en 'klein' is voor mij bij het ontwerpen de eigenschap 'stil' absoluut leidend.

Ik denk aan een i7-8700T processor, op een thin-mini-ITX moederbord van ASUS (nieuw sinds september 2018), gecombineerd met een volledig passief gekoeld 'kastje': de AKASA Euler.
Ik wil de AKASA achter mijn monitor ophangen. Praktisch onzichtbaar.
Overwegingen:
- de AKASA Euler is speciaal ontworpen voor thin-mini-ITX mobo's, geen ventilatoren, niet op processor, noch in voeding;
- voeding: extern 19V 'powerbrick';
- de i7-8700T processor (socket 1151) heeft een TDP van slechts 35W en een cpu-benchmark van 12492;
- het Asus Prime H310T moederbord (socket 1151, core 8ste gen. compatible);
- en natuurlijk voorzien van SSD en RAM-geheugen (voor beide: grootte naar eigen keuze).
Resultaat: een beest van een 0dB mini-PC!

Of zie ik iets over het hoofd?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:20
RobvanO schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:51:

Resultaat: een beest van een 0dB mini-PC!
Mits er geen coilwine optreedt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Mja, het feit dat je een oud topic kickt met een niet ter zake doende post? Als je op zoek bent naar aankoopadvies, open dan een eigen topic zoals de topicstarter hier gedaan heeft :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.