@
izdp Klopt ja, daarom zou het de bestaande parkeerplaatsen kunnen vervangen.
Mijn plan voor drainage is om water direct uit de parking weg te laten lopen. Door middel van een lichte helling richting het huis weg (dit loopt dan via de inrit het agrarische land van de buurman op) Dit gebeurt toch al uit zichzelf vanuit de rest van het terrein omdat we zeker 10cm hoger zitten dan het omringende land. Om dit te faciliteren kan ik evt. nog een halve pvc buis als riolering aanleggen aan de randen van de parkeerplaats. Alles is omringd door een muurtje dus dit is makkelijk weg te werken, en met een rooster lijkt het denk ik niet verkeerd.
@
Señor Sjon Een goed punt, ik zou dan een nieuwe berekening moeten maken en kijken of de kosten van de bakstenen waterdicht krijgen afweegt tegenover de garage afmaken zoals die nu is. Aquaplan kelder epoxy is waar ik voornamelijk mijn hoop op heb gericht maar ik heb nog geen ervaring met dit spul. En als het niet goed werkt is het te laat natuurlijk.
Als ik zo artikelen lees over lokale overstromingen bij heftige regenbuien omdat mensen hun tuintjes volledig volgooien met stenen of beton ga ik er van uit dat ik me over vocht van regen niet erg druk hoef te maken.
Een andere optie zou zijn om het precies te doen zoals het nu gedaan is onder aan de helling, hier ligt een gleuf die het water opvangt en naar een put loopt, vanuit de put wordt het water richting de algemene riolering gepompt. Dit zelfde principe zou ik ook 2,5m omhoog kunnen trekken en aansluiten op het oude systeem. Dan zou de parkeerplaats dus licht hellend richting het huis komen te liggen.