Advies nodig voor CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-01 22:28
Ik zoek een?
Stille aftermarket CPU cooler op een i5-8600k.

Wat is je budget?
Alles tot 70 euro vind ik prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta overla voor open

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een mini-itx gaming systeem in een Fractal Design Nano S. I5-8600k, gtx 1070ti, 16gb ddr4.

Hoi allemaal,

Graag wat advies voor een cpu cooler voor in mijn build. Ik wil graag een goede en vooral stille cpu cooler voor in mijn kast. Maximale hoogte is 162 mm voor cpu coolers in de Nano S.

Ik twijfel nu tussen de Be Quiet Dark Rock 4, de Noctua NH-U12S (tower) en de Noctua NH-L12S (lage cooler).

Stilte is voor mij het allerbelangrijkste. Ik dacht dus eerst aan de Be Quiet Dark Rock 4, maar ik ben bang dat hij de airflow in de kleine case zal verhinderen. Vooral op het oog op de videokaart die zeer dichtbij de voeding zal hangen wil ik liever niet een gigantisch blok monteren op mijn CPU.

Mijn vraag, is een tower in deze mini-itx case helemaal prima en zal er meer dan genoeg ruimte zijn voor warme lucht vanaf de GPU? Of kan ik het beste de lage platte cpu cooler van noctua nemen?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Nip op 02-07-2018 19:45)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik zou voor de Dark Rock 4 gaan, want meer dan voldoende koelvermogen en ik vind het een mooie cooler, als je dan toch een window hebt wil het oog ook wat. Airflow zou ik me niet zo druk om maken, eventueel zou je een SFX voeding kunnen nemen om de GPU wat meer ademruimte te geven.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://nl.hardware.info/...-review-go-pro-or-go-home al gelezen? Inderdaad de Dark Rock of, afhankelijk van je wensen, de Noctua D15.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nip
MAX3400 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:28:
https://nl.hardware.info/...-review-go-pro-or-go-home al gelezen? Inderdaad de Dark Rock of, afhankelijk van je wensen, de Noctua D15.
Thanks die review had ik nog niet gezien! _/-\o_

Denk jij dat de Dark Rock 4 de airflow zal blokkeren of is dit echt flauwekul? Ik wil voorkomen dat alle warme lucht van de GPU niet naar de exhaust fan kan.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:12
Ga je de cpu overklokken?

• Nip
Ja, maar niet extreem ofzo

Acties:
  • Beste antwoord

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik zou voor de Dark Rock 4 gaan, want meer dan voldoende koelvermogen en ik vind het een mooie cooler, als je dan toch een window hebt wil het oog ook wat. Airflow zou ik me niet zo druk om maken, eventueel zou je een SFX voeding kunnen nemen om de GPU wat meer ademruimte te geven.

• Uszka
Dan kom je al goed uit met de pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II Koelt zelfs beter dan een Dark Rock 4 en niet heel veel minder dan een heel veel duurdere D15 https://nl.hardware.info/...cten/213967-428738-421773 @ full speed koelt de Kotetsu zelfs beter en stiller dan de D15!

[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 02-07-2018 19:34 ]

• Nip
Ok dank je wel allemaal. Ik ga toch voor de Dark Rock omdat ie zo stil is. Als de temps in mijn case te hoog zijn zie ik dan wel weer

• Uszka
Jouw geld, maar eh, als je goed de tabel leest zie je dat de Kotetsu MKII bij een vergelijkbaar geluidsniveau iets beter koelt voor ruim €20 minder.
Pagina: 1