Laptop voor HBO-ICT en gaming (Budget 1200 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga hem gebruiken voor mijn HBO-ICT studie en ik kies dan waarschijnlijk voor de richting Software Development, dus een degelijke processor en genoeg RAM is belangrijk. Dit zijn de eisen die de opleiding stelt:
ProcessorMinimaal Intel Core i7 of vergelijkbare AMD aanbevolen
Werkgeheugen/RAMAanbevolen minimaal 8GB
HarddiskMinimaal 250GB opslag. SSD harde schijf aanbevolen
Videokaart16-bits kleuren en 512 MB VRAM (2 GB of meer VRAM wordt aanbevolen)

Hier wil ik niet te veel van afwijken, maar ik kan ook leven met een i5 en een 13 of 14-inch scherm vind ik ook niet zo erg.
Ik wil vooral lichte games als Fortnite, League of Legends en CSGO spelen met redelijke settings, maar voor zwaardere games ben ik bereid de settings wat lager te zetten.

Wat is je budget?
Maximaal €1200, maar het liefst blijf ik rond de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet hem natuurlijk meenemen naar school, maar het gewicht maakt me niet zo veel uit. Batterijduur is ook niet zo'n groot probleem, hij zal bijna altijd aangesloten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst Dell of HP omdat die studentenkorting bieden en ook gewoon omdat ik hun laptops goed vind, maar ik vind Lenovo en Asus ook goed. Merken zoals MSI vind ik ook niet erg, maar het liefst geen merken als Medion, BTO e.d.

Ik heb zelf al aardig veel gezocht en kwam toen bij deze van Dell (ik kon hem helaas niet in de Pricewatch vinden). Voor €800 kan ik dus een laptop krijgen met een i5-8300H en een GTX 1060 Max-Q, maar reviews zeggen dat de laptop vrij snel heet en lawaaierig wordt, maar ik vind het design wel mooi. Ik heb dus de voorkeur aan een niet-gaming design, maar hier wil ik ook best van afwijken.
Dit zijn mijn prioriteiten:
1. Prestaties
2. Kwaliteit van scherm en toetsenbord
3. Koeling (goede temperaturen en weinig lawaai)
4. Design
5. Gewicht en batterijduur

Ik hoop dat jullie nog wat suggesties hebben maar ik heb het idee dat ik alles al heb gezien :P Als er informatie ontbreekt zal ik dit zsm bijwerken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Het zijn hardstikke goede laptops van dell naar mijn mening.
Alleen deze die jij aangeeft heeft geen gtx 1060 max-q GPU maar een gtx 1050.
Dat kan je hier zien onder het kopje mijn dell samenstellen: https://www.dell.com/nl-n...op/cn37701/configurations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thomaskrop schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:37:
Het zijn hardstikke goede laptops van dell naar mijn mening.
Alleen deze die jij aangeeft heeft geen gtx 1060 max-q GPU maar een gtx 1050.
Dat kan je hier zien onder het kopje mijn dell samenstellen: https://www.dell.com/nl-n...op/cn37701/configurations
Ik had er een in mijn winkelwagen met een GTX 1060 Max-Q, maar hij is nu weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Bij Dell kan je ook studentenkorting aanvragen. Zeker doen! Kan enorm schelen.

https://www.dell.com/nl-n...es-15-5587-laptop/cn55804
Dit is één van de goedkoopste laptops met i7 8750H en 16gb ram, wellicht een kijkje waard. Ook nog eens een paar euro goedkoper als dezelfde config met linux neemt https://www.dell.com/nl-n...es-15-5587-laptop/cn55810

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Er zit (behalve op het instap model van de G3) ook 12% korting op gamelaptops. voor 1100 (zonder korting) heb je een I7 met GTX1060 8gb ram en voor 1200 (ook zonder korting) de 16gb variant.
Lijkt me geen verkeerde deal als de korting daar van af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ben je ook van plan de notebook naar school mee te nemen?
Waarschijnlijk moet je de notebook namelijk tijdens lessen ook gebruiken.
Want dat zou ik voor 13/14 inch gaan, en goed kijken naar de accu, die moet zeker meer dan 4 uur meegaan bij normaal gebruik. En zo gauw je een 1050/1060 video kaart neemt kun je dat wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xera
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 09:41
metstijl schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:59:
Want dat zou ik voor 13/14 inch gaan, en goed kijken naar de accu, die moet zeker meer dan 4 uur meegaan bij normaal gebruik. En zo gauw je een 1050/1060 video kaart neemt kun je dat wel vergeten.
Hoezo? Er zit ook een geïntegreerde graphics kaart bij, de 1050/1060 wordt pas ingeschakeld bij applicaties waarbij dit nodig is..

Overigens zou ik niet willen programmeren op een 13/14 inch

[ Voor 5% gewijzigd door xera op 06-07-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
metstijl schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:59:
Ik heb al een dag meegelopen op de opleiding en daar zag ik dat er genoeg stekkerdozen door de lokalen lagen verspreid :) 13/14 inch is inderdaad niet zo fijn wanneer je aan het programmeren bent
Pagina: 1