Toon posts:

verbinding 56k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb softwarematig etech 56k modem, maar meestal krijg ik maar verbindingen van 38.000 of 42.000 en soms 44.000 , dit vind ik vrij laag,of is dit normaal? Ligt dit aan de kwaliteit van m`n telefoonlijn?
of ligt het misschien aan het software modem, is een hardware modem beter?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee, dit is vrij normaal, alhoewel 38.000 wel erg laag is voor 56k, ik haalde zelf altijd 46/48k, dat is toch echt het maximum. heeft niks te maken met het modem, maar meer met de kwaliteit van de telefoonlijn, die kan het niet aan.

als je echt het maximum van de telefoon wilt halen, neem dan een v.92 hardware modem.

• Kiko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:36

Kiko

MOOH!!

ikzelf haal tussen de 48.000 en 50.000
En als ik echt geuk heb een keer 52.000

Slapende honden bijten niet

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
M'n broertje haalt ook niet meer met z'n (interne) hardware modem en Wish...
Ikzelf heb ene externe (Aldi :)) modem, die loopt via Noknok op 115,200, wat perfect is voor surfen, alleen downen gaat te traag...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op dinsdag 17 juli 2001 20:31 schreef Ares het volgende:
M'n broertje haalt ook niet meer met z'n (interne) hardware modem en Wish...
Ikzelf heb ene externe (Aldi :)) modem, die loopt via Noknok op 115,200, wat perfect is voor surfen, alleen downen gaat te traag...
Hij loopt niet op 115,200 hoor... Dat is alleen de snelheid tussen je modem en je COM-poort op je computer...

Byteripper.

Verwijderd

Dit is dus gewoon normaal, het is soms frustrerend als je nog achter een 56k modem zit en de rest van Nederland zit achter adsl of kabel. (had ik ook, nu niet meer :) ..@home :) )

Verwijderd

Argh.. houw eens allemaal op met @Home... dat komt bij mij pas "ergens in 2002" (citaat) ;)

Het probleem heet WinModem... de snelheid hangt trouwens ook af van de load van je systeem.. als je denkt dat een spelletje spelen en downloaden samen kan gaan met winmodems dan zit je redelijk fout... Een WinModem is nix meer dan een geluidskaart voor je tel. lijn. Ik heb het probleem zelf ook ondervonden, heb nu een el-cheapo 56k6 extern serial modempie en dat loopt lekker door (althans, wat je lekker noemt).
Pagina: 1