Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djrmml
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 13:10
vooraf het volgende:

DS415+ bleef vanmorgen hangen met booten, ook zonder disks starte deze niet op.
na wat zoek werk bleek dat waarschijnlijk de Intel Atom ac2538 het heeft begeven, op zich geen groot probleem 4 hardschijven zijn in RAID 5 geconfigureerd en ik had recent nog een configuratie file extern opgeslagen.

Nu heb ik dezelfde dag een DS918+ gehaald, zodat ik gemakkelijk de schijven kon overzetten en de meeste instellingen en zowel data behouden zou blijven. tutorial van Synology volledig van gevolgd, eerst de doel nas voorzien van de nieuwste DSM en daarna de Raid 5 schijven op dezelfde volgorde monteren.

oké, tot zover ging het goed. de eerste stappen van het migratie proces gevolgd maar na het de installatie start de nas zichzelf opnieuw op en bleef hij in zijn boot fase hangen. enkel het blauwe powerlampje bleef knipperen, dit 1 uur zijn gang laten gaan... geen progressie.

zoals in de 2e alinea het proces herhaald, DSM opnieuw geinstalleerd(1 en 2 keer op een aparte schijf trouwens) vervolgens weer de Raid schijven gemonteerd, geen migratie menu meer, blauwe powerknop blijft knipperen...

Het probleem wat ik hier heb kan ik nergens terug vinden, ook tech support van synology reageert traag.

edit:
Wanneer ik de hdd plaats waarmee ik de DSM het geinstalleerd gebruikt, dan start hij vrolijk op en kan ik toegang verkrijgen tot DSM.

djrmml wijzigde deze reactie 02-07-2018 17:48 (5%)

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• djrmml
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 13:10
Inmiddels heb ik de Raid 5 schijven via Ubuntu uitgelezen en alle data op een externe hdd gezet.
De raid 5 schijven konden na het formatteren weer gebruikt worden in de nieuwe DS918+

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True