Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:57
Ik heb het volgende probleem, ik draai via een 2012r2 server RDP/Remoteapp op onder andere een Windows 10 client. De apps starten en werken prima op de client. Ook de normale USB devices werken goed via passthrough en RemoteFX. Nu heb ik (helaas) een legacy device (RS232 via USB). Dit device werkt pima als ik lokaal de software gebruik. Device wordt herkend en kan data naar de software sturen. Als ik via een RDP sessie de applicatie draai dan kan ik via de optie lokale bronnen > meer > overige ondersteunde RemoteFX USB apparaten het legacy device selecteren. Ook dan werkt alles prima. Het probleem komt als ik dezelfde applicatie (app) via work resources start op de Windows 10 client. Ik kan dan geen lokale bronnen selecteren helaas. Dus de vraag is:

- Hoe kan ik lokale bronnen selecteren als ik een app start via remote app / work resources?
- Is er een keyboard shortcut om lokale bronnen te selecteren?
- Kan ik op een andere manier een lokale bron koppelen aan een remote app configuratie?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:38
Dit doe je met Powershell binnen het RDS cluster, even uit mijn hoofd wel enkel op de collection en niet op individuele apps (al is dit misschien wel mogelijk, maar volgens mij niet supported). Uit mijn hoofd via Get-RDSessionCollection, Get-RDSessionCollectionConfiguration en Set-RDSessionCollectionConfiguration

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 02-07-2018 20:23 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:57
Tnx! Ik heb het gefixt inmiddels, dus voor de volgende die dit heeft:

Op de server:

Import-Module RemoteDesktop
Set-RDSessionCollectionConfiguration -CollectionName "YourCollectionName" -CustomRdpProperty "usbdevicestoredirect:s:<device class GUID>"

En op de client in het .rdp profile ook toevoegen voor de zekerheid het desbetreffende USB device:

"usbdevicestoredirect:s:USB\VID_046D&PID_082C\515DEAE0;USB\VID_046D&PID_08B2\5&1DBE3274&0&1"