Toon posts:

Setup assistant verwijderd, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ekinereph98
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-07-2018
Mijn vraag

Ik heb net in de winkel te horen gekregen dat ik voor het gebruiken van mijn harde schijf als éérst zou moeten formatteren. Na dit gedaan te hebben bleek dat ik eerst de setup had moeten doen... Die is dus nu verwijderd. Mijn harde schijf is wel geformatteerd maar heeft maar opslagruimte van 412mb... Kan ik ergens de setup software terughalen of kan ik nog iets anders doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LaCie 2TB USB-C/USB 3.0 Externe Harde Schijf (Posche Design)
Ik werk op een Macbook Pro uit 2017 met High Sierra als besturingssysteem.

Beste antwoord (via ekinereph98 op 02-07-2018 15:32)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:40
Pak anders even google er bij met "disk utility partitioning greyed out" ofzo.

je doet het gewoon verkeerd; je selecteert bijvoorbeeld de partitie in plaats van de hele schijf.
Of zo. Of verander even iets in view-settings.

Anyays, speel er even mee (die disk-utility) en maak je geen zorgen: de schijf was leeg, die setup assistent heb je niet nodig, je kan niks stuk maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
Apple OS heeft toch een disktool (of hoe heet het ook al weer) daarmee kan je toch gewoon die externe schijf selecteren en formatteren en partitioneren en whatever je wilt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ekinereph98
Disk Utility, klopt. Daarmee heb ik hem geformatteerd, maar hoe kan het zijn dat de opslagruimte maar 412mb is terwijl het een harde schijf is van 2TB?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 16:41

SambalBij

We're all MAD here

Mogelijk is dat een kleine partitie waar die setup assistant software op stond?
Die software heb je niet nodig; Gewoon via Disk Utility de schijf opnieuw partitioneren naar één grote partitie. (En die vervolgens formatteren)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ekinereph98
Formatteren schijnt niet te helpen. Los van of ik de software nodig heb of niet, de opslagruimte blijft 412mb . Partitioneren blijkt niet te kunnen (dit kan ik niet aanklikken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ekinereph98
Het probleem is opgelost, bedankt voor de hulp. Het bleek te liggen aan de setting "show only volumes" in "view". Wanneer ik op "show all devices" drukte kreeg ik alles te zien. Na dat te formatteren kwam er 2TB te staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Pak anders even google er bij met "disk utility partitioning greyed out" ofzo.

je doet het gewoon verkeerd; je selecteert bijvoorbeeld de partitie in plaats van de hele schijf.
Of zo. Of verander even iets in view-settings.

Anyays, speel er even mee (die disk-utility) en maak je geen zorgen: de schijf was leeg, die setup assistent heb je niet nodig, je kan niks stuk maken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee