win10: "afspelen met" op 4K tv geen volledig beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lastig te omschrijven probleem dit vanwege de overlap van termen, maar daar gaat tie:

Ik wil graag een film "afspelen met" mijn samsung 4K tv vanaf mijn win10 pc.
TV wordt herkend. De functie werkt maar de film wordt met 2 hele dikke zwarte blokken, een soort van gecropped weergegeven op de 4K tv.

Verder info:

- monitor is een iiyama 34inch, file is een mkv file. (het gebeurt bij alle files: wmv, avi en mkv)
- Toen de PC was voorzien van een oudere HD monitor had ik dit probleem niet.

Ik ben dus geneigd om te denken dat het iets te maken heeft met het "extra" brede beeld van mijn pc monitor. Ik krijg het probleem echter niet gefixed.

Wat heb ik geprobeerd:

- Opties op smart TV wijzigen (aspect ratio, zoom etc) niks werkt.
- Resolutie op pc monitor naar een minder breed format gezet, geen effect.

Ik weet op dit moment niet meer in welke richting ik het moet zoeken. Ook op internet kan ik vrij weinig vinden. Dus ik richt mij even op de community. Niet zeker wetend ook of ik nu hier in televisies of beamers moet zijn of ergens anders.

Iemand een idee?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:23

Nogne

>.<

Welke mediaspeler gebruik je in Windows? Dat is wel handige informatie om je verder te helpen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Ik gebruike de functie: "afspelen met" deze is direct vanuit explorer beschikbaar op de rechtermuisknop. Hij speelt de file dan met media speler af.

[ Voor 6% gewijzigd door Dinictus208 op 02-07-2018 14:39 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 15:00
Op die manier ('afspelen met', of 'op apparaat weergeven' enzovoort) heb ik zelden of nooit normaal beeldmateriaal kunnen afspelen. Leuk dat het in windows zit, maar dit is gewoon niet de manier om videos op je 4K tv af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Ok, dank voor de info. Met mijn oude PC monitor was het nooit een probleem. Ware het niet dat het natuurlijk nooit hoger was dan HD dat op de TV werd weergegeven.

Ik denk dat ik dan aan de Plex moet oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oid ;)

Nee, dat hoeft niet. In WMP zit een DLNA serverfunctie ingebakken.
https://www.howtogeek.com...into-a-dlna-media-server/ Is volgensmij voor win 7 maar in 10 zou het ook zo moeten werken.
En dan kun je vanaf je TV naar je PC browsen en de film afspelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Thanks maar dan is de TV dus de mediaspeler en dan pakt hij niet alle versies van mkv. Maar dat is een andere discussie. Ergens heb ik toch het idee dat dit makkelijk gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 15:00
- Ik snap het verhaal over je monitor niet? Heeft toch niks te maken met een film op je tv afspelen?
- Makkelijke oplossing? Koppel een mediaplayer aan je tv.
- heb je al een mediaplayer-app op je tv geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Oekol

waka waka hey hey

Of als het niet lukt gewoon lekker een externe HDD van pak 'm beet 2TB kopen, kost niks meer. Weet je zeker dat het altijd werkt. Koop je extra kabeltje en laat je 1 altijd in tv zitten kun je makkelijk in en uit pluggen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:23

Nogne

>.<

Dinictus208 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:39:
Ik gebruike de functie: "afspelen met" deze is direct vanuit explorer beschikbaar op de rechtermuisknop. Hij speelt de file dan met media speler af.
Als je het probeert af te spelen met VLC, en je past dan het beeld aan. Heb je dan nog last van de zwarte balken? VLC heeft namelijk een optie om je video beeldvullend af te spelen zonder de zware balken.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Thanx voor de adviezen. Ik ga e.e.a. proberen. In eerste instantie ben ik geinteresseerd in het originele procede dat eerste wel gewoon werkte. Met VLC kan je volgens mij niet afspelen op een ander device.

Pagina: 1