Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:45
Mijn vraag:
Vorige maand voor mij en mijn vrouw een overstap met nummerbehoud aangevraagd en vandaag daadwerkelijk overgegaan naar Simpel. Alles ging soepel en verliep via afspraak.

Echter krijg ik nu de APN instellingen waar de internetinstellingen en MMS instellingen in staan van de oude provider niet verwijdert.

Als ik een 2de APN instelling aanmaak (ik kan de oude dus niet verwijdert krijgen) en daarna rechtsbovenaan op die 3 punten klik en dan klik op standaardinstellingen herstellen wist hij de nieuwe APN en staat alleen de oude er weer in.

Mijn concrete vragen zijn:
- Hoe verwijder je de oude APN instellingen (internet en MMS instellingen)?
- Hoe zorg je ervoor dat de nieuwe APN instellingen de standaard instelling wordt?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Huawei P9 Lite met android 7 (beide dezelfde telefoon).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht via google en tweakers, echter geen oplossing kunnen vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door knorde op 02-07-2018 14:32 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die verdwijnen vanzelf, aangezien ze toch niet meer werken
Je nieuwe simkaart maakt alleen contact met zijn eigen provider.

http://apn-settings.com/h...ttings-guide-for-dummies/

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 02-07-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.simpel.nl/toe...ei/p9-lite-android-nougat

kiezen voor internet > automatisch instellen
Om de instellingen opnieuw te ontvangen, stuur een SMS met internet naar 1300.
Klik op Volgende voor stap-voor-stap instructies hoe de ontvangen instellingen op te slaan en te activeren.
Niet geverifieerd of dit ook werkt, heb geen simpel of P9

[ Voor 50% gewijzigd door Viper® op 02-07-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Dat werkt niet, krijg geen instellingen opgestuurd. Had al contact met Simpel gehad maar die wisten het ook niet en rade aan om handmatig in te stellen.
FreshMaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:28:
Die verdwijnen vanzelf, aangezien ze toch niet meer werken
Je nieuwe simkaart maakt alleen contact met zijn eigen provider.

http://apn-settings.com/h...ttings-guide-for-dummies/
Na hoeveel tijd gaat dat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Toestel al eens opnieuw opgestart ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Viper® schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:31:
Toestel al eens opnieuw opgestart ? :$
Ja al meerdere keren, zowel bij mij als bij mijn vrouw.

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 02-07-2018 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Als je bij handmatige instellingen bij APN type "default, supl" of default, generic" invult. of staan deze al goed?

Kan het zijn dat de overgang van provider nog 'loopt' en dat dit morgen of overmorgen opgelost is

[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 02-07-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Viper® schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:37:
Als je bij handmatige instellingen bij APN type "default, supl" of default, generic" invult. of staan deze al goed?
Internet werkt wel maar op de instellingen van de oude provider (komt denk ik omdat Simpel op het Tmobile netwerk zit). Echter heeft Simpel geen MMS en horen bij de namen Simpel te staan en het APN adres hoort anders te zijn.

Eigenlijk wil ik dit compleet verwijderen en een nieuwe aanmaken:
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/apn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@knorde MMS kun je negeren, aangezien je die toch nooit meer gaat ontvangen.

Betreft de APN instellingen, voeg eventjes een nieuwe toe. Vervolgens zie je op het screenshot hierboven een bolletje staan. Als je daarop klikt, wordt die APN ingesteld als 'standaard'. Dat is in ieder geval hoe het op stock Android werkt. Bij Stap 16 wordt aangegeven in de onderstaande tutorial. Voor de juiste APN instellingen kun je gewoon op de website van Simpel kijken.

Oude APN's kun je (in stock Android) verwijderen door het APN te selecteren, dan de drie puntjes en dan op verwijderen te drukken. Wellicht kan dit op een Huawei niet, of is het T-Mobile branded, waardoor die APN standaard erin staat. Het maakt verder ook niet uit hoeveel APN's daar staan, zolang je maar de juiste geselecteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:07:
Het maakt verder ook niet uit hoeveel APN's daar staan, zolang je maar de juiste geselecteerd hebt.
Klopt. Ik heb zelf een Simyo SIM-kaart, en ik had daarop ook een hoop vage APN's. Met onder meer KPN Hi (geloof ik), iets met Rabo, en nog een paar aparte APN's met uiteraard het KPN-portaal waar Simyo gebruik van maakt.

Het gaat erom dat je de juiste selecteert :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
@knorde MMS kun je negeren, aangezien je die toch nooit meer gaat ontvangen.
Het is mooier als hij weg is maar volgens mij is dat niet mogelijk en moet hij daar maar lekker blijven staan :P
Betreft de APN instellingen, voeg eventjes een nieuwe toe. Vervolgens zie je op het screenshot hierboven een bolletje staan. Als je daarop klikt, wordt die APN ingesteld als 'standaard'
Het is niet te controleren bij mij op welke hij staat. Als ik een 2de toevoeg en vervolgens 1 selecteer, daarna het menu weer uit ga en opnieuw het APN menu in staan beide niet aangevinkt (en is dus niet te zien welke wordt gebruikt).
Oude APN's kun je (in stock Android) verwijderen door het APN te selecteren, dan de drie puntjes en dan op verwijderen te drukken. Wellicht kan dit op een Huawei niet, of is het T-Mobile branded, waardoor die APN standaard erin staat. Het maakt verder ook niet uit hoeveel APN's daar staan, zolang je maar de juiste geselecteerd hebt.
Klopt, het zou mooier zijn als ze weg kunnen maar als het niet mogelijk is dan houdt dat op. Het rare is dat als je kiest voor standaard APN instellingen herstellen hij die van Tmobile weer erin zet. Op internet lees ik dat hij die informatie uit de simkaart haalt. Als het allemaal echt niet lukt probeer ik wel een fabrieksreset maar ik kijk eerst nog even of iemand een oplossing heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:14:
Het is niet te controleren bij mij op welke hij staat. Als ik een 2de toevoeg en vervolgens 1 selecteer, daarna het menu weer uit ga en opnieuw het APN menu in staan beide niet aangevinkt (en is dus niet te zien welke wordt gebruikt).
Dan druk je waarschijnlijk niet goed. Heb je al precies op dat bolletje gedrukt? Zoals ook beschreven staat in dat stappenplan van Simpel?
maar ik kijk eerst nog even of iemand een oplossing heeft :)
Mijn oplossing al geprobeerd?
Het rare is dat als je kiest voor standaard APN instellingen herstellen hij die van Tmobile weer erin zet.
Heb je het toestel bij T-Mobile gehaald toevallig? Zo niet dan kan het zomaar zijn dat de Simkaart herkent wordt als 'T-Mobile', aangezien Simpel op dat netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Dan druk je waarschijnlijk niet goed. Heb je al precies op dat bolletje gedrukt? Zoals ook beschreven staat in dat stappenplan van Simpel?
Uiteraard :)
Er komt dan ook een stipje in (om het zo maar te noemen).
Echter bij opnieuw openen staat er geen van beide meer aangestipt.
Mijn oplossing al geprobeerd?
Jazeker, het werkt ook gewoon alleen lees ik op internet dat deze instellingen problemen kunnen geven in het buitenland. Niet dat ik vaak naar het buitenland ga maar ik wil graag de goede instellingen erin hebben en het mooiste zou zijn de oude eruit zodat ik zeker weet dat hij de juiste gebruikt.
Heb je het toestel bij T-Mobile gehaald toevallig? Zo niet dan kan het zomaar zijn dat de Simkaart herkent wordt als 'T-Mobile', aangezien Simpel op dat netwerk zit.
Toestellen zijn los gehaald (geen Tmobile telefoon dus). Ik dacht dat dit vrij simpel was (ik stel regelmatig voor andere mensen dit soort dingen in, maar deze is toch best lastig haha :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je kan niet die T-mobile APN openen en vervolgens via rechtsboven 3 stipjes verwijder/delete apn kiezen denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Viper® schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:37:
Je kan niet die T-mobile APN openen en vervolgens via rechtsboven 3 stipjes verwijder/delete apn kiezen denk ik ?
Nee, als je hem opent zijn de 3 stipjes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:27:
Uiteraard :)
Er komt dan ook een stipje in (om het zo maar te noemen).
Echter bij opnieuw openen staat er geen van beide meer aangestipt.
Bij het opnieuw openen van wat? Van het APN overzicht of iets anders?
Jazeker, het werkt ook gewoon alleen lees ik op internet dat deze instellingen problemen kunnen geven in het buitenland.
Niet 'kunnen', maar problemen gaan geven in het buitenland. Voor zover ik weet werkt het internet niet in het buiteland met de T-Mobile APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:46:
Bij het opnieuw openen van wat? Van het APN overzicht of iets anders?
Ja bij het opnieuw openen van het APN overzicht :)
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:46:
Niet 'kunnen', maar problemen gaan geven in het buitenland. Voor zover ik weet werkt het internet niet in het buiteland met de T-Mobile APN.
Ah oke, dat is duidelijke informatie en nog meer reden om dit goed te krijgen :P
Ik denk dat ik gewoon 1 toestel reset naar de fabrieksinstellingen (eerst even alles kopiëren wat ik wil bewaren). Als dat de oplossing is doe ik dat bij het 2de toestel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:49:
Ja bij het opnieuw openen van het APN overzicht :)
Maar wanneer je dus Simpel selecteert als standaard en je gaat daarna terug, dan staat geen van tweeën ingesteld als standaard?

Kan het niet zo zijn dat het alleen visueel niet goed weergeven wordt, maar dat op de achtergrond wel de Simpel APN ingesteld wordt?

En nog een vraag. Heb je de drie puntjes bij de Simpel APN wel (om deze te verwijderen?)
Ah oke, dat is duidelijke informatie en nog meer reden om dit goed te krijgen :P
Mijn hele familie zit bij Simpel (en ik ook) en vonden het raar dat ik in Italië wel internet had en hun niet. Bleek dus aan de APN te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:
Maar wanneer je dus Simpel selecteert als standaard en je gaat daarna terug, dan staat geen van tweeën ingesteld als standaard?

Kan het niet zo zijn dat het alleen visueel niet goed weergeven wordt, maar dat op de achtergrond wel de Simpel APN ingesteld wordt?

En nog een vraag. Heb je de drie puntjes bij de Simpel APN wel (om deze te verwijderen?)
Klopt, dan staan beide niet aangevinkt.
Misschien dat je dan wel via de goede internet maar dat kan ik niet zien :P
De puntjes staan er bij beide, alleen bij geen 1 van de 2 een verwijder optie (alleen nieuwe maken en resetten naar standaard instellingen).
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:
Mijn hele familie zit bij Simpel (en ik ook) en vonden het raar dat ik in Italië wel internet had en hun niet. Bleek dus aan de APN te liggen.
Ondanks dat ik weinig in het buitenland kom wil ik het om deze reden wel goed hebben. Gewoon irritant als je bijvoorbeeld een keer in Duitsland bent en je vervolgens geen internet hebt. Kopiëren is inmiddels begonnen, ik laat het weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:08:
De puntjes staan er bij beide, alleen bij geen 1 van de 2 een verwijder optie (alleen nieuwe maken en resetten naar standaard instellingen).
Ok. Op mijn telefoon (LineageOS) staat bij elke APN die ik selecteer onder de drie puntjes 'APN verwijderen' 'Opslaan' en 'weggooien'. 'Standaardinstellingen herstellen' heb ik alleen bij het APN overzicht.

Kan je hem ook niet wegggooien door in de te houden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:11:
Ok. Op mijn telefoon (LineageOS) staat bij elke APN die ik selecteer onder de drie puntjes 'APN verwijderen' 'Opslaan' en 'weggooien'. 'Standaardinstellingen herstellen' heb ik alleen bij het APN overzicht.

Kan je hem ook niet wegggooien door in de te houden o.i.d.
Bij mij is die optie er niet (zal wel aan Huawei liggen, beide telefoons hebben het namelijk niet).
Ingedrukt houden werkt ook niet, heb dat al diverse keren geprobeerd (kort, lang etc) maar na 20 seconden ingedrukt houden vond ik het genoeg haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

knorde schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:16:
Bij mij is die optie er niet (zal wel aan Huawei liggen, beide telefoons hebben het namelijk niet).
Ingedrukt houden werkt ook niet, heb dat al diverse keren geprobeerd maar na 20 seconden vond ik het genoeg haha :P
Dan zal het inderdaad aan Huawei liggen. :P En 20 seconden lijkt mij inderdaad meer dan lang genoeg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Dan zal het inderdaad aan Huawei liggen. :P En 20 seconden lijkt mij inderdaad meer dan lang genoeg. ;)
Haha idd :P
Ik ben benieuwd of hij het straks wel goed heeft staan na de reset, eerst moet het kopiëren klaar zijn (wat slaat een mens toch een hoop op in een paar maanden tijd :P).

EDIT

Vreemd, telefoon compleet gereset naar fabrieksinstellingen en nog steeds de verkeerde APN instellingen.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Huawei dit toewijst omdat Simpel op het Tmobile netwerk zit en Huawei denkt dat het hier Tmobile betreft.

Ik laat de MMS instellingen wel zo staan en ik wijzig die van Tmobile wel handmatig in de juiste. Vreemd vind ik het wel. Nu de telefoon weer "even" instellen.

[ Voor 33% gewijzigd door knorde op 02-07-2018 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Aangezien mijn schoonouders ook Simpel hebben heb ik eens bij hun gekeken.
Op zowel de Motorola Moto G5S PLus als de Samsung Galaxy S5 Neo zijn dezelfde instellingen aangemaakt als ik hierboven beschrijf. Ik heb het gelijk handmatig aangepast voor hun.

Ik moet er wel bij zeggen dat de Samsung Galaxy S5 Neo er meer in heeft staan (Ben staat er ook tussen, die overigens ook via het Tmobile netwerk gaat). Het lijkt toch in de (software van de) telefoon te zitten en dat hij standaard bepaalde APN instellingen toekent n.a.v. het netwerk.

Hoe dan ook, het probleem is opgelost door handmatig de APN te wijzigen.
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:11:
Standaardinstellingen herstellen' heb ik alleen bij het APN overzicht.
Ik ben trouwens nog wel benieuwd wat er bij jou / jullie gebeurt als je drukt op standaardinstellingen herstellen, of hij dan ook de Tmobile gegevens erin zet.

[ Voor 21% gewijzigd door knorde op 03-07-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteban88
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 19:45
Iemand een idee hoe je mobiel internet van youfone in het buitenland aan de praat krijgt? https://www.portablegear....llingen_Youfone_(APN).htm. Deze website info helpt niet. Ik heb een Oneplus One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

*knip*. Wil je even een nieuw topic aanmaken? Het kicken en kapen van iemand anders zijn topic is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.