Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Dag,

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar persoonlijke ontwikkeling.
Zo zou ik graag wat beter leren webdesignen.

Ik heb wat Wordpress kennis en kan een vrij basic website'je in elkaar planten, maar om echt mooie en strakke websites (die ook goed zijn te beheren) te kunnen maken zou ik graag mijn kennis wat verbreden.

Wat gebruiken professionele webdesigners aan software,etc?

Nu zie ik op internet tal van cursussen voorbij komen, maar dit ik toch vrij summier allemaal. Ik vind het lastig om hier iets uit te kiezen.

Mogelijk kunnen jullie mij leuke, leerzame en interessante lesstof aanraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wil je precies? Grafisch een website vormgeven? Wil je daar een baan in vinden of is 't alleen voor de hobby? Of wil je de website zelf bouwen met HTML, CSS en javascript?

UI Design: Voornamelijk Sketch, en altijd nog Photoshop.
UX Design: Axure en/of Sketch.
Webdevelopment: Sublime Text (gratis) of WebStorm (betaald) en tig anderen.

Maar wat wil je precies: Grafisch of technisch of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:58
Hi @Yogibeer

Misschien heb je de grafische school wel afgerond, dat weet ik niet, als dat zo is, negeer mijn post dan maar ;).

IMHO heeft webdesign minder met tools, maar meer met grafisch inzicht te maken. De tools geïnstalleerd hebben en weten welke optie onder welk menu te vinden is, in natuurlijk erg handig, maar is hetzelfde als het kopen van een volledig gevulde loodgietersbus en er dan van uit gaan dat je gas- en waterleidingen kunt aan- en omleggen.

Dus oriënteer je eens op boeken, cursussen of opleidingen op het gebied van grafische vormgeving en niet op de cursus <vulhiereensoftwarepakketin> voor beginners. Volgens mij zijn er al teveel 'webdesingers' die kennis van Wordpress verwarren met kennis van vormgeving.

Maar nogmaals, misschien werk je al veertig jaar als graficus.. ;)

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Bernard0343 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:55:
Hi @Yogibeer

Misschien heb je de grafische school wel afgerond, dat weet ik niet, als dat zo is, negeer mijn post dan maar ;).

IMHO heeft webdesign minder met tools, maar meer met grafisch inzicht te maken. De tools geïnstalleerd hebben en weten welke optie onder welk menu te vinden is, in natuurlijk erg handig, maar is hetzelfde als het kopen van een volledig gevulde loodgietersbus en er dan van uit gaan dat je gas- en waterleidingen kunt aan- en omleggen.

Dus oriënteer je eens op boeken, cursussen of opleidingen op het gebied van grafische vormgeving en niet op de cursus <vulhiereensoftwarepakketin> voor beginners. Volgens mij zijn er al teveel 'webdesingers' die kennis van Wordpress verwarren met kennis van vormgeving.

Maar nogmaals, misschien werk je al veertig jaar als graficus.. ;)

Succes!
Dag Bernard,

Nee, dat werk ik niet. En je hebt gelijk. Ik vind het simpelweg leuk om websites te maken en heb daarbij wat globale kennis wat wordpress (etc).
Het leek mij leuk om die kennis te verbreden.

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken naar grafisch vormgeven ipv webdesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 14:52

TDB

udemy.com biedt vele webdesign online cursussen aan. Nu tijdelijk overigens voor € 10,99.

PSN: TDBtje