Vraag

• wjg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 16:17
Ik zoek een vervanger voor mijn Lumia 950?
ongeveer 5", een beetje toekomst proof goede audio(dus goede dac).

budget liefst zo min mogelijk, maar max ca 450-500

Er zijn weinig test beschikbaar aangaande de geluidkwaliteit via de koptelefoon, en dat is, naast bellen, appen en email checken ongeveer waar ik de telefoon het meest voor gebruik
Het enige wat ik tegenkom zijn de LG varianten zoals de V30 e.d.. maar ik heb niets met dat merk.

Hoe zijn de ervaringen qua audio met bijvoorbeeld de recente Nokia, oneplus, huawei of de Xiaomi modellen

Aangezien ik nog altijd op een Microsofts telefoon zit, zullen jullie begrijpen dat de nieuwste apps, spelletjes e.d aan mij niet besteed zijn. Wel wil ik eenvoudig toegang tot mijn bestanden en mijn agenda's mailboxen e.d. eenvoudig kunnen blijven beheren. kortom, de telefoon is voor mij meer een zakformaat verlengde van mijn pc dan een sociaal verlengstuk. Bellen kunnen ze immers allemaal. :)

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben vanwege de Bluetooth audio codec naar de Z5 van Sony overgestapt; dat is de hoogste kwaliteit audio codec voor Bluetooth, vooral zinvol als je ook Sony koptelefoons hebt met LDAC. Softwarematig zijn die ook goed met mp3 bestanden via hun DSEE HX+ instelling. Of het echt verschil maakt?

Ik heb expres het oudere compacte premium model gekocht (de Z5 compact) omdat deze heel schappelijk geprijst is op Ebay en de latere versies niet zo premium meer zijn (of geen vingerafdrukscanner, of geen waterdichtheid etc).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wjg
gambieter schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:10:
Ik ben vanwege de Bluetooth audio codec naar de Z5 van Sony overgestapt
Bluetooth is voor mij eigenlijk geen optie, ik heb de Shure SE214, de Shure SRH840 en de Sennheiser HD555, dus ik zoek specifiek een model met jackaansluiting.

Palthe

Edit: laat maar, geen v30 zei je. Is wel de beste DAC volgens de reviews

[ Voor 85% gewijzigd door Palthe op 02-07-2018 07:21 ]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 22:51
gambieter schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:10:
Ik ben vanwege de Bluetooth audio codec naar de Z5 van Sony overgestapt; dat is de hoogste kwaliteit audio codec voor Bluetooth, vooral zinvol als je ook Sony koptelefoons hebt met LDAC. Softwarematig zijn die ook goed met mp3 bestanden via hun DSEE HX+ instelling. Of het echt verschil maakt?

Ik heb expres het oudere compacte premium model gekocht (de Z5 compact) omdat deze heel schappelijk geprijst is op Ebay en de latere versies niet zo premium meer zijn (of geen vingerafdrukscanner, of geen waterdichtheid etc).
offtopic:
Bevalt ie en doet hij wat hij moet doen?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• wjg
palthe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:20:
Edit: laat maar, geen v30 zei je. Is wel de beste DAC volgens de reviews
Klopt, lees ik ook overal, maar de rest van het toestel en de reputatie van LG smartphones geven me niet gelijk het goede gevoel. Daarnaast ligt hij ook buiten mijn prijsrange.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MerijnB schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:37:
offtopic:
Bevalt ie en doet hij wat hij moet doen?
Ja :)

(Heb er nu zelfs 2)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 02-07-2018 11:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wjg
Niemand een idee? dan moet ik concluderen dat ik ofwel toch moet kijken bij LG, ofwel een dedicated audio oplossing moet zoeken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:50
Of over op bluetooth headsets, dan wordt de keuze groter. Of een verloopstuk. Als wat jij wil er niet is zul je een compromis moeten zoeken.
Pagina: 1