Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Ik zoek een?
Zoals de titel al aangeeft ben ik vooral opzoek naar een bluetooth headset. Daarmee wil ik vooral veel conference calls gaan doen (werk), maar mijzelf ook af kunnen sluiten met een lekker stukje muziek. Momenteel gebruik ik namelijk een pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart) om muziek te kunnen luisteren, maar aangezien die geen microfoon heeft kan ik deze hoofdtelefoon niet gebruiken voor conference calls.

Afgelopen maart heb ik daarom in eerste instantie de pricewatch: QCY Q29 Pro (Zwart) aangeschaft. Alhoewel ze prima functioneren en een goede muziekervaring geven, heb ik drie grote nadelen ontdekt. Namelijk:
  • Geen stereo mogelijk bij bellen
  • Geen noise-cancelling microfoon
  • Kwaliteit schakelt terug bij headset-modus
Dat zorgt er dus voor dat ik klink alsof ik in een aquarium zit. Graag zou ik daarvoor dus een vervanging zoeken. Voor het meer serieuze werk kan ik dan nog altijd de Sennheiser pakken, maar voor snel wat pickup-and-play dus de headset.

Ander puntje is ook dat ik een telefoon heb zonder 3.5mm aansluiting en daarom dus exclusief op zoek ben naar een bluetooth headset. Ook vind ik het Airpods concept (wat gelijk is aan de Q29 Pro) wel geinig.

Wat is je budget?
Maximaal echt rond de 50 euro. Vandaar de voorkeur voor Chinees.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik momenteel erg goede ervaringen met Xiaomi, dus dat heeft mijn voorkeur. Andere Chinese merken vind ik ook leuk om mee te experimenteren. Ik heb geen voorkeur voor sport headsets en die vallen dus af. Wat ik meestal lastig vind is om te bepalen of er daadwerkelijk microfoon noise cancelling op zit, ik vind het namelijk wel belangrijk dat ik verstaanbaar ben. Verder geen voorkeur voor headset/headphones/etc.

Concreet wat ik nog gevonden had:Welke vragen heb je hier nog over?
Sowieso welke headsets wel bovenstaande, ontbrekende functies hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Welke vragen heb je hier nog over?
Sowieso welke headsets wel bovenstaande, ontbrekende functies hebben.
Als je in de pricewatch gaat zoeken, kun je aan de linkerkant de criteria opgeven die je hierboven noemt en er op filteren (ben er verder niet zo bekent mee):
categorie: Koptelefoons
categorie: Gaming headsets

[ Voor 15% gewijzigd door swhnld op 02-07-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
swhnld schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Als je in de pricewatch gaat zoeken, kun je aan de linkerkant de criteria opgeven die je hierboven noemt en er op filteren (ben er verder niet zo bekent mee):
categorie: Koptelefoons
categorie: Gaming headsets
Daarmee ben ik zeker bekend, maar niet naar op zoek. Bij voorkeur ben ik opzoek naar een Chinese headset/hoofdtelefoon in tegenstelling tot de gangbare westerse merken. Eigenlijk zoals Tweakers in maart deze review heeft geschreven: reviews: De voordeligste bluetoothheadsets - Een selectie uit Chinese webshops

Het grootste deel van deze headsets staan echter niet in de Pricewatch, vandaar ook mijn specifieke(re) vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zie in mijn omgeving eigenlijk alleen Apple bedrade oortjes, Apple AirPods en Bose Quitecomfort headsets. Iedereen stapt met of zonder omweg over naar een van deze opties. Misschien een optie om klein beetje door te sparen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Oneplus Bullets wireless schijnen ook goed te zijn. Daar al naar gekeken?
Sethro schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:12:
Ik zie in mijn omgeving eigenlijk alleen Apple bedrade oortjes, Apple AirPods en Bose Quitecomfort headsets. Iedereen stapt met of zonder omweg over naar een van deze opties. Misschien een optie om klein beetje door te sparen?
Wat is dat nou weer voor advies? :P

[ Voor 72% gewijzigd door Sport_Life op 06-07-2018 22:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Sethro Als ik door had willen sparen, dan had ik dat gedaan. Dat is hier het probleem ook totaal niet. Ik kan het mijzelf niet verantwoorden om 150 euro uit te geven voor oordopjes die ik niet super veel gebruik. 50 euro vind ik daarom een mooi bedrag.

@Sport_Life goede tip. Heb er even naar gekeken, maar kan ze nogal lastig vinden. Reviews zijn inderdaad goed, maar ook wat schaars.

Zelf ben ik momenteel even aan het kijken naar alternatieven zoals:
[list]
pricewatch: JBL T460BT (Zwart)
product: Sony WH-CH500
product: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless

Maar vind het heel lastig om in te schatten hoe bijvoorbeeld de microfoonkwaliteit is. Ook zie ik die House of Marley overal goed uitkomt... Maar zwaar onbekend merk, dus twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoe bevallen de QCY Q29? Ik zit zo te twijfelen om deze oortjes te halen. Ik wil eerst testen of ik zoiets veel gebruik. Het is voornamelijk voor in de bus en op de fiets omdat dan mijn telefoon in mijn tas zit. Daarnaast ziet het er ook leuker uit voor mijn collega's op kantoor ipv die witte apple oortjes. Maar voordat ik een hoop geld ga uitgeven wil ik dus zoiets proberen. Bij mannen vind ik ze er echt wel goed uitzien maar kan nergens echt informatie vinden of ze een beetje blijven zitten bij vrouwen. Aangezien je ze niet kan ruilen is dan 40 euro ook weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Fl0werp0wer Vind het erg moeilijk om in te schatten hoe de Q29 Pro's bij vrouwen blijven zitten. Ze zijn niet veel anders dan gewone in-ears en daarmee kun je ze ook echt vergelijken. Ik heb niet het gevoel dat ze zwaarder zijn of daardoor eerder uitvallen of iets dergelijks. Ook zijn de silicone dopjes te vervangen en zitten er verschillende pasvormen bij.

Nogmaals, de Q29 Pro's zijn echt hele goede oortjes. Echter is de microfoon zo brak dat ik echt naar iets anders opzoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:38
Ik heb uit nieuwsgierigheid een Tennmak BT setje bij Ali gekocht voor mijn Shure SE215 in ears. Een kort kabeltje met accu, volledige bediening en microfoon.
Dit merk is redelijk veel besproken onder de ‘high end’ China hoofdtelefoons vanwege de hoge kwaliteit.
En ik moet heel eerlijk zeggen dat het merk er niet om liegt, het BT setje presteert verbazingwekkend goed voor €11,00. Het verschil met de orignele Shure kabels c.q. bedrade aansluiting is minimaal, ja een paar Herz minder bandbreedte vanwege de BT 4.1 beperkingen, maar verder zuiver geluid en de bassen zijn zelfs iets zwaarder/voller.

Als je op hun grootste afzetkanaal zoekt dan vind je aardig wat producten die er best straks uitzien.
En als je de reviews mag geloven heb je in veel gevallen een kwalitatieve clone van een duur merk voor erg weinig.

[ Voor 48% gewijzigd door Theo74 op 13-07-2018 22:03 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Theo74 bedankt voor de aanvulling. Ik heb er even naar gekeken en ziet er inderdaad goed uit.

Vanochtend even zitten Googlen en ben tot een nieuwe conclusie gekomen. De QCY Q29 Pro oortjes zijn eigenlijk gewoon goed. Maar blijkbaar gaat Windows iets anders om met het switchen van Bluetooth profielen. Ik dacht namelijk dat het aan de Q29 Pro lag dat het Bluetooth profiel headset werd gekozen met verschrikkelijk slechte kwaliteit. Echter blijkt dat inherent te zijn aan de huidige Bluetooth standaard. Althans als je beneden Bluetooth 5 kijkt.

Conclusie is dan ook dat het vinden van een nieuwe Bluetooth headset voor muziek én conference calling weinig zin heeft, omdat het slechte kwaliteitsprofiel weer wordt afgedwongen door Windows. Op de een of andere manier is het geluid met bijvoorbeeld Android wel dikke prima. Maar geen idee hoe dat zit, dat wil ik nog wel uitzoeken.

Vooralsnog wil ik misschien gaan kijken naar een draadloze plus bedrade oplossing, maar met het wegvallen van de 3.5mm jack op zowat alle apparaten is dat ook niet echt een compleet einddoel... Hopelijk wordt dit nog vervolgd.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Inmiddels heb ik de product: House of Marley Positive Vibration 2 Wireless gekocht. Aangezien draadloze Bluetooth oortjes momenteel dus brakke kwaliteit leveren ivm het Bluetooth profiel in Windows, is dat eigenlijk geen optie meer. Echter kun je bovenstaande hoofdtelefoon gebruiken met zowel Bluetooth (brakke kwaliteit) of de bijgeleverde kabel (goede kwaliteit) en heb ik dus de keuzen wanneer ik die nodig heb.

Verder vind ik het een aardige hoofdtelefoon, die lekker klinkt en vooralsnog lekker zit. Dus dat wordt de komende tijd uitproberen, maar ik denk dat het een goede keuze is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou even mijn ervaringen tot dusver :). Het heeft me behoorlijk wat moeite gekost goede bt in ears te vinden. Helaas waren de OnePlus Bullets nog steeds uitverkocht.

Afgelopen weekend de Sennheiser cx 6 bt gekocht. Geluidskwaliteit prima, wel minder dan de (bedrade) cx300. Bouwkwaliteit helaas ondermaats. Het voelt allemaal wat goedkoop aan en uiteindelijk bleek na een uurtje fietsen en 43 min hardlopen (10 km wedstrijd) hij het te begeven. Wellicht van het zweet /zout, of gewoon pech, iig geld terug gevraagd ipv reparatie want onbetrouwbaar.
pricewatch: Sennheiser CX 6.00BT (Blauw, Zwart)

Vanmiddag de Jaybird X3 gekocht, en meteen mee gelopen. Blijven beter zitten dan de Sennheiser en draadje is minder irritant. Geluidskwaliteit (eq) is af- fabriek erg beroerd, maar met een app is het eenvoudig aan te passen. App is sowieso fijn, geeft ook aan hoe ze het beste gedragen kunnen worden bij sporten (bovenlangs) of relaxen (onderlangs).
product: Jaybird X3 Sport Zwart

Prijsverschil tussen deze 2 is 40 euro, daarvoor krijg je bij de Jaybird :
- uitgebreide instel mogelijkheden in de app (equalizer)
- betere bouwkwaliteit
- beter geluid
- zowel voor sporten als relaxen in te stellen

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 18-07-2018 20:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Sport_Life goede aanvulling. Ik vond 100 euro echt te veel voor zo'n headsetje, maar fijn dat jij wel tevreden bent en een update geeft.

Inmiddels loop ik nu al een weekje rond met de House of Marley headphones en ze bevallen prima. Hebben geen noise cancellation, maar dat vind ik eigenlijk wel prima. Voor de rest sluiten ze goed af en klinkt het e.e.a. lekker. Grootste nadeel blijft nog steeds het bellen via Bluetooth, maar omdat je een apart kabeltje kunt aansluiten heb ik mijzelf tot zover daarbij neergelegd. Bijzonder dat draadloos bellen anno 2018 nog zo beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Ik had eerder een lose mic aangeschaft en de senheizer gehouden als koptelefoon. Maar fijn om te horen dat je te vreden bent!
Pagina: 1