Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malskippetje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 10:10
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn eigen pc. Nadat ik wat onderdelen had gebruikt om een andere pc te troubleshooten, start mijn eigen pc niet meer op.

Dit zijn alle componenten:
https://tweakers.net/gallery/798259/inventaris/

Hier een video van wat er gebeurt wanneer ik hem aan probeer te doen:
https://youtu.be/kYtH1WN1u9I

Dit heb ik nog niet eerder gehad. Wat moet ik doen of kan ik proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het kan echt van alles zijn, en zeker je niet vermeldt wat je allemaal gedaan hebt is het handig gewoon vooraan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, en nu?

Op basis van een video (die ik niet zomaar klakkeloos aanklik), kan ik helaas niet precies ruiken wat de initiele issues waren. Hierdoor is het ook onbekend welke onderdelen je wel/niet hebt verwisseld, of je dat veilig hebt gedaan (dus niet electro-statisch), welke onderdelen er nu in de PC zitten etc.

Om eens te beginnen bij de basis; werkt het ook niet buiten de kast met 1 RAM-slot gevuld, 1 GPU (al dan niet de IGP bijvoorbeeld) en alleen een voeding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malskippetje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-09 10:10
MAX3400 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:32:
Tja, en nu?

Op basis van een video (die ik niet zomaar klakkeloos aanklik), kan ik helaas niet precies ruiken wat de initiele issues waren. Hierdoor is het ook onbekend welke onderdelen je wel/niet hebt verwisseld, of je dat veilig hebt gedaan (dus niet electro-statisch), welke onderdelen er nu in de PC zitten etc.

Om eens te beginnen bij de basis; werkt het ook niet buiten de kast met 1 RAM-slot gevuld, 1 GPU (al dan niet de IGP bijvoorbeeld) en alleen een voeding?
Hij doet het ineens weer, geen idee wat ik heb gedaan om daar voor te zorgen. Ik heb wel met sokken op tapijt gelopen tijdens het verwisselen van grafische kaart en ram.(gezien de hele bovenverdieping, op zolder na, met tapijt is belegt en ik zonder schoenen door huis loop. Al heb ik de kast wel regelmatig aangeraakt.) Maar na zonder grafische kaart en andere ram combinaties te hebben geprobeerd doet hij het ineens weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

malskippetje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:18:
[...]
Ik heb wel met sokken op tapijt gelopen tijdens het verwisselen van grafische kaart en ram.(gezien de hele bovenverdieping, op zolder na, met tapijt is belegt en ik zonder schoenen door huis loop. Al heb ik de kast wel regelmatig aangeraakt.)
Blij dat je PC het magisch weer doet maar wat je hierboven post is echt "nonsens". Neem aan dat je kast wel van uit het stopcontact was? Zoals ik subtiel in je andere topic ook postte; 2 PC's tegelijk "defect" is echt 1 in a million. ESD lijkt me dan de directe aanleiding om de schuld te geven (helaas ook een dure schuld).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof