Beste,
Mijn grafische kaart, Asus GeForce GTX 970 Strix OC gaf opeens geen beeld meer (was tijdens een spel spelen). Daar ik het spel wel nog kon horen en en met mijn vrienden op teamspeak kon blijven verder praten, ben ik er nogal zeker van dat het geen crash was van het spel of Windows.
Na een reboot nog steeds geen beeld,
al kon ik Windows wel horen starten (en alt-f4 om terug af te sluiten zonder beeld). Dit is duidelijk een probleem met het beeld, dus heb ik volgende al gedaan:
Maar wou toch nog even polsen of er nog iets is wat ik eventueel kan doen of testen.
Want het is niet echt het moment om op zoek te moeten gaan naar een andere grafische kaart.
Bedankt
Mijn grafische kaart, Asus GeForce GTX 970 Strix OC gaf opeens geen beeld meer (was tijdens een spel spelen). Daar ik het spel wel nog kon horen en en met mijn vrienden op teamspeak kon blijven verder praten, ben ik er nogal zeker van dat het geen crash was van het spel of Windows.
Na een reboot nog steeds geen beeld,
al kon ik Windows wel horen starten (en alt-f4 om terug af te sluiten zonder beeld). Dit is duidelijk een probleem met het beeld, dus heb ik volgende al gedaan:
- Grafische kaart verwijderd en via de iGPU opgestart, nu had ik wel beeld
- Grafische kaart terug gestoken, nu zag ik kort het post en windows boot scherm, daarna terug zwart
- Andere kabel gebruikt, op andere uitgang van grafische kaart (normaal VGA, nu HDMI naar TV), niets
- Opnieuw kaart verwijderd en oude grafische kaart geïnstalleerd, alles ging terug normaal
- Bij lokale winkel binnen gebracht, bevestigen dat kaart geen beeld geeft (koeler fan draait wel en led licht doet het ook), hebben ook andere kaart in mijn systeem gezet om na te gaan of het niet voeding of iets anders was, maar kwamen tot zelfde conclusie
Maar wou toch nog even polsen of er nog iets is wat ik eventueel kan doen of testen.
Want het is niet echt het moment om op zoek te moeten gaan naar een andere grafische kaart.
Bedankt