Laptop op accu valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:27
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire V Nitro VN7 (2 jaar) en vandaag een SSD geplaatst ter vervanging van een hardeschijf.

Probleem is nu dat de laptop vrijwel niet aangaat op accu en op adapter wel. Af en toe gaat de laptop wel aan op accu maar als ik de laptop dan vastpak valt de laptop weer uit. Dit aantal keer getest en bij de onderzijde rondom de accu alleen aanraken/hand onderschuiven laat de laptop uitvallen??

Tijdens het openmaken en vervangen heb ik niks gedaan rondom de accu puur en alleen de SSD geplaatst maar dit nog nooit meegemaakt.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28
Dit klinkt als speling op de contactpunten van de accu. Wellicht dat je per ongeluk toch wat druk op de accu hebt uitgevoerd tijdens de vervanging van de HDD-SSD. Wellicht nogmaals openschroeven en de accu controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:38
Laptop accu's houden er niet van om warm (geladen) te worden. Goede kans dat je accu geen 100% capaciteit vast houdt. Andere mogelijkheid is dat de contacten niet goed meer zijn, dus bekijk deze vooral (en de contacten van je laptop). Een slechte accu kun je eigenlijk alleen vervangen, of zo laten, zo lang het veilig blijft. Gecorrodeerd of los contact is niet veilig (en praktisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 16:08

KDL

Soms heb je ook druksensors doe niet goed weer teruggeduwd worden als de body open is geweest.

Kabels naar ssd los en weer vastzetten. Kijken of andere kabels op moederbord ook goed zijn geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:27
Net nog eens goed gekeken, bleek een schroefje bij de accu te missen (2e hands laptop) hier een schroefje geplaatst en werkt weer pff