Hallo,
Omdat ik sinds een half jaar na een carrière-switch actief ben binnen de IT-sector en ik nog heel veel bij te leren heb, had ik graag voor de eerste maal een desktop gekocht. Tot op heden maak ik steeds gebruik van notebooks, maar servers opzetten via vm en hierin werken, gaat heel erg moeizaam (uiteraard
).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem vooral gebruiken om enkele VM's op te draaien. Deze zou ik dan gebruiken als testomgeving om mijn IT-kennis bij te schaven.
Daarnaast zal het systeem ook gebruikt worden voor flightsims zoals FSX of P3D.
Occasioneel een AAA game kan ook, maar is geen must (heb ook een ps4 hiervoor)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag had ik een totaalprijs van rond de 2000euro bekomen, all-in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een crucial mx500 500GB SSD liggen. Een muis heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop, monitor en toetsenbord
Een W10-licentie kan ik goedkoper verkrijgen via mijn werk. Alsook zal ik de pc zelf in elkaar zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, al ben ik meer vertrouwd met intel cpu's dan met AMD, vandaar een lichte voorkeur voor intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ultrawide 1440p monitor zou ik zeker wensen te hebben.
Graag zou ik ook wat rgb-componenten verwerken in mijn setup. Dit omdat ik zie dat het meestal niet zo'n grote meerkost is ten opzichte van standaard onderdelen.
Ga je overklokken?
Ja, normaal wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik van jullie vernomen of alle onderdelen compatibel zijn.
Zijn er bepaalde onderdelen die jullie zouden vervangen door evenwaardige, maar goedkopere onderdelen?
Vergeet ik bepaalde zaken? (bv. bekabeling)
Bij deze al een lijstje dat ik heb samengesteld. Via azerty komt dit op 2165euro, wat nog net acceptabel is.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie input!
Omdat ik sinds een half jaar na een carrière-switch actief ben binnen de IT-sector en ik nog heel veel bij te leren heb, had ik graag voor de eerste maal een desktop gekocht. Tot op heden maak ik steeds gebruik van notebooks, maar servers opzetten via vm en hierin werken, gaat heel erg moeizaam (uiteraard
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem vooral gebruiken om enkele VM's op te draaien. Deze zou ik dan gebruiken als testomgeving om mijn IT-kennis bij te schaven.
Daarnaast zal het systeem ook gebruikt worden voor flightsims zoals FSX of P3D.
Occasioneel een AAA game kan ook, maar is geen must (heb ook een ps4 hiervoor)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag had ik een totaalprijs van rond de 2000euro bekomen, all-in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een crucial mx500 500GB SSD liggen. Een muis heb ik ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop, monitor en toetsenbord
Een W10-licentie kan ik goedkoper verkrijgen via mijn werk. Alsook zal ik de pc zelf in elkaar zetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, al ben ik meer vertrouwd met intel cpu's dan met AMD, vandaar een lichte voorkeur voor intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ultrawide 1440p monitor zou ik zeker wensen te hebben.
Graag zou ik ook wat rgb-componenten verwerken in mijn setup. Dit omdat ik zie dat het meestal niet zo'n grote meerkost is ten opzichte van standaard onderdelen.
Ga je overklokken?
Ja, normaal wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik van jullie vernomen of alle onderdelen compatibel zijn.
Zijn er bepaalde onderdelen die jullie zouden vervangen door evenwaardige, maar goedkopere onderdelen?
Vergeet ik bepaalde zaken? (bv. bekabeling)
Bij deze al een lijstje dat ik heb samengesteld. Via azerty komt dit op 2165euro, wat nog net acceptabel is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | ASRock Z370 Extreme4 | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0) | € 451,95 | € 451,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 59,51 | € 59,51 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U3415W Zwart | € 690,99 | € 690,99 |
| 1 | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 61,04 | € 61,04 |
| 1 | Cherry STREAM 3.0 Zwart (Azerty BE) | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2A2666C16 | € 186,50 | € 186,50 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 59,04 | € 59,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.102,02 | |
Alvast hartelijk bedankt voor jullie input!