UPS tussen ATX/SATA kabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Goeiedag allemaal!

Ik ben aan het denken om een servertje in elkaar te steken die voor zowat vanalles gaat dienen. Een UPS is ook wel een leuke bonus als we dan toch bezig zijn, maar zo'n "echte" met stopcontacten vind ik een beetje overkill.

Het zou mooi zijn als er zo iets bestond wat tussen de ATX/SATA/Molex uitgangen van de normale PSU gaat. Het voordeel is vooral dat die dan mee in de case kan en alles netjes compact blijft.

Alleen… kan ik zo'n ding dus niet vinden dus ik vrees er voor dat dat niet bestaat.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Groeten
Stan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58
Je wilt denk ik dan een raid controller met Battery backup.

Iets anders vind je niet omdat je eisen onwenselijk zijn. Je wilt namelijk een batterij voor 3,3V, 5V en 12V? Daarom zijn die dingen ook altijd op 220V. De voeding zet het dan zelf wel om naar hetgeen wat je wilt, dan hoef je geen dubbele componenten in te bouwen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Je zoekt een PICO PSU met wide input (iets met minimaal 10 tot 14Volt).
Daar komt dan nog een accu en lader bij.
Die dingen zijn veel gebruikt voor PC in een auto!
Dan moet je zelf nog wel iets verzinnen om te detecteren dat de netspanning weg is en welke actie ondernomen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Nog een bijkomend problem: Kan die PICO PSU wel 12V output geven als er minder als input op zit? Van de normale PSU 12V een batterij laden die daarna dan ook 12V levert gaat niet lukken denk ik, daar had ik eerder niet aan gedacht. En voor die batterij is dan ook een apart laadcircuit nodig.
Denk dat het allemaal wat complex aan het worden is, dus laat ik het er voorlopig maar bij… Complex is natuurlijk relatief, maar te complex voor de tijd die ik er momenteel in wil steken.
Dankjewel voor de reacties!

[ Voor 11% gewijzigd door Stannieman op 02-07-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als zo iets zou bestaan is het waarschijnlijk of heel duur of heel erg onveilig of gevaarlijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zich is het geen slecht idee om de battery backup naar de voeding te verplaatsen omdat een UPS nu een deel van de energie verliest aan de DC naar AC omzetting die door je computervoeding weer vrolijk in DC wordt veranderd.

Maar ik heb deze echter nog nooit gezien. Je hebt we DC UPSjes maar die zijn bedoeld om bijvoorbeeld een modem of switch van stroom te blijven voorzien tijdens uitval.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1