Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mainstream Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe PC met name om op te gamen. De PC zal ook alleen als game-pc worden gebruikt, aangezien ik ook nog een laptop heb voor dagelijks gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik het binnen de 1100,- alles inclusief. Dit gaat waarschijnlijk wel lastig worden met mijn wensen, maar is zeker de leidraad waar ik mij aan wil houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als uitbreiding op het geheugen heb ik al een externe HDD (Iomega Prestige Portable Compact 1TB). Ik wil wel de mogelijkheid om later nog extra geheugen toe te voegen aan mijn systeem (ingebouwd).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nog redelijk weinig kennis van alle mogelijkheden die er bestaan om een degelijke PC in elkaar te zetten en wil graag zo veel mogelijk waar voor mijn geld. Ik vind het dus niet erg als de PC wat meer geluid maakt of meer stroom verbruikt, als ik daardoor goedkoper uit ben. Natuurlijk geldt wel, hoe stiller hoe chiller. En graag zou ik een case met window willen.

Wat verwacht je van ons?
Het liefste krijg ik van jullie meer inzicht in hoe ik zo veel mogelijk waar voor mijn geld krijg. Ik volg al een aantal maanden de Best Buy Guide, en wil nu wel eens een gepersonaliseerd advies.

Extra wensen
Ik zou graag binnen budget ook wat standaard Microsoft programma's op mijn PC willen hebben. Ik heb ook geen idee of sommige software standaard is inbegrepen bij de aankoop van onderdelen :?.
- Microsoft Windows 10 (a €15,- los)
- Microsoft Office Professional Plus 2016 (a €25,- los)

Ook moet in de prijs nog een toetsenbord van ongeveer €30,- tot €40,-

Best Buy Mainstream Systeem
De basis voor mijn systeem komt uit de Best Buy Guide van Juli 2018, waarbij ik de extra koeling heb geloosd (aangezien geluidsniveau niet veel uitmaakt) en de case heb omgewisseld voor een met window (NZXT S340 ipv Fractal Design Define S).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 173,30€ 173,30
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1Inno3D iChill GeForce GTX 1070 Ti X3 V2€ 429,-€ 429,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 58,90€ 58,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 96,90€ 96,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,70

Verdere vragen/opties
1) Het liefst zou ik de processor willen vervangen door een nieuwere i7, liefst i7 - 8700, maar wat zijn hier nou eigenlijk de voordelen van en wat moet er dan nog allemaal verder worden aangepast in de configuratie om dit te kunnen supporten?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 290,66€ 290,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,66

2) Aangezien ik een vast bedrag per maand betaal voor energie onafhankelijk van mijn verbruik, is het slim/kostenbesparend om een 'lager' gecertificeerde voeding te gebruiken met vergelijkbaar of zelfs hoger wattage? Ook met het oog op mogelijke uitbreiding van mijn setup in de toekomst, is het aan te raden een hoger wattage te nemen? Denk bijv. aan;
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon WPM500 Bronze€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 50,95

3) De extra aangeraden koeling heb ik geloosd, omdat deze in de BBG alleen werd beschreven als handig om het geluidsniveau te verminderen. Zijn er nog andere voordelen van een extra processorkoeling in termen van prestaties bijvoorbeeld? Wat ik online kan vinden schijnt de standaard geleverde koeling voldoende goed te werken om het optimale uit de processor te halen... De aangeraden koeling was;
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 31,47

4) Ik heb ergens anders gelezen dat iemand het afraad om een kleiner moederbord te gebruiken in een case met window, omdat dit er raar uit ziet. In hoeverre klopt dit en wat zijn dan de alternatieve moederborden die in mijn configuratie passen met vergelijkbare specificaties?

Heel erg bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

2.) Nee, neem gewoon een kwaliteitsvoeding zeker als het maar 50W scheelt

4)Simpel: Matx case of case zonder window nemen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows en Office kosten wel iets meer tenzij je dat via school kan krijgen. De discussie of "grijze keys" blijven werken, is al 1000x gevoerd op Tweakers maar retail kost Windows en Office je totaal €300+

Voor streamen, en zeker op hogere resoluties en/of met OBS, kan je beter een hogere Ryzen inzetten. Meer cores dus meer power om te encoden zonder dat je game-performance eronder lijdt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de eerste reacties!
MAX3400 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:28:
Voor streamen, en zeker op hogere resoluties en/of met OBS, kan je beter een hogere Ryzen inzetten. Meer cores dus meer power om te encoden zonder dat je game-performance eronder lijdt.
Gelukkig hoef ik niet te streamen! Het gaat mij puur om het krijgen van betere prestaties dan je in de winkel krijgt voor onder €1100,-.