Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 01:24
De laptop in kwestie is de GIGABYTE Aero 15x v8, een laptop die in Nederland 2499,- euro kost en tevens niet meer verkrijgbaar is aangezien ik met Azerty contact zocht en volgens hun niet meer leverbaar is.

Dus ik keerde me naar Amazon.com die de laptop verkoopt voor $ 2,499 + $ 142 verzendkosten, omgerekend is dat 2,260.- euro wat perfect zou zijn maar dit is nog zonder btw en import kosten.

Ik heb de leverancier die de laptop via Amazon.com verkoopt benaderd en zei zeggen dat ik bij FedEx moet kijken want hun zijn de koerier die hem aan mij leveren maar op de site werd ik niet echt wijzer van hoe en wat.

Dus nu mijn twee vragen.
1. Wat zou ik nog extra moeten betalen voor de laptop qua invoerkosten, btw et cetera.
2. Is er een kans dat de laptop batterij in beslag word genomen? Ik had gehoord dat dit voor kan komen.
3. Heb ik enige garantie mocht er iets fout gaan met de verzending, bijvoorbeeld dus als de batterij verwijderd word.

Beste antwoord (via Vagax op 01-07-2018 16:28)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dollar naar euro is het 2.266,25 euro

1. Wat zou ik nog extra moeten betalen voor de laptop qua invoerkosten, btw et cetera.

21%

2. Is er een kans dat de laptop batterij in beslag word genomen? Ik had gehoord dat dit voor kan komen.

Douane gaat geen laptops open schroeven om accu's in beslag te nemen.

3. Heb ik enige garantie mocht er iets fout gaan met de verzending, bijvoorbeeld dus als de batterij verwijderd word.

Garantie heb je alleen bij land van herkomst tenzij Fabrikant coulant is, als ze zien dat je hem hebt opengemaakt ben je vaak garantie kwijt.

Si vis pacem, para bellum

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:02
Hoe kom je aan die 1404 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
Foutje gemaakt, moest 2.260,- zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
€1404 :?

[google=2641 dollar in euro] = €2256. Als daar alleen nog BTW bij zou komen dan zou dat al €2730 zijn. Niet interessant dus.

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dollar naar euro is het 2.266,25 euro

21%

Douane gaat geen laptops open schroeven om accu's in beslag te nemen.

Garantie heb je alleen bij land van herkomst tenzij Fabrikant coulant is, als ze zien dat je hem hebt opengemaakt ben je vaak garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Hou er rekening mee dat de koers van de bank een stuk hoger is dan 2641 usd Googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:02
Drvagax schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Foutje gemaakt, moest 2.260,- zijn.
Een foutje van formaat. :P Met importkosten en dergelijke ga je gemakkelijk boven de 2500 euro komen en dus is het importeren niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
Als er al 21% boven op komt is het een stuk minder interessant helaas, misschien dat ik me dus verder gaat verdiepen in de MSI GS65 en de Razer Blade 2018 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit is overigens wel een makkelijke en handige tool: http://www.invoercalculator.nl/

Simpelweg gevonden door te [google=invoerkosten berekenen].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Drvagax schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:25:
Als er al 21% boven op komt is het een stuk minder interessant helaas, misschien dat ik me dus verder gaat verdiepen in de MSI GS65 en de Razer Blade 2018 :)
En ook bij Amerikaanse webshops altijd rekening houden BTW bereken ze ook nog achteraf, verschilt per staat waar het bedrijf zit geloof ik. Beetje als of je bij de groothandel hier shopt en bij de kassa komt er BTW bij.

Risico van zulke dure dingen importeren is ook niet verstandig, of je moet een behoorlijke verzekering op de verzending nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
42dpi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:28:
[...]

En ook bij Amerikaanse webshops altijd rekening houden BTW bereken ze ook nog achteraf, verschilt per staat waar het bedrijf zit geloof ik. Beetje als of je bij de groothandel hier shopt en bij de kassa komt er BTW bij.
Je hebt niks te maken met de BTW van de Amerikaanse staat waar je het koopt, het gaat om de staat of land waar je bestelling heen gaat. Juist daarom zijn Amerikaanse prijzen vaak zonder BTW, omdat ze van tevoren niet weten welke toeslag van toepassing zal zijn.

TL;DR: de enige BTW waar je als Nederlander te maken mee krijgt is 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Hahn schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:33:
[...]

Je hebt niks te maken met de BTW van de Amerikaanse staat waar je het koopt, het gaat om de staat of land waar je bestelling heen gaat. Juist daarom zijn Amerikaanse prijzen vaak zonder BTW, omdat ze van tevoren niet weten welke toeslag van toepassing zal zijn.

TL;DR: de enige BTW waar je als Nederlander te maken mee krijgt is 21%.
Per staat was ik even in de war met iets anders

Als hun het afhandelen en bij de douane aanmelden betaal je niks extra hier, doen ze dat niet en douane checkt het hier gaat er toch weer 21% over heen? dat je dan van PostNL brief krijgt dat je de waarde moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why not amazon.es or amazon.uk instead of amazon.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:28:
Why not amazon.es or amazon.uk instead of amazon.com?
Because they don't have it anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:04
Als je de laptop in het winkelmandje doet een verder gaat met de bestelling krijg je alle kosten te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rqY0EWG.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Carfanatic op 15-07-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Because they don't have it anymore.
I've just received mine from azerty.nl
It took around a month for them to deliver (at least in my specific case)
So I think it is a much better alternative to get it from azerty than from amazon.com
Pagina: 1