Ik heb 2 maal een nieuwe PC in elkaar gezet met identieke hardware, afgezien van de GPU (6gb vs 3gb 1060). Zoals je in de onderstaande lijst kijkt, heb ik hier voor 3200mhz ram gekozen, ivm de snelheid. Bij de eerste build ging alles prima, ik zet bij de aller eerste boot het ram op 3200mhz, installeer windows en het leverd geen problemen op. Bij de 2e build echter;
RAM zit dual channel zoals aangeraden op het MoBo (A2 en B2). Ik kan hier niet heel veel over vinden, behalve de standaard adviezen om de slots aan RAM om te wisselen, per stuk te proberen etc. Voor dat ik dit ga proberen, zijn er nog andere suggesties die ik kan volgen?
Update, ik zie net dat mijn CPU 81 graden is in idle, dat kan niet goed zijn, fan werkt wel gewoon
- kreeg ik bij de eerste poging een BSOD tijdens eerste reboot. Bij nogmaals rebooten kreeg ik een error dat er een signature niet overeen komt en dus windows niet wilt starten.
- Vervolgens bij een reinstall kreeg ik een BSOD bij selectie taal/keyboard/currency en time format.
- Bij de 3e try kreeg ik wederom bij de eerste reboot een BSOD, na deze reboot krijg ik een kernel not found issue.
RAM zit dual channel zoals aangeraden op het MoBo (A2 en B2). Ik kan hier niet heel veel over vinden, behalve de standaard adviezen om de slots aan RAM om te wisselen, per stuk te proberen etc. Voor dat ik dit ga proberen, zijn er nog andere suggesties die ik kan volgen?
Update, ik zie net dat mijn CPU 81 graden is in idle, dat kan niet goed zijn, fan werkt wel gewoon
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 181,- | € 181,- |
| 1 | Asus ROG Strix B350-F Gaming | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Cooler Master MasterCase H500P Zwart | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 184,50 | € 184,50 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,90 | € 88,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 975,95 | |