Hallo allemaal,
Na enig tijd de topics gevolgd te hebben en de nieuwe BBG afgewacht te hebben, ga ik nu zelf mijn systeem aanschaffen. Alvast bedankt voor jullie feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en verder relatief weinig zwaar gebruik (web surfen, videootje kijken, etc). Het zullen niet altijd de nieuwste games zijn die ik speel, maar bijvoorbeeld Starcraft 2 of Civilization 5. Gezien mijn budget is het prima dat ik de nieuwste spellen niet op de hoogste instellingen kan spelen. Ik ga spellen sowieso niet op hoog competitief niveau spelen, dus latency e.d. is op mijn niveau iets minder belangrijk. Met twee jonge kinderen heb je toch te weinig tijd om goed te worden
.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer € 1.500,-. Hiermee moet wel een complete nieuwe desktop worden aangeschaft, inclusief twee schermen, Windows 10 en een toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mijn https://tweakers.net/pricewatch/314727/roccat-lua.html mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd schaf ik een compleet nieuwe desktop aan (naast de muis). Ik wil twee beeldschermen gaan gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ten aanzien van de processor had ik eerst een lichte voorkeur voor Intel (eerdere ervaringen en passend bij het feit dat ik niet ga streamen oid). Daarna begon ik te twijfelen omdat ik geen G-sync monitor ga aanschaffen, maar wel een monitor op het oog heb die Freesync heeft. Uiteindelijk heb ik besloten dat Freesync te weinig belangrijk is voor mijn type gamen om over te stappen naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid vind ik belangrijk, maar niet boven alles. Enkel als er stillere alternatieven zijn in vergelijkbare prijsklassen wil ik die best horen
.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Een paar punten:
- Aangezien ik een compleet nieuwe desktop aanschaf, kan het zijn dat bv. een andere monitor (zoals gezegd zet ik er twee neer) beter past bij deze build. Dan hoor ik dat graag.
- In de pricewatch staat 1 scherm, maar ik koop er twee. Dit lukt me niet om in het lijstje te zetten. Er moet dus nog (met dit beeldscherm) € 138,50 bij.
- Ik heb nog geen toetsenbord ingevuld omdat ik daar tot op heden geen feedback op heb gelezen. Het hoeft geen bijzondere te zijn, dus een standaard van max. enkele tientjes is voldoende. Iemand een voorkeur?
- Ik ga de lijst uiteindelijk bestellen en in elkaar laten zetten bij Azerty (dit hoeft niet mee te tellen in het budget). Ik heb eerder een computer in elkaar gezet, maar het is puur een kwestie van vrije tijd. De totale prijs zal dus iets hoger liggen dan onderstaande tabel, omdat Azerty niet het goedkoopste is op elk onderdeel.
- Zoals gemeld heb ik besloten dat Freesync te weinig belangrijk is om over te stappen op AMD. Ik hoor hierover graag jullie mening.
Huidige build na onderstaande tips
En de randapparatuur:
Oude build
Na enig tijd de topics gevolgd te hebben en de nieuwe BBG afgewacht te hebben, ga ik nu zelf mijn systeem aanschaffen. Alvast bedankt voor jullie feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en verder relatief weinig zwaar gebruik (web surfen, videootje kijken, etc). Het zullen niet altijd de nieuwste games zijn die ik speel, maar bijvoorbeeld Starcraft 2 of Civilization 5. Gezien mijn budget is het prima dat ik de nieuwste spellen niet op de hoogste instellingen kan spelen. Ik ga spellen sowieso niet op hoog competitief niveau spelen, dus latency e.d. is op mijn niveau iets minder belangrijk. Met twee jonge kinderen heb je toch te weinig tijd om goed te worden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer € 1.500,-. Hiermee moet wel een complete nieuwe desktop worden aangeschaft, inclusief twee schermen, Windows 10 en een toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen mijn https://tweakers.net/pricewatch/314727/roccat-lua.html mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd schaf ik een compleet nieuwe desktop aan (naast de muis). Ik wil twee beeldschermen gaan gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Ten aanzien van de processor had ik eerst een lichte voorkeur voor Intel (eerdere ervaringen en passend bij het feit dat ik niet ga streamen oid). Daarna begon ik te twijfelen omdat ik geen G-sync monitor ga aanschaffen, maar wel een monitor op het oog heb die Freesync heeft. Uiteindelijk heb ik besloten dat Freesync te weinig belangrijk is voor mijn type gamen om over te stappen naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid vind ik belangrijk, maar niet boven alles. Enkel als er stillere alternatieven zijn in vergelijkbare prijsklassen wil ik die best horen
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Een paar punten:
- Aangezien ik een compleet nieuwe desktop aanschaf, kan het zijn dat bv. een andere monitor (zoals gezegd zet ik er twee neer) beter past bij deze build. Dan hoor ik dat graag.
- In de pricewatch staat 1 scherm, maar ik koop er twee. Dit lukt me niet om in het lijstje te zetten. Er moet dus nog (met dit beeldscherm) € 138,50 bij.
- Ik heb nog geen toetsenbord ingevuld omdat ik daar tot op heden geen feedback op heb gelezen. Het hoeft geen bijzondere te zijn, dus een standaard van max. enkele tientjes is voldoende. Iemand een voorkeur?
- Ik ga de lijst uiteindelijk bestellen en in elkaar laten zetten bij Azerty (dit hoeft niet mee te tellen in het budget). Ik heb eerder een computer in elkaar gezet, maar het is puur een kwestie van vrije tijd. De totale prijs zal dus iets hoger liggen dan onderstaande tabel, omdat Azerty niet het goedkoopste is op elk onderdeel.
- Zoals gemeld heb ik besloten dat Freesync te weinig belangrijk is om over te stappen op AMD. Ik hoor hierover graag jullie mening.
Huidige build na onderstaande tips
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 173,30 | € 173,30 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB | € 346,57 | € 346,57 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 96,90 | € 96,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.102,93 | |
En de randapparatuur:
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 12,75 | € 12,75 |
| 2 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 138,50 | € 277,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Logitech Z213 | € 29,51 | € 29,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 396,61 | |
Oude build
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 173,30 | € 173,30 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 12,75 | € 12,75 |
| 1 | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 138,50 | € 138,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 154,65 | € 154,65 |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 96,90 | € 96,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.236,16 | |
[ Voor 41% gewijzigd door GodPigeon1982 op 03-07-2018 10:08 . Reden: Huidige build in openingspost gezet ]