Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet verbinding stopt na starten VPN en dan Bittorrent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 11:10
Ik heb een probleem waar ik zelf niet uitkom.

Mijn computer(i5, ASUS Prime B360-PLUS) zit via een LAN verbinding rechtstreeks verbonden op mijn router. Op mijn computer draai ik Windows 10 met de laatste updates.

Wanneer ik mijn private internet access VPN opstart heb ik soms dat ik opeens geen internet meer heb. Wanneer ik vervolgens BiTorrent opstart dan vervalt de verbinding sowieso gelijk. Het lijkt erop dat de ''virtuele verbinding'' er voor zorgt dat er geen verbinding meer is:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mxhalnqyjlssd.png
Rechts.

Wat gebeurt er precies:
1. Start mijn computer op.
2. Start mijn browser op (FF, Chrome, IE).
3. Start mijn VPN
4. Start mijn BitTorrent
5. Geen internet meer.

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd in mijn VPN instellingen, maar geen verschil. Ik heb verschillende browsers geprobeerd, maar allemaal hebben geen verbinding. Vreemde is dat Discord er niet altijd uit knalt. Die blijft soms wel geconnect.

Ik heb de drivers van mijn moederbord opnieuw geïnstalleerd, ook dat bied geen verschil.

Om weer internet te hebben moet ik mijn computer vervolgens herstarten. Dan heb ik wel weer internet.

Heeft iemand enig idee?

Alle reacties

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 21:17
Valt de verbinding eruit, of heb je nog wel verbinding, maar geen dataverkeer?

Ik -en anderen- heb dit probleem ook met de PIA client op W10. Ik heb laatst versie 79 i.p.v. 81 geinstalleerd; daarmee lijkt het probleem minder vaak voor te komen, maar is wel nog steeds aanwezig. De PIA verbinding verbreken en opnieuw maken wil meestal ook nog wel voor beterschap zorgen.

• over-de-heuvel
Anoniemand schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:48:
Valt de verbinding eruit, of heb je nog wel verbinding, maar geen dataverkeer?

Ik -en anderen- heb dit probleem ook met de PIA client op W10. Ik heb laatst versie 79 i.p.v. 81 geinstalleerd; daarmee lijkt het probleem minder vaak voor te komen, maar is wel nog steeds aanwezig. De PIA verbinding verbreken en opnieuw maken wil meestal ook nog wel voor beterschap zorgen.
Ik heb geen data verkeer meer. Verbinding bestaat nog wel. Vreemd dat ze het probleem nog niet verholpen hebben. Op welke manier heb je een oudere versie geïnstalleerd? Gevonden.

UPDATE:
Naar een eerdere versie gaan heeft voor mijn geen effect gehad. Ik ga PIA zelf eens een e-mail sturen. Lijkt mij dat ze dit toch wel moeten herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door over-de-heuvel op 01-07-2018 15:00 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:39
Valt de verbinding ook weg als je BitTorrent niet laat draaien? Valt de verbinding dan minder vaak weg?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is de maximale uploadsnelheid die je via de VPN haalt?

Om te voorkomen dat de boel vastloopt (ACKs die door bulkverkeer niet op tijd aankomen) moet je de upload in je torrent client beperken tot minder dan die max. Om ook nog andere dingen met de verbinding te kunnen doen zou ik het op 5Mbps onder je max upload via die VPN instellen.

Oslik blyat! Oslik!

• over-de-heuvel
dion_b schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:39:
Wat is de maximale uploadsnelheid die je via de VPN haalt?

Om te voorkomen dat de boel vastloopt (ACKs die door bulkverkeer niet op tijd aankomen) moet je de upload in je torrent client beperken tot minder dan die max. Om ook nog andere dingen met de verbinding te kunnen doen zou ik het op 5Mbps onder je max upload via die VPN instellen.
Ik heb mijn up op 5kb staan. Dat maakt helaas geen verschil. Nog geen reactie van PIA helaas.

• EricJH
Breng het aantal gelijktijdige verbindingen van je torrent client eens terug naar 20 en kijk wat dan gebeurt. Als dat helpt kun je die langzaam verhogen en zien wat je VPN client nog aankan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

over-de-heuvel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:32:
[...]

Ik heb mijn up op 5kb staan. Dat maakt helaas geen verschil. Nog geen reactie van PIA helaas.
5kb wat? Bedoel je 5kbps? Of 5kBps?

En wat is de upload van je internetverbinding als je met een goede speedtest meet?

Oslik blyat! Oslik!

• over-de-heuvel
dion_b schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:16:
[...]

5kb wat? Bedoel je 5kbps? Of 5kBps?

En wat is de upload van je internetverbinding als je met een goede speedtest meet?
kB/s

Ik haal gemiddeld een up van 5 (en nu moet ik het goed schrijven) mb/s

• over-de-heuvel
Reactie van PIA:

Hi John,

Thank you for reaching out to us here at the PIA helpdesk! I hope your day is going well and I sincerely apologize for the delayed response.

I am sorry to hear you are experiencing internet issues while connected to the VPN. This is typically due to an issue with your DNS.

Please try changing your DNS servers using the following steps:

1. Disconnect the VPN
2. Right click on the icon for our VPN client, and choose "Settings", click "Advanced", uncheck the "DNS Leak Protection" option in the client settings, and save.
3. Press the `Windows Key` and the letter `R` together to bring up the "Run" dialog box, then type the following command into the search box and press enter: **ncpa.cpl**
4. In the Network Connections window that appears, locate the Ethernet/WiFi network adapter you connect to the internet with.
5. Select that network adapter, right click it and choose Properties.
6. Under the Networking tab, select the TCP/IP(v4) and then click Properties.
7. Ensure that "Obtain an IP address automatically" is enabled.
8. Change "Obtain DNS server address automatically" to "Use the following DNS server address"
9. Enter `209.222.18.222` for the Preferred DNS server.
10. Enter `209.222.18.218` for the Alternate DNS server.
11. Apply the changes by clicking `OK` out of all available configuration windows.

After this, please reboot your computer for all the changes to fully take effect.
If that does not work, I would recommend changing ports to see if there is a restriction there. Please use the following instructions to change the ports in our app:

1. Disconnect the VPN
2. Open the Settings window and click on Advanced to open the advanced options
3. Select a different `Connection type` and `Remote port` combination in the menus. Note that selecting `udp` or `tcp` changes the options on the `Remote port` menu.
4. Click save and try to connect again to the VPN.
5. Repeat the above steps as needed until you find a combination that works for you.

For more detailed instructions with pictures as well as video instructions, please visit this article from our help center:

https://www.privateintern...frequently-changing-ports

Please let us know if this helps and if you have any questions do not hesitate to ask!

Kind Regards

Anna T.
Customer Support Agent

Ik heb niks gehad aan optie 1.

Vervolgens ben ik met optie 2 gaan spelen en heb nu de instellingen staan op:
udp
9201

Dit werkt voor alsnog..

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
Je probleem was al door @dion_b verklaart maar jij begreep hem niet.
Als je torrent downloader zo instelt dat hij maximaal kan downloaden en uploaden dan trekt hij gewoon je internet verbinding dicht.
Bijna altijd komt dat doordat je upload capaciteit veel lager is dan je download, maar doordat de acknowledge niet meer teruggestuurd kan worden (je upload zit vol) zakt je download ook in elkaar.

Dat het nu beter gaat komt doordat je nu UDP gebruikt en dat protocol werkt zonder acknowledge.
Dat is ook niet nodig want de VPN tunnel zorgt ervoor dat alle data aankomt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EricJH
over-de-heuvel schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:28:
[...]

kB/s

Ik haal gemiddeld een up van 5 (en nu moet ik het goed schrijven) mb/s
offtopic:
Je bedoelt Mega Bits per Seconde en dat wordt als Mb/s afgekort. Een kleine m betekent (milli) 1/1000

• over-de-heuvel
Kleine update.

Ik ben nu meer dan een week verder en ze hebben nog geen oplossing. Wel reageren ze vrij vlot. Hebben verschillende oplossingen geprobeerd. Geen van de oplossing werkt tot nu toe. Zodra het bij mij werkt zal ik de oplossing hier delen.
Pagina: 1