Toon posts:

Spontaan naar Engeland rijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet direct een specifiek subforum vinden, met een topic over Groot Brittannië: dus vandaar dat ik er zelf maar eentje geopend hebt.

Korte inleiding

Ik ben al sinds ik kan herinneren liefhebber van Groot Brittannië en sinds ik mijn rijbewijs behaald heb, ben ik al ruim 4x daar geweest met de auto. Het is gewoon een schitterend land, waar je eigenlijk nooit echt uitgekeken bent.

Daarom dat ik telkens weer zo'n ideetje in mijn hoofd heb: maar vaak dan niet mensen vind, die mee kunnen of willen. Dus 1x ben ik al alleen op reis geweest.

En nu wil ik spontaan in een dag op en neer rijden naar Kent: voor mensen die onbekend zijn met Kent, deze regio noemen ze ook wel de tuin van Engeland. Echter grootste voordeel is dat je al binnen 5 uur daar bent.

Het idee

Op maandag werk ik ben 6 tot en met 9 uur morgens, daarna ben ik tot de volgende dag 13 uur geheel vrij. Ik heb dus meer dan 24 uur tijd en dat is perfect voor een 24 uurs retour vanaf Duinkerken, vlak over de Franse grens.

DFDS bied hele interessante tarieven aan, om een kort weekendje of midweek weg te gaan. Maar het tarief voor 24 uur is zelfs nog interessanter.

Voor slechts € 34 ben steek je het Engelse kanaal over en maximaal 24 uur later kom je weer terug. Dat is theoretisch dus genoeg tijd om een korte rondreis in Kent te doen.

De plaatsen

Altijd fijn als zo'n vervoerder je een idee geeft, wat je kunt doen in de regio. Ik wil dus in iedere geval Margate bezoeken, wat een kustplaatsje in het noorden van Kent is.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/k2xx6g.png

Verder eigenlijk de gebruikelijke plaatsjes: Canterbury, de zit van de Britse kerk. En plaatsjes zoals Sandwich zijn erg leuk om te bezoeken. In iedere geval wil ik ook plaatsjes bezoeken die ik nog nooit gezien heb.

In Dover en Canterbury ben ik al meerdere malen geweest: vooral die laatste blijft leuk om te bezoeken, omdat ze een heel leuk middeleeuws centrum hebben. Voor de rest lijkt het mij vooral leuk, om langs de kust af te rijden.

Links rijden

Ik ben ondertussen al ruim gewend aan het links rijden, dus dat is allemaal geen probleem. Ook heb ik een jonge auto van nog geen drie jaar oud, dus voor auto-pech hoef ik mij geen zorgen te maken.

Wel zal ik deze keer geen bijrijder hebben, dus alles komt helaas op mij zelf aan. Maar dat is niet iets wat ik als problematisch zie. De mijlen in snelheid naar km's per uur weet ik ook gewoon direct om te rekenen :)

Enige wat natuurlijk wel zo zal zijn: het zal natuurlijk wel een vermoeiende reis worden, om op een dag heen en weer te rijden. Maar dat is iets dat kan ik wel aan 8)

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van andere: meerdaagse roadtrips in Engeland heb ik al meermaals gedaan, maar nog nooit op een doordeweekse dag heen en weer B)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Vind het wel een tof idee. Nooit bij stil gestaan dat je toch relatief zo snel op en neer kan naar de UK :) Zoek nog een leuke plek voor een weekendje weg; dit lijkt me erg leuk!
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:09:
Echter grootste voordeel is dat je al binnen 5 uur daar bent
Afhankelijk van waar je woont, hier is het 6,5 uur op en neer hoor :P als ik benzine meeneem in mijn berekening is een vliegticket vanuit Groningen al snel goedkoper en veel sneller :+ maar goed, dan heb je geen auto natuurlijk en dan laat ik het milieu buiten beschouwing...
Enige wat natuurlijk wel zo zal zijn: het zal natuurlijk wel een vermoeiende reis worden, om op een dag heen en weer te rijden. Maar dat is iets dat kan ik wel aan 8)
Maar vooral dit: overschat jezelf niet. Neem regelmatig pauzes, ook al voel je je op dat moment misschien nog niet vermoeid. Binnen 24 uur jezelf 10 uur geconcentreerd houden op iets wat misschien toch simpel lijkt, is lastiger dan je denkt. Een bijrijder waarmee je regelmatig kan wisselen zou ik toch wel zeker aanraden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 17:31
Leuk idee. Zou zelf wat meer tijd pakken anders is het alleen maar in de auto zitten maar ieder zijn ding.
Neem inderdaad genoeg rust. Genoeg eten (snacks en snoep) om tijdens het rijden te kunnen knabbelen (blijf je alerter van) + veel drinken dan moet je ook veel plaspauzes :)
Weet niet of je je pinpas moet omzetten naar wereldwijd met de brexit?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar je moet die dag ook nog ergens slapen, en van dover naar kent is ook nog 3 kwartier rijden.
Dus van de 24 uur, ben je er 11 aan het rijden, 8 aan het slapen. Houd je nog 5 uur over die je daar effectief kunt besteden. lijkt mij toch niet echt een geweldige dag :)
Maar doe wat je leuk vind :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:25:
Vind het wel een tof idee. Nooit bij stil gestaan dat je toch relatief zo snel op en neer kan naar de UK :) Zoek nog een leuke plek voor een weekendje weg; dit lijkt me erg leuk!

[...]

Afhankelijk van waar je woont, hier is het 6,5 uur op en neer hoor :P als ik benzine meeneem in mijn berekening is een vliegticket vanuit Groningen al snel goedkoper en veel sneller :+ maar goed, dan heb je geen auto natuurlijk en dan laat ik het milieu buiten beschouwing...

[...]

Maar vooral dit: overschat jezelf niet. Neem regelmatig pauzes, ook al voel je je op dat moment misschien nog niet vermoeid. Binnen 24 uur jezelf 10 uur geconcentreerd houden op iets wat misschien toch simpel lijkt, is lastiger dan je denkt. Een bijrijder waarmee je regelmatig kan wisselen zou ik toch wel zeker aanraden.
Het fijne van de veerboot is dat je ruim 2 uur lekker rustig kunt zitten: dus je rijdt in zo'n 3 a 4 uur naar Duinkerken en dan is het wachten, tot je de veerboot op mag. Je mag ook een veerboot eerder of later nemen, dus soms heb je het geluk dat je direct de boot op kunt rijden.

Ik heb dit hoe dan ook vorig jaar 3x gedaan: toen ben ik eerst begonnen met East-Sussex en Kent. Waarna ik zo'n vier dagen in Engeland verbleef. Later ben ik grotere afstanden gaan rijden en heb ik o.a de Jurassic Coast en Cornwall bezocht.

Bij Cornwall was het echt een kwestie van veel km's maken, want daar ben ik nog in februari geweest. Was wel koud, maar wij hadden heel mooi weer. Voor een dagtrip lijkt mij het echter niet verstandig om Kent te verlaten.

Beachy Head in Eastbourne is wel heel erg mooi, maar dan gaat er kostbare tijd verloren omdat het 75mi rijden is: zo'n twee uur. Terwijl je in Kent echt snel van Dover naar Canterbury bijvoorbeeld rijdt. Dat is iets wat ik in februari op de laatste dag gedaan heb.

Om 20:00 hadden wij de veerboot terug en op die ene laatste dag, hebben wij nog de Western Heights of Dover gezien. En daarna reden wij nog eventjes naar Canterbury: al had ik op de terugweg van Canterbury naar Dover autopech, waarna de AA mij nog op tijd op weg hielp.

Belangrijk verschil is: toen reed ik met een 20 jaar oude Peugeot en nu heb ik een betrouwbare Suzuki :)
heuveltje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:40:
Maar je moet die dag ook nog ergens slapen, en van dover naar kent is ook nog 3 kwartier rijden.
Dus van de 24 uur, ben je er 11 aan het rijden, 8 aan het slapen. Houd je nog 5 uur over die je daar effectief kunt besteden. lijkt mij toch niet echt een geweldige dag :)
Maar doe wat je leuk vind :)
Overnachten hoef niet hoor: dat is een beetje het voordeel van op een dag op en neer rijden. Ik kan in-principe direct om 9 uur, rechtstreeks van het werk naar Duinkerken rijden. Dat is zo'n 3 a 4 uur rijden.

Dus zo rond 14 uur zou je op de boot kunnen zitten, waarna je om 15 uur in Engeland aankomt. Aangezien het zomer is heb je lang daglicht, dus pas rond 22 uur zou ik dan de boot terug nemen.

Je kunt namelijk met een Nederlandse auto eigenlijk niet in het donker rijden in Groot Brittannië, omdat onze koplampen potentieel tegenliggers kunnen verblinden. Al plakt eigenlijk bijna niemand de koplampen af, omdat het geen verplichting is.
FitTiv schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:35:
Leuk idee. Zou zelf wat meer tijd pakken anders is het alleen maar in de auto zitten maar ieder zijn ding.
Neem inderdaad genoeg rust. Genoeg eten (snacks en snoep) om tijdens het rijden te kunnen knabbelen (blijf je alerter van) + veel drinken dan moet je ook veel plaspauzes :)
Weet niet of je je pinpas moet omzetten naar wereldwijd met de brexit?
Ja liefste zou ik ook langer gaan, maar dat zit er niet echt in. Is ook relatief duur als je twee overnachtingen moet betalen, en uiteindelijk maar andere halve dag de tijd hebt.

Wat betreft eten: in Engeland leef ik het liefste van Fish & Chips :+ Wel fijn dat ik airco in de auto heb, dus die zou hoe dan ook aan gaan. Fijne van een spontane dagtrip, is dat het weer te voorspellen is.

Wat betreft de pinpas: ik gebruik altijd de creditcard en van de Brexit is nog steeds geen sprake van :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 13:58 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Je kunt namelijk met een Nederlandse auto eigenlijk niet in het donker rijden in Groot Brittannië, omdat onze koplampen potentieel tegenliggers kunnen verblinden. Al plakt eigenlijk bijna niemand de koplampen af, omdat het geen verplichting is.
Op mijn VW(bi-xenon) is het het instelling op het dashboard voor de lichten aan te passen aan engelse wegen. Geen verblinde engelsmannen meer :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
Als je toch richting Margate rijdt, zou ik als je tijd hebt ook even naar Ramsgate gaan. Ze hebben daar oude tunnels onder liggen die tijdens de tweede wereldoorlog gebruikt werden om te schuilen. Vond het zelf ontzettend leuke tour om te doen. Duurt volgens mij een uurtje, maar zou je even kunnen googlen.

Verder zijn er in die richting zat leuke dingen te zien zoals Walmer Castle, alhoewel je daar de tijd niet voor zal hebben om die te bezoeken.

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Op mijn VW(bi-xenon) is het het instelling op het dashboard voor de lichten aan te passen aan engelse wegen. Geen verblinde engelsmannen meer :D
Handig: maar ik probeer dus zoveel mogelijk te vermijden om in donker te rijden in Engeland. Uiteraard heb ik weleens in het donker gereden in Engeland, alleen toen reed ik een auto die letterlijk voorzien was van gloeilampen aka Duplo lampen.

Dus ja dan heb je een hele lage lichtopbrengst, waardoor je waarschijnlijk niet echt andere automobilisten kunt verblinden. Met die irritante LED verlichting in sommige auto's is dat wel anders....
Bartjeh schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:02:
Als je toch richting Margate rijdt, zou ik als je tijd hebt ook even naar Ramsgate gaan. Ze hebben daar oude tunnels onder liggen die tijdens de tweede wereldoorlog gebruikt werden om te schuilen. Vond het zelf ontzettend leuke tour om te doen. Duurt volgens mij een uurtje, maar zou je even kunnen googlen.

Verder zijn er in die richting zat leuke dingen te zien zoals Walmer Castle, alhoewel je daar de tijd niet voor zal hebben om die te bezoeken.
Dat lijkt mij echt leuk wat je beschrijft bij Ramsgate: was daar al over na het denken. Wil namelijk vooral plaatsen bezoeken, die ik nog niet eerder gezien heb.

Dover is voor mij eigenlijk niet meer dan een stad om nog even snel de supermarkt in te springen, en om de veerboot op te rijden. Het kasteel daar heb ik namelijk al ondertussen 2x bezocht.

En dat is een schitterend kasteel, maar wel helaas ook een hoge entree. Dus die pak ik enkel mee als wij zo'n Overseas Visitors pass kopen van English Heritage.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 14:13 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:39

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuk en goede keus via Duinkerken, beetje uitrusten op de boot, maar de overtocht duurt ook weer niet te lang.

Veel plezier.

Als het kon had ik met liefde aangesloten :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 09:41
Leuk spontaan idee, vanuit Drenthe iets lastiger uit te voeren, voor spontane buurlandtripjes zal ik dus naar onze oosterburen moeten :)

Goede vaart/reis!

Verwijderd

Topicstarter
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:44:
Leuk spontaan idee, vanuit Drenthe iets lastiger uit te voeren, voor spontane buurlandtripjes zal ik dus naar onze oosterburen moeten :)

Goede vaart/reis!
Is inderdaad erg handig als je dichtbij België woont, dan hoef je alleen België te doorkruisen en je bent al bijna in Duinkerken. Het fijne is ook: dat er geen toll word geheven op de route naar Duinkerken.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rrsbj8.jpg

Ik probeer nu in iedere geval een plannetje te maken: rechtstreeks vanuit mijn werk rijden, scheelt weer een x-aantal km's omdat ik vrijwel direct de autosnelweg op kan rijden.

Idee is om dan de veerboot van 14 te reserveren, dan ben ik om 15 uur in Engeland. En de zonsondergang is pas om 21 uur, dus heb ik zo'n 6 uur de tijd in Engeland zelf.

Is natuurlijk wel een beetje aan de korte kant, maar zal meer dan genoeg tijd zijn om op zijn minst Margate en Ramsgate te bezoeken. Al is het allemaal afhankelijk van het weer: dus dat ga ik dadelijk als eerste controleren.

Vind het in iedere geval heel fijn, dat ik bij DFDS nog lastminute gewoon de overtocht kan boeken tegen het scherpste tarief. Met de Kanaaltunnel is dat wel anders: want eigenlijk is dat de snelste manier om in Engeland te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 15:23 ]

Verwijderd

Tof idee, ik ben ook voornemens naar GB te gaan binnenkort maar als uit jouw ervaring blijkt dat even op-en-neer praktisch haalbaar is dan doe ik dat ook. Ik volg het topic!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben weleens met mijn vrouw in een dag naar Parijs heen en weer gereden (ca 500km). We gingen 's morgens om 5u weg, zo rond 10u kwamen we aan, auto in centrum geparkeerd en de hele dag rondgelopen. 'S avonds nog ergens gegeten en om 8u zaten we weer in de auto. Ondanks dat we beide reden was ik savonds wel echt heel beroerd. Als je een dergelijke trip alleen gaat doen zou ik wel een plan b adviseren mocht de vermoeidheid toeslaan. Je bent een gevaar voor jezelf en voor de overige weggebruikers.

Over gb gesproken, ik loop al enige tijd met het idee rond om met de racefiets een korte trip naar gb te maken. Vanaf HvH met de Stena line naar Harwich en uiteindelijk naar Londen. En weer terug :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2018 00:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:33:
Tof idee, ik ben ook voornemens naar GB te gaan binnenkort maar als uit jouw ervaring blijkt dat even op-en-neer praktisch haalbaar is dan doe ik dat ook. Ik volg het topic!
Heel spontaan lastminute boeken is helaas wel onderhevig aan een toeslag van € 25 kwam ik gisteravond achter: dus helaas heb ik nog niet geboekt, daar ik een toeslag van € 25 wel erg veel vind op een retour ticket van € 34 totaal. Al kan ik letterlijk dan straks dan nog boeken: want zonder boeking aankomen zal uiteraard nog duurder zijn.

Dus ik neem nog een paar uur bedenktijd: als ik toch gewoon ga, dan boek ik gewoon even binnen 5 minuten voordat ik in de auto stap.

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
azz_kikr schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Ja, is zo bij vw-audi groep... niet bij anderen voor zover ik weet

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
De mijlen in snelheid naar km's per uur weet ik ook gewoon direct om te rekenen :)
Is toch ook vaak gewoon een instelling in je boordcomputer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Je kan bij de ANWB voor een paar euro een setje stickers kopen om je koplampen dusdanig af te plakken zodat je niemand meer verblind. Ik heb recent 2 weken rondgereden door Schotland en schat dat zo'n 80% van de toeristen hun koplampen hadden afgeplakt. En volgens mij is het wel degelijk een verplichting in GB als je in het schemer/donker gaat rijden.

Verwijderd

Topicstarter
Koja78 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Is toch ook vaak gewoon een instelling in je boordcomputer?
Ik heb ( gelukkig ) geen digitale snelheidsmeter in de auto, dus die is niet om te zetten naar mijlen. Vind aanduiding in KM's namelijk toch fijner: ik weet wel dat 1 mijl gelijk is aan 1.6km, maar in de navigatie heb ik dan toch liever KM's en Here WeGo handelt dat echt perfect af :) Die app rekent de toegestane snelheid in mijlen gewoon om naar km/u.

In het begin had ik letterlijk een briefje in de auto hangen met de meest voorkomende snelheden in mijlen en wat voor snelheid het in KM's per uur is. Maar eigenlijk is het heel simpel om te zetten, naar snelheden die wij gewend zijn in Nederland.
  • 20Mijl = 30KM/u ( Eigenlijk 32km/u )
  • 30Mijl = 50KM/u ( Eigenlijk 48km/u )
  • 40Mijl = 65KM/u ( Eigenlijk 64km/u )
  • 50Mijl = 80KM/u
  • 60Mijl = 95KM/u ( Eigenlijk 96km/u )
  • 70Mijl = 115KM/u ( Eigenlijk 112KM/u )
Harder dan 112KM/u mag je in Groot Brittannië dus niet rijden op de snelweg en op autowegen is het bij eenbaans 96KM/u en bij tweebaans 112KM/u: alleen die snelheid staat niet op borden aangegeven. Dus o zo fijn, als de Navigatie het aangeeft :+
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:13:
[...]

Je kan bij de ANWB voor een paar euro een setje stickers kopen om je koplampen dusdanig af te plakken zodat je niemand meer verblind. Ik heb recent 2 weken rondgereden door Schotland en schat dat zo'n 80% van de toeristen hun koplampen hadden afgeplakt. En volgens mij is het wel degelijk een verplichting in GB als je in het schemer/donker gaat rijden.
Ja dat weet ik en zelfs op de boot verkopen ze die stickers nog: maar zolang ik niet in het donker rij, is het wat mij betreft niet nodig. En volgens mij kun je de koplampen ook gewoon afplakken met een stukje ducttape. Of het verplicht is betwijfel ik overigens ten zeerste: je mag niemand met je koplampen verblinden, echter daar worden nooit bekeuringen voor uit gedeeld.

Anders zouden dagelijks vele automobilisten in van die auto's met van die felle LED Verlichting ook bekeurd moeten worden, want dat soort verlichting werkt helaas ook verblindend :( Hoe dan ook: afplakken heeft een groot nadeel vind ik persoon. Dan heb je een aanzienlijke mindere lichtopbrengst en dan rij ik dus liever niet in het donker!

Ik heb besloten om de spontane dagreis vandaag niet door te laten gaan: het moet namelijk ook een beetje een budget reisje worden. Dus ik heb het er niet voorover om een extra toeslag van € 25 te betalen, terwijl het actietarief voor een 24uurs retour slechts € 34 totaal is. Waarschijnlijk stel ik het dus een weekje uit: in de tussentijd kan ik nog wat informatie verzamelen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24brbyv.jpg
Zoals hoe het verkeer op een maandag ochtend rondom 9 uur uitziet.

Een concreet reisplan heb ik wel al gemaakt: nadruk ligt op drie verschillende locaties bezoeken. Bewust heb ik het gehouden bij drie plekken. De tijd is immers gelimiteerd en wellicht dat ik op sommige plekken iets langer zou willen blijven. Plan ziet dus als volg uit:
  • 14:00 Veerboot Duinkerke naar Dover.
  • 15:00 Aankomst Dover
  • 15:15 Naar Deal Castle rijden ( 13km/8mi ) ( 15 min rijden )
  • 15:30 Deal Castle bezoeken ( £ 7,20 entree )
  • 16:30 Naar Botany Bay rijden ( 27km/17mi ) ( 35 min rijden )
  • 17:05 Rotsformaties bij Botany Bay bewonderen.
  • 18:00 Eat Fish & Chips bij Godwin Fish & Chip Restaurant
  • 18:30 Naar Reculver Towers and Roman Fort rijden bij Herne Bay.( 21km/13mi ) ( 30 min rijden )
  • 19:00 Wandeling maken bij Herne Bay en de oude Kerk torens bewonderen.
  • 20:00 Terug naar Dover rijden
De boot terug wilde ik dan reserveren voor 23:59, dan heb ik een paar uur speling. Want bij DFDS mag je ook met een boot eerder gaan, of later. Dat is echter onder voorbehoud van beschikbare plaatsen, maar ik ben nog nooit geweigerd toen ik een boot eerdere wilde nemen. Nu ga ik dus nog wat daagjes nadenken over wanneer ik echt zal gaan: wellicht in het weekend als ik mijn vriendin zover kan krijgen dat ze mee wilt O+

En anders mijn ouders vragen: met een volle auto loont zich uiteindelijk toch meer, dan in je eentje. Probleem is vaak enkel, dat andere geen tijd of geld hebben. Vandaar dat ik in eerste instantie alleen wilde gaan. In het weekend zou ik natuurlijk ook niet het probleem hebben dat ik eerst nog drie uurtjes moet werken, voordat ik kan rijden.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik trouwens bij DFDS kijk en ik gebruik jouw code link dan komt hij bij mij uit op €37,- heen en €37,- terug.
Jij hebt het over €34 voor retour.

Zijn er nog andere codes trouwens? Mogelijk wel interesant, wilde ook nog een keertje naar Engeland namelijk :Y)

Vreemd

als ik DFDS op Nederlands zet ontbreekt Amsterdam <> Newcastle
Zeg ik hem op UK, dan kan dat wel...

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 02-07-2018 10:39 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zonder je schema in de war te willen schoppen, van de ca. 12 overtochten die ik vanuit Duinkerken naar Dover (en terug ;)) gedaan heb heb ik er precies 1 gehad waarbij ik 15 minuten na de officiële aankomsttijd ook echt van de boot af was. En dat was alleen omdat we 10 vóór al in Dover aankwamen en ik vrij gunstig stond geparkeerd. Nou heb je aan het eind van je planning wat speling maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:35:
Als ik trouwens bij DFDS kijk en ik gebruik jouw code link dan komt hij bij mij uit op €37,- heen en €37,- terug.
Jij hebt het over €34 voor retour.

Zijn er nog andere codes trouwens? Mogelijk wel interesant, wilde ook nog een keertje naar Engeland namelijk :Y)
Ik denk dat je waarschijnlijk gekeken hebt voor de 5-daags retour: die kost namelijk precies € 74. Terwijl als je binnen 24 uur weer terug komt, je een retour voor € 34 kunt boeken. Bij wijze van spreken kun je dus op zaterdag de boot van 8 nemen en op zondag de boot van 23:59 ( Dat gaat blijkbaar 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/v4z5e1.png

Op deze pagina staan de verschillende aanbiedingen voor korte weekendjes weg. Toch grappig, dat je van een 24 uurs retour een 36 of 40 uurs retour van kunt maken. De kortingscode is namelijk nog geldig ondanks dat ik een periode selecteerde langer dan 24 uur.

Overigens staat op die pagina ook dat de aanbieding officieel tot en met 30 juni 2018 geldig was, maar blijkbaar werkt de code nog.
IceStorm schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:48:
Zonder je schema in de war te willen schoppen, van de ca. 12 overtochten die ik vanuit Duinkerken naar Dover (en terug ;)) gedaan heb heb ik er precies 1 gehad waarbij ik 15 minuten na de officiële aankomsttijd ook echt van de boot af was. En dat was alleen omdat we 10 vóór al in Dover aankwamen en ik vrij gunstig stond geparkeerd. Nou heb je aan het eind van je planning wat speling maar toch.
Nee inderdaad, dat is ook mijn ervaring eerlijk gezegd: het duurt toch echt minimaal 15 minuten eer je van de boot af bent. Maar ik heb altijd speling in mijn planning, omdat je nooit zeker kunt zijn of ergens langer of korter blijft.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 10:53 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op deze pagina staan de verschillende aanbiedingen voor korte weekendjes weg. Toch grappig, dat je van een 24 uurs retour een 36 of 40 uurs retour van kunt maken. De kortingscode is namelijk nog geldig ondanks dat ik een periode selecteerde langer dan 24 uur.
Als ik de code E24HR invul en ik kies een vertrekdag kan je maximaal de dag erop weer terug. Je kan wel in de ochtend heen en 's avonds de dag erop weer terug. In principe is dat meer dan 24 uur.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:23:
[...]

[...]

Ja dat weet ik en zelfs op de boot verkopen ze die stickers nog: maar zolang ik niet in het donker rij, is het wat mij betreft niet nodig. En volgens mij kun je de koplampen ook gewoon afplakken met een stukje ducttape. Of het verplicht is betwijfel ik overigens ten zeerste: je mag niemand met je koplampen verblinden, echter daar worden nooit bekeuringen voor uit gedeeld.

Anders zouden dagelijks vele automobilisten in van die auto's met van die felle LED Verlichting ook bekeurd moeten worden, want dat soort verlichting werkt helaas ook verblindend :( Hoe dan ook: afplakken heeft een groot nadeel vind ik persoon. Dan heb je een aanzienlijke mindere lichtopbrengst en dan rij ik dus liever niet in het donker!
Doe eens niet zo eigenwijs. De wetgeving in GB ken ik niet. In NL is het wel degelijk strafbaar om met niet afgeplakte of aangepaste verlichting te rijden met een GB auto. Ook wel eens in wegmisbruikers of ander programma gezien dat een brit wel degelijk een boete kreeg hiervoor. En ja ook overdag is dat verplicht! Het is ook verdomde irritant als je iemand zonder aangepaste verlichting als tegenligger hebt. Dus gewoon stickers kopen als je de instelling niet kan aanpassen. Ook al is het maar voor 1 dag.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Doe eens niet zo eigenwijs. De wetgeving in GB ken ik niet. In NL is het wel degelijk strafbaar om met niet afgeplakte of aangepaste verlichting te rijden met een GB auto. Ook wel eens in wegmisbruikers of ander programma gezien dat een brit wel degelijk een boete kreeg hiervoor. En ja ook overdag is dat verplicht! Het is ook verdomde irritant als je iemand zonder aangepaste verlichting als tegenligger hebt. Dus gewoon stickers kopen als je de instelling niet kan aanpassen. Ook al is het maar voor 1 dag.
Die wetgeving zegt gewoon, dat je verlichting geen andere automobilisten mag verblinden. Het is geen verplichting om je koplampen af te plakken: of dat in Nederland wel zo is, betwijfel ik trouwens ten zeerste.

Als jij overdag rijdt, dan hoef je helemaal geen dimlicht aan te maken. Dus dan kun je ook geen andere automobilisten verblinden: zo heb ik al 4x een roadtrip in Engeland gedaan, en ik plan zodanig dat ik voor het donker bij het hotel of veerboot ben.

In de winter is het natuurlijk een andere verhaal, want dan is het zo kort daglicht dat je wel in het donker moet rijden. Overigens heeft Zuid Engeland komende week enkel zonnig weer, dus geen druppel regen voorspeld :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05
Wat betreft koplampen. Bij Xenon (ik weet niet hoe dat bij Bi-Xenon en/of LED zit) is het lichtbeeld horizontaal. Bij halogeen loopt het lichtbeeld van links naar rechts omhoog en verblind je dus inderdaad je tegenliggers als je in Engeland rijd.

Met mijn auto al eens in Engeland geweest, met af fabriek Xenon, heb niks hoeven afplakken of bijstellen. Geen knipperende tegenliggers ook.

Xenonlampen sowieso niet afplakken, die stickers branden in je glas, dat risico loop ik niet met 800 euro per unit.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Al gekeken of het via Calais misschien nog wat sneller is? Maar iets langer doorrijden maar de boottocht is korter. Als je vanaf Duinkerken gaat vaar je ook een stuk evenwijdig aan de kust en pas ter hoogte van calais maak je de daadwerkelijk oversteek, misschien dat het nog (2x) een half uur kan scheelt.

Edit: Maastricht-Dover is 4 uur en 26 minuten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 02-07-2018 13:30 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:47:
[...]

Die wetgeving zegt gewoon, dat je verlichting geen andere automobilisten mag verblinden. Het is geen verplichting om je koplampen af te plakken: of dat in Nederland wel zo is, betwijfel ik trouwens ten zeerste.

Als jij overdag rijdt, dan hoef je helemaal geen dimlicht aan te maken. Dus dan kun je ook geen andere automobilisten verblinden: zo heb ik al 4x een roadtrip in Engeland gedaan, en ik plan zodanig dat ik voor het donker bij het hotel of veerboot ben.

In de winter is het natuurlijk een andere verhaal, want dan is het zo kort daglicht dat je wel in het donker moet rijden. Overigens heeft Zuid Engeland komende week enkel zonnig weer, dus geen druppel regen voorspeld :)
De wetgeving in GB zal vergelijkbaar zijn aan die in nl. Eerst komt de definitie van dimlicht in wegenverkeerswet artikel 1.1 zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798
Inderdaad zoals jij stelt dat je niemand mag verblinden
dimlicht: licht waarmee de weg vóór het voertuig wordt verlicht zonder dat hierdoor andere weggebruikers worden verblind of gehinderd;
Daarna komt echter Artikel 5.2.51 Die stelt waaraan een Personenauto moet voldoen
Personenauto’s moeten zijn voorzien van:

a. twee grote lichten;

b. twee dimlichten,
Zonder afplakken beschikt je auto niet over een dimlicht dat zonder dat hierdoor andere weggebruikers worden verblind of gehinderd. En daarmee is afplakken dus verplicht, omdat je auto zonder afplakken simpelweg niet beschikt over dimlicht. Het gaat er dus niet om of je auto wel of geen dimlicht voert, maar om het wel of niet zijn voorzien van. Het jaargetijde, of wel of niet donker zijn doet er dus niet toe.

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:29:
Al gekeken of het via Calais misschien nog wat sneller is? Maar iets langer doorrijden maar de boottocht is korter. Als je vanaf Duinkerken gaat vaar je ook een stuk evenwijdig aan de kust en pas ter hoogte van calais maak je de daadwerkelijk oversteek, misschien dat het nog (2x) een half uur kan scheelt.

Edit: Maastricht-Dover is 4 uur en 26 minuten :)
Ja dat heb ik al eens bekeken hoor: de tijd die je korter op de boot zit, die zit je langer achter het stuur. De snelste route is uiteindelijk met de Kanaaltunnel trein, alleen die is in vergelijking met de veerboot best duur.

Ik speel nu met het idee om in het weekend te gaan: morgens rijden en avonds terug. Zou ook wel een nacht willen overnachten, maar zoals het ernaar uit ziet zijn de hotels best duur op dit moment.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:58:
[...]

Ja dat heb ik al eens bekeken hoor: de tijd die je korter op de boot zit, die zit je langer achter het stuur. De snelste route is uiteindelijk met de Kanaaltunnel trein, alleen die is in vergelijking met de veerboot best duur.

Ik speel nu met het idee om in het weekend te gaan: morgens rijden en avonds terug. Zou ook wel een nacht willen overnachten, maar zoals het ernaar uit ziet zijn de hotels best duur op dit moment.
Nooit een hotel in Engeland nemen, veel te duur. Zoek een bed and breakfast en dan ben je een stuk goedkoper uit en je leert de lokale bevolking een beetje kennen.
Meestal kan je gewoon op de bonnefooi naar een B&B, zijn er genoeg in GB.

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:01:
[...]

Nooit een hotel in Engeland nemen, veel te duur. Zoek een bed and breakfast en dan ben je een stuk goedkoper uit en je leert de lokale bevolking een beetje kennen.
Meestal kan je gewoon op de bonnefooi naar een B&B, zijn er genoeg in GB.
Meestal nemen wij ook een B&B hoor: dat heeft mijn voorkeur: omdat je ja ook je auto kwijt moet kunnen krijgen. Zo heb ik in Canterbury in een B&B verbleven, waar ik de auto gewoon op de oprit kon zetten. In laagseizoen trouwens weleens een hotelnacht in Bournemouth voor € 30 geboekt :X Prijzen in hoog en laagseizoen, zijn echt een wereld van verschil.

Maar in het laagseizoen zit het weer niet altijd zo mee.

• Malt007
  • Laatst online: 05-11 17:07
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:58:
[...]

De auto is sneller dan de boot en aangezien je bij Calais pas de oversteek maakt als je vanaf Duinkerken vaart kan je dus beter doorrijden. Scheelt je 2x een dik half uur, dat is natuurlijk wel interessant als je maar zo weinig tijd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
De Eurotunnel is blijkbaar goedkoper momenteel, als je slechts een nacht wilt overnachten in Engeland.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wuie6o.png

Als je echter langer wilt blijven, dan is de Eurotunnel plotseling hartstikke duur.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

sus

is druk :+

wauw, dat ik hier niet eerder aan gedacht heb!

Ik woon in Vlissingen. 1:45 van Duinkerken. De boot van 10:00 is dus geen enkel probleem, rijden we om 07:30 weg; hebben we nog 3 kwartier speling voor als je file hebt ofzo.

Met de boot over, ben je om 12:00 NL tijd daar. Boot van 20:00 terug, ben ik om 24:00 thuis.

Super dagje uit met de kindjes, en met die code ben ik voor 75,- heen en weer. Uiteraard de rest erbij, maar voor een dagje pretpark ben je het ook kwijt.

Dingetje om uit te zoeken voor een zondagje net na de zomervakantie. Kindjes slapen wel in de auto, dus laat thuis is niet zo erg

[ Voor 5% gewijzigd door sus op 04-07-2018 00:10 ]

• Bartjeh
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:23:
• 15:30 Deal Castle bezoeken ( £ 7,20 entree )
Deal castle zou ik overslaan. Qua tijd zal het beter passen, maar dat is eigenlijk ook alleen omdat er echt helemaal niks te zien is. Het kasteel stond toen ik er vorig jaar was volledig leeg. Binnen een half uur was ik weer buiten (vond de pier van Deal interessanter ;) ).
sus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:08:
Ik woon in Vlissingen. 1:45 van Duinkerken. De boot van 10:00 is dus geen enkel probleem, rijden we om 07:30 weg; hebben we nog 3 kwartier speling voor als je file hebt ofzo.
Je moet er eigenlijk een uur van te voren zijn. Boarden begint half uur voor vertrek.

[ Voor 32% gewijzigd door Bartjeh op 04-07-2018 10:14 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat een leuk idee zeg. Ook nooit bij stil gestaan. Alleen het links rijden houdt mij wat tegen. Of wen je daar wel snel aan?

• Bartjeh
Ryan_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:23:
Wat een leuk idee zeg. Ook nooit bij stil gestaan. Alleen het links rijden houdt mij wat tegen. Of wen je daar wel snel aan?
Daar wen je heel snel aan. Op het moment dat je de boot afrijd wordt je ongeveer gedwongen links te rijden. Na een minuut of 5 gaat het als vanzelf. Enige waar ik aan moest wennen is dat ze in Engeland wel snappen hoe je een (tweebaans-)rotonde gebruikt (Knipperlichten, en juiste rijstrook), doe je dit zelf verkeerd kon je wel eens een auto in je zij hebben :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

* JT heeft ervaring met in 1 dag heen en weer

Ik heb het een paar keer gedaan :P Als je in de regio van Dover blijft dan is het op zich wel te doen maar ik zou wel in de ochtend vertrekken. Zelf moest ik een paar keer in Londen zijn. Dat doe je niet voor je lol op 1 dag (maar ik heb het wel al een paar keer gedaan :D ). Ik heb altijd een draaiboek gemaakt en daarin hield ik rekening met vertraging onderweg naar de boot. Die extra tijd heb ik ook echt een keer nodig gehad vanuit Londen. Het wordt wel een erg intensieve dag. Ja je ziet veel maar een ontspannen dag zal het echt niet zijn. Als je met iemand zou gaan en je kunt het rijden afwisselen dan scheelt dat al wel, dan heb je wat momenten waarop je kunt ontspannen.

Verder, doe gewoon even die paar euro voor zo een sticker, voor een paar euro kostenbesparing mensen verblinden is ook zo wat :) Zeker als je door onvoorziene omstandigheden tóch in het donker daar rijdt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
Ik kom zelf nu al heel wat jaren in Engeland met de auto (engelse familie dus gratis overnachtingen :D) en ga volgende week voor het eerst ook met de motor.

De eerste keer kreeg ik mee als tip, draai je binnenspiegel naar rechts zodat je geforceerd wordt altijd die kant te checken (als je altijd netjes je binnenspiegel ook gebruikt..). Op enkelbaans wegen heb je er minder aan, maar op de snelweg werkt het wel als geheugen steuntje bij wisselen tussen rijbanen.

Verder is rijden links rijden erg gemakkelijk. Eerste 2 rotondes denk je nog, die Engelsen zijn gek! Maar daarna ben je eigenlijk gewend. Enige momenten om wel even goed op te letten, is als je weg rijd wanneer je geparkeerd staat (spreek uit eigen ervaring: "Schat, waarom komt die auto recht op ons af?!") en als je bijv. uit een enkelbaans landwegetje komt en een provinciale weg op draait ("Schat, waarom staan de letters op de weg ondersteboven?!").

Verder plak ik ook nooit mijn lampen af, nog nooit problemen gehad in al die jaren.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 15:42
*off-topic, Hoe spontaan is het nog als je het nu al aan het plannen bent? ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeh schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Deal castle zou ik overslaan. Qua tijd zal het beter passen, maar dat is eigenlijk ook alleen omdat er echt helemaal niks te zien is. Het kasteel stond toen ik er vorig jaar was volledig leeg. Binnen een half uur was ik weer buiten (vond de pier van Deal interessanter ;) ).

[...]

Je moet er eigenlijk een uur van te voren zijn. Boarden begint half uur voor vertrek.
Eigenlijk had in Deal Castle vooral in mijn planning staan, omdat ik het idee heb dat er in die hoek niet zoveel te zien is. Maar Dover Castle is wel echt iets wat je gezien moet hebben vind ik: alleen ik zou dan een Overseas Visitor Pass nemen, echter dat is voor een dagje zijn geld dan weer niet waard. Voor een midweek kun je zo ook Stonehenge zien etc.

Overigens post ik foto's van mijn reizen in Groot Brittannië op Instagram: maar ik ga minder vaak naar Groot Brittannie dan ik zou willen. Vorig jaar was ik simpelweg werkeloos ( Wajong ) en toen ben ik in 1 jaar tijd, drie keer een midweek daar geweest. Nu zit ik weer te twijfelen of ik komend weekend nou naar Zeeland zal rijden of met de Eurotunnel naar Engeland :+
In-principe volg je vooral het overige verkeer: waar de valkuil echter zit is bij het afslaan! In Nederland ben je gewend dat linksaf een grote bocht is en rechtsaf een korte bocht, dus wat gebeurde mij tijdens mij eerste rit in Engeland: ik kwam bij het afslaan naar links op de verkeerde weghelft terecht |:( Maar dat is dankzij de voorrangsregels in Groot Brittannië eigenlijk totaal geen ramp.

Je hebt als bestuurder op de doorgaande weg namelijk altijd voorrang: dus op moment dat jij naar links afslaat, moet het verkeer dat daar staat toch wachten. Echter je bent wel direct genezen en zult onthouden dat links afslaan = korte bocht en rechts afslaan = lange bocht. Britten zijn eigenlijk ook hele sociale bestuurders: dus ze zullen sowieso wel enigszins rekening houden met je, zodra ze een NL nummerplaat zien.

Autosnelweg rijden daarin tegen is echt niet moeilijk: enige waar je aan moet denken, is dat je handelingen omdraait. Je doet rechts inhalen >:) Dus dan zul je altijd in je rechterbuitenspiegel moeten kijken als eerste en niet eerst in je linkerspiegel, zoals in Nederland. Zelf prefereer ik trouwens om met Navigatie te rijden in Groot Brittannië, zelfs als ik daardoor over de autosnelweg geleid word i.p.v. de toeristisch route. Scheelt namelijk enorm als je niet de weg hoeft te zoeken.

Waar je wel aan moet wennen: zijn al die smalle weggetjes, waar gewoon tweerichtingsverkeer is. Daar hebben ze om de zoveel meter dan uitwijkmogelijkheden gemaakt, zodat je langs elkaar af kunt rijden.

Overigens bij de veerboot terminal van Dover mag je bij aankomst nergens stoppen, dus als je nog rustig je navigatie wilt instellen. Dan moet je gewoon links aanhouden en kom je een tanktstation op een gegeven moment tegen.
MaD_co schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:48:
*off-topic, Hoe spontaan is het nog als je het nu al aan het plannen bent? ;)
Nog steeds redelijk spontaan, als ik zou beslissen dat wij komende zaterdag alsnog gaan. Maar je kunt topic-titels toch niet op GoT veranderen ;)
JT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:42:
* JT heeft ervaring met in 1 dag heen en weer

Ik heb het een paar keer gedaan :P Als je in de regio van Dover blijft dan is het op zich wel te doen maar ik zou wel in de ochtend vertrekken. Zelf moest ik een paar keer in Londen zijn. Dat doe je niet voor je lol op 1 dag (maar ik heb het wel al een paar keer gedaan :D ). Ik heb altijd een draaiboek gemaakt en daarin hield ik rekening met vertraging onderweg naar de boot. Die extra tijd heb ik ook echt een keer nodig gehad vanuit Londen. Het wordt wel een erg intensieve dag. Ja je ziet veel maar een ontspannen dag zal het echt niet zijn. Als je met iemand zou gaan en je kunt het rijden afwisselen dan scheelt dat al wel, dan heb je wat momenten waarop je kunt ontspannen.

Verder, doe gewoon even die paar euro voor zo een sticker, voor een paar euro kostenbesparing mensen verblinden is ook zo wat :) Zeker als je door onvoorziene omstandigheden tóch in het donker daar rijdt.
Ah mooi om te horen: ik denk wel eerlijk gezegd, dat het beter is om er een nachtje aan vast te plakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 12:01 ]

• XLord
  • Laatst online: 12:44
ik ga zelf minstens 1x in het jaar met het gezin in de auto naar East-Sussex, hierbij is het soms een paar weken en soms een weekendje. Mijn eigen voorkeur gaat naar minstens 1 dag rust voor ik weer terug mag rijden en beide reisdagen alleen voor reizen gebruiken, maar het kost mij dan ook al 4 uur (zonder files) om bij Calais te komen en dan nog eens 1,5 uur in Engeland om bij de familie aan te komen.
Zoals je zegt is de boot goedkoper, deze geeft ook meer rust dan de trein als in meer mogelijkheid om even de benen te strekken. Echter vind ik met enkel een weekendje de kanaaltunnel fijner doordat de reis dan een stuk korter is.

het ergste wat ik zelf tot nu toe heb gedaan is op vrijdag werken en dan rond 4 uur richting calais, zondag ochtend weer terug en maandag weer 'fris en fruitig' naar werk. Dat vond ik erg genoeg dus de ene dag heen en de volgende dag weer terug (of terug op de zelfde dag) zal ik nooit doen. :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:57:

[...]

Ah mooi om te horen: ik denk wel eerlijk gezegd, dat het beter is om er een nachtje aan vast te plakken.
Eigenlijk wel. Kost meer maar dat geeft een heel wat meer rust.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:40

Punkrocker

Mostly harmless

sus schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:08:
wauw, dat ik hier niet eerder aan gedacht heb!

Met de boot over, ben je om 12:00 NL tijd daar. Boot van 20:00 terug, ben ik om 24:00 thuis.

Super dagje uit met de kindjes, en met die code ben ik voor 75,- heen en weer. Uiteraard de rest erbij, maar voor een dagje pretpark ben je het ook kwijt.

Dingetje om uit te zoeken voor een zondagje net na de zomervakantie. Kindjes slapen wel in de auto, dus laat thuis is niet zo erg
Vanuit Goes meerdere keren gedaan. Is goed te doen!

Wel jammer dat de hovercraft niet meer gaat. Die deed er een half uurtje over om over te steken.
Destijds met de hovercraft een paar keer een tuintripje gedaan.
Kent is niet voor niets te Garden of England: Er zijn een heleboel mooie tuinen te bezoeken.

Wanneer komt de Olau Line weer terug? :P

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik zou er toch een nachtje Hotel aan plakken.
En altijd de tunnel nemen, dat gaat een pak sneller, je verliest ook minder tijd bij het ontschepen.

Als je een beetje zoekt in de buurt van Dover, dan vind je wel betaalbare hotelletjes.
Dan ben je 's avonds op je gemak, en de volgende dag kan je nog wat rondrijden en shoppen in Canterbury.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
Kom al een paar jaar in Engeland ( Kent, Duxford ( mooi luchtvaartmuseum) en lake district ) , maar haal uit dit topic nog leuke tips.. thnxs..

Ik plak mijn lichten wel af, maar ben misschien te braaf. Ik onderschrijf de genoemde vooroordelen. Ze rijden best wel lief in engeland en vergeven je veel als ze je nummerplaat zien. Links rijden is geen probleem en je went er snel aan.

Veel plezier ! / Enjoy !

Runs everything...

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:12

LankHoar

Langharig tuig

Ben ik de enige die de logica niet snapt van volle dag werken, het volgende etmaal half in de auto zitten en een paar uurtjes in GB kijken, om vervolgens direct weer een volle dag te werken?

Nachtje doorhalen in het extreem, althans zo klinkt dat voor mij. Afhankelijk van wat voor werk je doet lijkt me dat niet helemaal verantwoord. De terugreis overigens ook niet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:06:
Ben ik de enige die de logica niet snapt van volle dag werken, het volgende etmaal half in de auto zitten en een paar uurtjes in GB kijken, om vervolgens direct weer een volle dag te werken?

Nachtje doorhalen in het extreem, althans zo klinkt dat voor mij. Afhankelijk van wat voor werk je doet lijkt me dat niet helemaal verantwoord. De terugreis overigens ook niet.
OP werkt dus niet een volle dag. Hij werkt van 6 uur 's ochtends tot 9 uur 's ochtends en gaat dan naar Engeland. Om 24 uur is hij weer thuis, de volgende dag hoeft hij pas om 1 uur 's middags te werken.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ben zelf nooit spontaan een dagje (of meerdaags) op en neer geweest. Wel een aantal malen op vakantie geweest, ook met DFDS vanuit Duinkerke.
Besluit om via Duinkerke te gaan was tweeledig: De eerste keer dat we gingen was het een puinhoop in Calais en dat wilden we absoluut ontwijken. Daarna eigenlijk altijd gekozen voor Duinkerke omdat het ook wel lekker is om even een uurtje of twee rond te kijken op de boot en de benen te strekken.

Misschien nog wat tips voor leuke plaatsen en regio's:
Folkestone is best een leuk plaatsje met historie, ook erg belangrijk geweest in WO II.
En daarnaast de kustlijn van Dymchurch naar Dungeness, waarbij Dungeness vind ik persoonlijk een best wel unieke uitstraling heeft.
Daarnaast loopt er een mooie historische mini spoorlijn wat erg leuk is om ook eens rond te gaan van bijv Dungeness naar Dymchurch en terug (of de andere kant op :) ).

De regio rondom Rye is ook erg mooi, dat is het plaatsje waar we de meest recente vakantie gevierd hebben.

Sowieso altijd genieten als je in de auto door Kent heen rijdt!

Voor wat betreft het rijden in Engeland was voor mij eigenlijk vanaf het eerste moment al autopilot. Enige misser die ik heb gehad was juist bij terugkomst in België, waar ik bij een tankstation in de buurt van Antwerpen een mini rotonde met de klok mee ging (Waarom ik dat deed is mij nog onduidelijk, denk vooral omdat met de klok mee wat natuurlijker was haha!).

Mocht je trouwens wat langer willen blijven in de regio, dan is https://www.mulberrycottages.com wel een erg goede aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door Sypheron op 04-07-2018 15:08 ]

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:40

Punkrocker

Mostly harmless

MacIsCool schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:58:
...
Ik plak mijn lichten wel af, maar ben misschien te braaf. Ik onderschrijf de genoemde vooroordelen. Ze rijden best wel lief in engeland en vergeven je veel als ze je nummerplaat zien. Links rijden is geen probleem en je went er snel aan.

Veel plezier ! / Enjoy !
Ik stel mijn koplampen altijd naar beneden bij zodat ik daar niemand verblind. In het donker rijden doe ik daar eigenlijk nooit maar just in case.

Links rijden is geen probleem. Van de ferry af rijd je met de meute mee en tegen de tijd dat je in de polder bent dan ben je het al gewend.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Verwijderd

Topicstarter
Sypheron schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:07:
Ben zelf nooit spontaan een dagje (of meerdaags) op en neer geweest. Wel een aantal malen op vakantie geweest, ook met DFDS vanuit Duinkerke.
Besluit om via Duinkerke te gaan was tweeledig: De eerste keer dat we gingen was het een puinhoop in Calais en dat wilden we absoluut ontwijken. Daarna eigenlijk altijd gekozen voor Duinkerke omdat het ook wel lekker is om even een uurtje of twee rond te kijken op de boot en de benen te strekken.

Misschien nog wat tips voor leuke plaatsen en regio's:
Folkestone is best een leuk plaatsje met historie, ook erg belangrijk geweest in WO II.
En daarnaast de kustlijn van Dymchurch naar Dungeness, waarbij Dungeness vind ik persoonlijk een best wel unieke uitstraling heeft.
Daarnaast loopt er een mooie historische mini spoorlijn wat erg leuk is om ook eens rond te gaan van bijv Dungeness naar Dymchurch en terug (of de andere kant op :) ).

De regio rondom Rye is ook erg mooi, dat is het plaatsje waar we de meest recente vakantie gevierd hebben.

Sowieso altijd genieten als je in de auto door Kent heen rijdt!

Voor wat betreft het rijden in Engeland was voor mij eigenlijk vanaf het eerste moment al autopilot. Enige misser die ik heb gehad was juist bij terugkomst in België, waar ik bij een tankstation in de buurt van Antwerpen een mini rotonde met de klok mee ging (Waarom ik dat deed is mij nog onduidelijk, denk vooral omdat met de klok mee wat natuurlijker was haha!).

Mocht je trouwens wat langer willen blijven in de regio, dan is https://www.mulberrycottages.com wel een erg goede aanrader!
Ik heb toen precies om dezelfde reden Calais vermeden: hopelijk is dat nu beter geregeld. Want ik overweeg nog om met de Eurotunnel te gaan. Rye is inderdaad een heel mooi stadje, daar ben ik vorig jaar ook nog geweest.

En nog bedankt voor de tips, altijd leuk om nieuwe plaatsjes te bezoeken.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ligt het aan mij of doet die code het niet meer? Ik zie bijv voor volgend weekend dat er geen dagen beschikbaar zijn?

Verwijderd

Topicstarter
frankyboy707 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:39:
Ligt het aan mij of doet die code het niet meer? Ik zie bijv voor volgend weekend dat er geen dagen beschikbaar zijn?
Nee, die doet het niet meer :( Ik was net klaar met plannen voor komende weekend, en toen wilde ik boeken en ging het niet meer. Heb DFDS via Facebook gevraagd of er een nieuwe aanbieding zou komen.

Maar aangezien het nu hoogseizoen is, zit dat er helaas niet in. Al vermoed ik dat er wel een aanbieding voor het najaar komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik een jaarcontract bij een niet nader te noemen supermarkt gekregen: ik heb eerst twee maanden proef gelopen. En nu wil ik dus in september een lang weekend naar Engeland, waarbij ik eigenlijk mijn origineel plan wil gebruiken. Maar wellicht dat ik gewoon lekker uit ga waaien aan het strand van Margate, het lijkt mij namelijk echt een hele leuke kustplaats :D

Je hebt er allemaal leuke kustplaatsjes zoals Broadstairs en heel veel leuke stranden, zoals Beach Kingsgate Bay, Botany Bay etc. Dus hier zou ik mij makkelijk een lang weekend kunnen vermaken 8)

Maar het is natuurlijk niet meer spontaan: dat is niet eens mogelijk momenteel, want je betaald je blauw aan een veerboot overtocht tot 2 september. Daarna is het hoogseizoen gelukkig voorbij.
Pagina: 1