Toon posts:

Celerons of Xeons op dual P2 bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb voor een pc chips lx440 dual p2 bord 2 processoren nodig. Nu zijn er geen p2's meer nieuw te krijgen, of vreselijk duur. Nu staat er in de handleiding dat er p2's op passen (tot 566 ofzo), maar passen hier dan ook celerons of xeons op (laatste lijkt me wel, maar celerons?). Misschien dat dit te maken heeft met de 440lx chipset? Ik heb trouwens al wel een module in huis om er daadwerkelijk 2 mee aan te sluiten (TACPI module ofzo??). P.S. het is een slot1 bord en de pc is eigenlijk puur voor de lol om eens te kijken of het nou sneller loopt met Q3 enz, lekker voor erbij.

Groet,

Wessel

Verwijderd

die lx geeft al aan dat er alleen 66fsb cpu's op kunnen...

Verwijderd

om ppga celerons er op te zetten moet je je converter aanpassen (weet aleen niet meer wat en hoe :P ) kijk anders ff bij ome tom op z'n site,

als je pe xeons kan betalen DOEN

lx kan op 100 bus (bij mijn oude lx gaf 100 bus aleen in werkelijkheid 92 !?! )

kijk anders voor 2 2e hands celeronnetjes 300 of 333 en zet die op een 100 bus

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Een Xeon heeft een andere fysieke interface; Slot 2. Dus die krijg je er nooit op natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LX is echt maar gemaakt voor 66 hoor, voor 100 was er de BX. En inderdaad heeft een Xeon een Slot 2 aansluiting, dus dat gaat zoiezo al niet werken.
Slot 1 Celerons zijn ook lastig, daar moet je eerst wat aan solderen. Ik denk dat twee P2's het beste werken (alleen jammer dat ze maar tot 333 gaan op 66 mhz).

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:37

Marc H

- - Is wakker - -

"Makkelijkste" oplossing:

2x PPGA Celeron 533, niet de "A" variant want die is gebaseerd op de coppermine, en die kan geen dual meer draaien :( (dank u, intel), of 2 lager geklokte celerons natuurlijk.

2 converters aangepast voor dual celeron, zoals de MSI 6905 rev1.1, of die van asus.

de standaard koelertjes zijn prima, overklokken kan je ze waarschijnlijk toch niet.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

opzich zou deze lx440 ook 2 p3 katmai's behuizen ze hebben de zelfde voltage setting en gaan tot 600 en de meeste LX440 mobo's kunnen op een fsb draaien van 83 dus dan zou je 2x een een 500(orginele 600 83*6=500) MHZ p3 erop hebben

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 19:32 schreef ELD het volgende:
opzich zou deze lx440 ook 2 p3 katmai's behuizen ze hebben de zelfde voltage setting en gaan tot 600 en de meeste LX440 mobo's kunnen op een fsb draaien van 83 dus dan zou je 2x een een 500(orginele 600 83*6=500) MHZ p3 erop hebben
nee dat zal een lekkere performance geven :z
(afgezien van het feit dat het BIOS ze niet zal ondersteunen!)

volgens mij kan je beter een ander mobo ergens op de kop proberen te tikken!

(psst... ik heb nog een supermicro P6DBS dual slot1, BX met onboard uw-scsi liggen!!!)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Ik sluit me aan bij Mark H. Gewoon twee Celly's 533 (idd zonder A) + dual slotkeys. Die Celerons kosten geen ruk meer (als je ze nog kan krijgen).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

check ook de voltages! celerons werken anders als P2's en veel P2 440LX moederborden ondersteunen geen andere voltages als de P2 voltages! Dan zou je dus een PPGA Celeron moeten zoeken met een Slot->Socket kaartje en daar het voltage op instellen, dat zou kunnen (!) werken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Misschien makkelijker: pc-chips mobo verkopen en een 2e handse BP6+procs terug kopen?

*insert signature here

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Of je zoekt gewoon 2 P-II's :) Zijn nog zat te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor alle reacties. Ik was eigenlijk wel van plan om gewoon P2's erop te draaien. Vraag me niet waarom, op de doos staat dat er 233-333mhz cpu's op kunnen, in het boekje en op het bord word echter gerept over 233-533 cpu's. Verder heb ik ondertussen 2 aanbiedingen om 2 identieke 400mhz cpu's en 2 p2 katmai 550 cpu's op de kop te tikken, eerste voor 300, 2e voor 400 (ex koelers). Alle 4 de chips hebben ze 512k cache, heeft dit allemaal zin, of zeggen jullie van zet er liever 233-350 cpu's op ofzo? Staat verder ook geen ruk in over multipliers of iets. Plus het mag allemaal niet teveel kosten eh =), arme studentjes =)

Groet,

Wessel

Verwijderd

Topicstarter
ps. het bordje kostte nieuw 99,- dus dat is nou ook niet te duur om eens mee te experimenteren, wel? Kijk en word het niks dan verkoop je het voor dezelfde prijs weer door eh =)
Pagina: 1