Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga morgen op vakantie en vanochtend zag ik dat de provider info op mijn telefoon 'Alleen noodoproepen' toont. Bellen/internetten werkt ook niet meer. Telefoon opnieuw uit/aan gezet hielp niet en direct webcare van mijn provider (Ben) geraadpleegd. Die geeft aan dat ze niks bijzonders zien. Dat ontnam mij al snel de hoop dat dit nog voor morgen opgelost gaat worden.

Een andere simkaart werkt wel gewoon in mijn telefoon (andere provider) en de betreffende simkaart geeft dezelfde melding (alleen noodoproepen) in een andere telefoon. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. Daarom wil ik, indien dit vandaag niet is opgelost tijdelijk een andere simkaart in mijn telefoon doen.

Heeft dit nog bepaalde consequenties waar ik rekening mee moet houden? Vnl. whatsapp zou graag willen blijven gebruiken. Is nieuwe simkaart erin doen en dan in whatsapp kiezen voor 'nummer wijzigen' voldoende? Of moet daarvoor mijn huidige simkaart het ook nog doen? Ik heb in het verleden wel vaker gehad als ik mijn simkaart uit de telefoon haalde dat whatsapp op een gegeven moment niet meer opstartte met een foutmelding over het nummer. Ik wil voorkomen dat ik nu in de haast ook nog mijn whatsapp account 'op slot' ga zetten door een verkeerde handeling ;)
Op het tijdelijke nummer dat ik wil gaan gebruiken is overigens ook een whatsapp-account actief, om het ingewikkelder te maken.... (al mag die verwijderd worden).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 01-07-2018 12:54 ]

Beste antwoord (via rens-br op 02-07-2018 23:44)

Verwijderd

WhatsApp zet bij de installatie een token voor dat nummer. De onderliggende verbinding en het nummer (of IP-adres) dat daarbij hoort is niet van belang.

Je kunt dus je WhatsApp gewoon blijven gebruiken onder dat oude nummer, er zal niets gebeuren (tenzij je je telefoon opnieuw moet installeren of zo).

Gebruik ik al jaren zo met kaartjes uit een heleboel landen :)

Die foutmelding die jij meldt treedt volgens mij op als het token voor het nummer op twee toestellen gezet is, en ze beide actief zijn binnen een bepaalde periode.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsApp zet bij de installatie een token voor dat nummer. De onderliggende verbinding en het nummer (of IP-adres) dat daarbij hoort is niet van belang.

Je kunt dus je WhatsApp gewoon blijven gebruiken onder dat oude nummer, er zal niets gebeuren (tenzij je je telefoon opnieuw moet installeren of zo).

Gebruik ik al jaren zo met kaartjes uit een heleboel landen :)

Die foutmelding die jij meldt treedt volgens mij op als het token voor het nummer op twee toestellen gezet is, en ze beide actief zijn binnen een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Precies. Vooral niks wijzigen in Whatsapp, Ben om een nieuwe imkaart vragen en deze na je vakantie in gebruik nemen. Prettige vakantie!

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is inmiddels al opgelost en andere simkaart is niet nodig. Bij Ben hebben ze vanochtend iets in hun systeem gereset, waardoor het weer werkte.

Je zult altijd zien dat zoiets gebeurt als het echt niet uitkomt, zoals vlak voor een vakantie :X Maargoed het werkt weer, ook in het buitenland :)