Telefoonabonnement sinds gister verlopen: Nummerbehoud?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 09:00
Beste allemaal,

Mijn telefoonabbo bij Hollandsnieuwe per gisteren 30-06 afgelopen, ik had eerder besloten dat ik wilde overstappen maar wist nog niet waarheen dus ik heb het zelf opgezegd eerder. Mijn nummer wilde ik wel houden.

Helaas ben ik te laat geweest met een nieuw abbo afsluiten, veel drukte en problemen deze week maargoed: Mijn eigen schuld.
Kan ik nu alsnog aanspraak maken om mijn nummer mee te nemen? Of eventueel alsnog te verlengen via Hollandsnieuwe of daar een nieuwe abbo afsluiten? Het nummer is van hun..

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via rens-br op 02-07-2018 09:34)

• thewl
Meteen gebeld deze morgen en inderdaad er was nog wat aan te doen, het handigste was voor mij om het nr weer te activeren waardoor het gelijk weer bruikbaar is en nu een afgelopen abonnement is (of hoe zeg je dat), maandelijks opzegbaar zonder contract.

Hele goede service van HN!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:02
Het contract blijft toch maandelijks doorlopen? Jij kan dan nog gewoon het nummer meenemen van je huidige provider naar je nieuwe provider. Kijk wel even uit dat het nog een maand kan duren omdat je contract nu is afgelopen heb je een maandelijks opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 18:24
Als je het zelf opgezegd hebt niet, zo ben ik ook eens een nummer kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:19
zo snel mogelijk hollandsnieuwe bellen! Meestal kunnen ze het nummer binnen een paar dagen nog wel terugzetten. Zullen ze wel willen dat je weer klant bij hen wordt uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou dat bespreken met de klantenservice. Misschien dat het nummer nog in quarantaine staat waardoor het weer terug te geven is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 05:58
Tegenwoordig moet je bij nummerbehoud volgens mij vanaf het te porteren nummer een SMS versturen waarin je bevestigd het nummer mee te willen nemen, dat gaat natuurlijk niet als je abonnement opgezegd is. Je hebt wel een kans dat het nummer omgezet is naar prepaid toe, ik weet niet precies hoe ze dat bij HollandsNieuwe doen.

Ik zou in elk geval contact met ze zoeken om dat na te gaan en eventueel het nummer te herstellen, bijvoorbeeld als prepaid? Hoe dat precies zit zal per provider verschillen, ook omdat niet elke provider prepaid aanbied natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewl
Bedankt voor alle antwoorden. Vandaag zijn ze gesloten dus ik kan ze morgen pas bellen. Kan natuurlijk een bericht sturen.

Het gaat me nog nieteens om porteren naar een andere provider, als ik het nummer maar kan houden dan wil ik best daar weer afsluiten.

Edit:

Als ik op de site van Hollandsnieuwe het klantenservice menu doorloop krijg ik:

>Nummer behouden: keuze ja
>Wanneer loopt je abonnement af?: Keuze abonnement is al verlopen
> opzeggen nummer behouden

Vraag bij je nieuwe provider nummerbehoud aan en zorg ervoor dat je nummer binnen 120 dagen wordt overgezet. Hou wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand bij hollandsnieuwe. Ben je hiermee geholpen?

Misschien is er dan toch nog hoop..

[ Voor 47% gewijzigd door thewl op 01-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 13:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zie hierboven weer een hoop comments vol onzin staan. Even voor de duidelijkheid: je contract liep t/m 30/06, je hebt geen uitportering naar een andere operator èn je hebt niet opgezegd, right? Als dat klopt, dan is er niets aan de hand en loopt je abonnement door met een maandelijkse opzegtermijn. Wil je naar een andere provider, dan kan je daar inportering aanvragen. Wil je bij HN blijven, dan kan je je abo laten doorlopen tegen de huidige tarieven en opzegtermijn, of je contract vernieuwen voor een/twee jaar.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 01-07-2018 13:54 . Reden: Misschien moet ik zelf eens beter leren lezen... ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:19
FooLsKi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:38:
Ik zie hierboven weer een hoop comments vol onzin staan. Even voor de duidelijkheid: je contract liep t/m 30/06, je hebt geen uitportering naar een andere operator èn je hebt niet opgezegd, right? Als dat klopt, dan is er niets aan de hand en loopt je abonnement door met een maandelijkse opzegtermijn. Wil je naar een andere provider, dan kan je daar inportering aanvragen. Wil je bij HN blijven, dan kan je je abo laten doorlopen tegen de huidige tarieven en opzegtermijn, of je contract vernieuwen voor een/twee jaar.
Hij heeft het dus wel al zelf opgezegd:
ik had eerder besloten dat ik wilde overstappen maar wist nog niet waarheen dus ik heb het zelf opgezegd eerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewl
@FooLsKi: ik heb wel zelf opgezegd, zie eerste zin in mijn OP. Daarom dit topic, ik vind de andere comments geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 13:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@thewl Ik moet zelf blijkbaar beter leren lezen... :P
In dat geval moet je idd zsm contact opnemen met HN. Je nummer is niet gelijk weer weggegeven aan iemand anders, over het algemeen gaat daar wel een half jaar of zo overheen (o.a. voor dit soort situaties).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• thewl
Meteen gebeld deze morgen en inderdaad er was nog wat aan te doen, het handigste was voor mij om het nr weer te activeren waardoor het gelijk weer bruikbaar is en nu een afgelopen abonnement is (of hoe zeg je dat), maandelijks opzegbaar zonder contract.

Hele goede service van HN!
Pagina: 1