Ik zou het doen!
Maakt niet uit. Je kunt beter high-motion gebruiken. Heb je trouwens niet versie 4 van DivX? Want die heeft nog maar 1 codec.
low motion is toch kut. En gebruik je idd wel versie 3.11 of 3.20?
| I've got permission to color outside the lines |
oh ik begreep dat DAt juist de instelling moest zijn. die vond ik in een tutorial.. wat zijn dan de beste instellingen ?
Ik zou het doen!
Laten we het in dit topic alsjeblieft niet over settings gaan hebben:
[topic=109936]
kijk eens
Ow, en hiermee kan je dus wel high en low motion instellen (sterker nog, kan je SBC en VKI enzo geloof ik ook mee doen)
[topic=170199]
[topic=109936]
kijk eens
Ow, en hiermee kan je dus wel high en low motion instellen (sterker nog, kan je SBC en VKI enzo geloof ik ook mee doen)
[topic=115179]http://users.pandora.be/depot/downloads/virtual_dub-1_4-vv_tools1.zip
hier vind je een speciale rip kit die de mensen van VCD vault gebruiken (bekend van oa X-men rip).
[topic=170199]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
thanx.. die settings topic had ik intussen ook al gevonden
beter!
Ik zou het doen!
Heb je helemaal niet nodig. Gewoon de originele 3.11 houden en dan encoderen met nandub (SBC).Op dinsdag 17 juli 2001 17:06 schreef rammes het volgende:
hmm ik lees nu dat ik eigenlijk die vki codec moet hebben... maar ik kan hem nog niet vinden
ok maar vertel eens hoe ik die moet installeren wat dat was mijn eerste vraagOp dinsdag 17 juli 2001 18:36 schreef Gump het volgende:
Low Motion is tig keer beter als dat waardeloze High Motion.
Ik zou het doen!
ben er nu 1 aan het decoden en hij is 14% en nu al 257mb aarg dat kan toch niet goed zijn ?Op dinsdag 17 juli 2001 19:31 schreef rammes het volgende:
[..]
ok maar vertel eens hoe ik die moet installeren wat dat was mijn eerste vraag
Ik zou het doen!
Probeer eens een nieuwere versie van FlaskOp dinsdag 17 juli 2001 19:31 schreef rammes het volgende:
[..]
ok maar vertel eens hoe ik die moet installeren wat dat was mijn eerste vraag
Bitrate lager zettenOp dinsdag 17 juli 2001 19:32 schreef rammes het volgende:
[..]
ben er nu 1 aan het decoden en hij is 14% en nu al 257mb aarg dat kan toch niet goed zijn ?
Verwijderd
Pak anders gewoon FairUse, je geeft vantevoren precies aan hoe groot 'ie mag worden en vervolgens maakt 'ie meerdere encodings in zowel low als high en brouwt er daarna een prachtig VKI/MM4 van. Daarna alleen nog ff de audio toevoegen met Virtualdub.
Nadeel is alleen dat het nogal lang duurt en behoorlijk wat HD-space inneemt door die meerdere encodings
Nadeel is alleen dat het nogal lang duurt en behoorlijk wat HD-space inneemt door die meerdere encodings
jah vast, NOT.Op dinsdag 17 juli 2001 18:36 schreef Gump het volgende:
Low Motion is tig keer beter als dat waardeloze High Motion.
Maarjah er zijn vele manieren om een film te rippen, maar de low motion geeft altijd het mindere beeld. Omdat de High motion een variabele bitrate heeft. Dus als hij de bitrate niet nodig heeft dan verlaagt die hem, zodat als je de echte actie hebt, je de beste kwaliteit hebt.
Maareh een goede site is www.doom9.net (soms is die offline)
Dit is de idd de beste manier, maar een beetje omslachtig, dus doe ik het maar niet.Op dinsdag 17 juli 2001 21:34 schreef ZarroX het volgende:
Pak anders gewoon FairUse, je geeft vantevoren precies aan hoe groot 'ie mag worden en vervolgens maakt 'ie meerdere encodings in zowel low als high en brouwt er daarna een prachtig VKI/MM4 van. Daarna alleen nog ff de audio toevoegen met Virtualdub.
low motion is veeeeeel betere kwaliteit als high motion hoor (ik ga je niet lastig vallen met technische details, maar neem maar van me aan dat het zo is
check anders C'T magazine van Juli/Aug 2001 maar eens op blz. 114/115: "videocodering in detail"
), heb je de low motion encoder dll wel? (volgens mij zit die standaard meegeleverd maarja)
Rookworst zonder R is ook worst.
Op dinsdag 17 juli 2001 22:26 schreef Genotix het volgende:
[..]
jah vast, NOT.
Maarjah er zijn vele manieren om een film te rippen, maar de low motion geeft altijd het mindere beeld.
Ow? Dat heb ik nog noooit gehoord...klik en lees eerst maar eens die topics die ik je aangaf, over settings en dergelijke dan komt het wel weer goed.Omdat de High motion een variabele bitrate heeft. Dus als hij de bitrate niet nodig heeft dan verlaagt die hem, zodat als je de echte actie hebt, je de beste kwaliteit hebt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
lul niet, ik ben hier al een tijdje meebezig. Dus meteen in het begin van divx dus al. En ik rip dus echt veel. Maareh als jij het ook goed krijgt op jou manier, dan vind ik het best. Maar ik vind mijn manier het beste.Op dinsdag 17 juli 2001 23:09 schreef JvS het volgende:
[..]
Ga even dat enorme topic lezen over de settings van divx'en enzo.
[..]
Ow? Dat heb ik nog noooit gehoord...klik en lees eerst maar eens die topics die ik je aangaf, over settings en dergelijke dan komt het wel weer goed.
En dat van die variabele bitrate klopt dus echt wel, ik weet niet wat voor ideeen jij hebt maar, ga jij zelf die sites allemaal maar is lezen.
Dit is dus niet de divx;) waar we het hier over hebben knul, Ik heb dat stuk gelezen, dit is de echte divx codec van Micro$oft. Waar we het hier over hebben is een gekraakte divx codec en enigzins aangepast dus ook.Op dinsdag 17 juli 2001 22:55 schreef BezurK het volgende:
low motion is veeeeeel betere kwaliteit als high motion hoor (ik ga je niet lastig vallen met technische details, maar neem maar van me aan dat het zo ischeck anders C'T magazine van Juli/Aug 2001 maar eens op blz. 114/115: "videocodering in detail"
), heb je de low motion encoder dll wel? (volgens mij zit die standaard meegeleverd maarja)
thanx guys voor de info.. maar ik kan dus nog steeds geen low motion selecteren
Ik zou het doen!
Ik denk dat je niet de juiste divx codec hebt. Je installeert de 3.11 codec maar 1 keer en daar zit zowel low als fast in.
Hij staat op divx digest en ik heb hem evt ook onder software op mijn site staan. Daar staat ook de vki patch voor 3.11a (scene detect patch). Bedenk echter wel dat die eraf moet als je ooit met nandub gaat werken. mijn site staat op http://rippen.cjb.net
Nog even over low en fast motion: Beide methoden zijn in elk geval variabel. Dat houdt in dat geen van beiden precies de bitrate gebruikt die je opgeeft. Vandaar ook dat je nooit exact kan voorspellen hoe groot de film wordt. In scenes waarin weinig gebeurt slaan beide methoden weinig data op, ongeacht welke bitrate je opgeeft.
Low Motion blijft over het algemeen het dichtst bij de bitrate die je opgeeft. Fast motion doet dat minder en blijft soms aanzienlijk lager dan dat je zelf opgeeft
Welke je moet kiezen blijft een lastig verhaal waar veel over wordt gepraat. De meeste sites (en ook ik!) geven de voorkeur aan low motion. Er zijn ook sites die manieren hebben om de methoden te mixen. Je maakt de film dan twee keer: 1 keer in low motion en 1 keer in fast motion en dan plak je van beide de beste scenes achter elkaar.
succes
Hij staat op divx digest en ik heb hem evt ook onder software op mijn site staan. Daar staat ook de vki patch voor 3.11a (scene detect patch). Bedenk echter wel dat die eraf moet als je ooit met nandub gaat werken. mijn site staat op http://rippen.cjb.net
Nog even over low en fast motion: Beide methoden zijn in elk geval variabel. Dat houdt in dat geen van beiden precies de bitrate gebruikt die je opgeeft. Vandaar ook dat je nooit exact kan voorspellen hoe groot de film wordt. In scenes waarin weinig gebeurt slaan beide methoden weinig data op, ongeacht welke bitrate je opgeeft.
Low Motion blijft over het algemeen het dichtst bij de bitrate die je opgeeft. Fast motion doet dat minder en blijft soms aanzienlijk lager dan dat je zelf opgeeft
Welke je moet kiezen blijft een lastig verhaal waar veel over wordt gepraat. De meeste sites (en ook ik!) geven de voorkeur aan low motion. Er zijn ook sites die manieren hebben om de methoden te mixen. Je maakt de film dan twee keer: 1 keer in low motion en 1 keer in fast motion en dan plak je van beide de beste scenes achter elkaar.
succes
Pagina: 1