Vraag

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
iPhone die ik nu heb is stuk, zoek dus een nieuw toestel. Kan weer een iPhone kopen (X danwel een 8/8 plus) of deze keer voor een wat goedkoper toestel gaan? Gebruik hem alleen voor Whatsapp/Snapchat/browsen/Youtube/nieuws lezen. Geen zware games dus.
Zat te denken aan weer een iPhone of een Nokia 6, Moto G5S, Samsung S8 (al vind ik het prijsverschil met een iPhone dan weer dusdanig klein dat ik een iPhone zou willen kopen) of Xperia XA2.
Wil vooral dat de telefoon gewoon soepel werkt en niet hapert bij het wisselen tussen apps. Mijn iPhone deed dit altijd heel soepel en graag zou ik daar niet op achteruit willen gaan.
Wat denken jullie? Gewoon weer een iPhone of met mijn lichte gebruik voor een goedkoper toestel (+- 300€) gaan?

Bedankt alvast :)

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een nokia 6.1 zit tussen een iphone en een budget model en gaat lang mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Ludwig005 op 01-07-2018 08:18 ]

• peakrever
Ludwig005 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:18:
Een nokia 6.1 zit tussen een iphone en een budget model en gaat lang mee.
Vind het wel een mooi apparaat opzich, maar ben bang dat ik hem te langzaam ga vinden tijdens het multitasken.
Nog een ander puntje: ik gebruik een MacBook dus hoe zit het met synchronisatie van agenda en foto's op Android en Mac?

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Arthur-M. schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:34:
[...]

Vind het wel een mooi apparaat opzich, maar ben bang dat ik hem te langzaam ga vinden tijdens het multitasken.
Nog een ander puntje: ik gebruik een MacBook dus hoe zit het met synchronisatie van agenda en foto's op Android en Mac?
https://macworld.nl/artik...PI_COOKIE_REDIRECTED=True
Synchroniseren zo doe je dat. Ik sluit voor mijn fotos nog de usb kabel aan de computer(van android naar win10)

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:30
Probeer eens een Xiaomi Redmi Note 5, de interface lijkt wat op de iPhone en snel zat. Batterij gaat ook lekker lang mee!

Huidige Pc

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je rap zat wil zijn en budget speelt weinig/geen rol, zou ik qua Android wel even in de gaten houden dat er een Snapdragon 835 of 845 inzit met minstens 4GB RAM. Of natuurlijk een vergelijkbare CPU want niet alle fabrikanten gebruiken een Snapdragon.

Heb vorig jaar een Oneplus 5 gekocht en die is soms rapper en soms gelijk aan de iPhone 7 die hier ook rondslingert. Merk wel dat Android Oreo amper geheugen vreet; ik zit maximaal aan 2.8GB RAM met 2 browsers open, YT, mail, Twitter en de camera.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
@MAX3400 Een SD 660 of 710 is ook heel snel. De 630 van de Nokia 6.1 is geen snelheidsmonsters inderdaad.

Een 835 of 845 is natuurlijk het beste

• peakrever
Ga toch maar weer een iPhone kopen. Android werkt gewoon traag vind ik op modellen <500€ en ik ga niet meer betalen dan 350 euro voor een Android telefoon.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44

Prx

Dat is natuurlijk ook een beetje appels met peren vergelijken. Android toestellen van onder de 350 euro kun je moeilijk vergelijken met flagship toestellen die vaak het dubbele kosten, niet met andere Androids en ook niet met Apple iPhones.

En ik bedoel dit echt als nofi, maar als dat wat je noemt het enige is wat je op je smartphone doet, dan voelt dit een beetje als een sportwagen willen voor je 5KM ritje naar het werk elke dag. Maar net als al het andere in het leven, als jij het geld er voor over hebt dan is dat het voor jou waard. :)

• peakrever
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk, een smartphone van 350€ met een flagship van 800€ vergelijken is natuurlijk onzin.. Maar als ik dan een flagship koop (en dat wil ik want <flagship toestellen vind ik niet smooth aanvoelen) dan koop ik voor dat geld liever een iPhone dan S9 of ander Android toestel omdat ik altijd een iPhone gebruikt heb en er ook wel tevreden over ben. Daarbij vanwege iCloud e.d..
Tuurlijk is een iPhone 8 overkill, maar iPhones gaan relatief lang mee en blijven ook smooth werken. Android toestellen lijken veel sneller trager te worden (als ik vrienden en reviews mag geloven en ik had het ook met mijn Android toestel).

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44

Prx

Ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig stukken minder merk, die snelheidsverliezen na gebruiken. Maar ik kan je wel vertellen dat de periode van updates vanuit Apple wel een stuk beter zijn. Zeker gezien het feit dat je een MacBook hebt is het misschien wel net zo makkelijk om wel in de Apple hoek te blijven. Dan weet je zeker dat het allemaal lekker synchroniseert en op de achtergrond geregeld is. Zeker als je geen poweruser behoeftes hebt (of ernstige privacy bezwaren), dan zit je volgens goed met je huidige gedachtegang.
Pagina: 1