Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaLisa
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-10-2022
Mijn vraag: Hoe verbind ik een Blink sync Module met een Draytek modem?

Ik probeer een BLINK beveiligingssyteem aan te sluiten op mijn netwerk . Het BLINk systeem heeft een module die ik moet laten 'praten' met mijn netwerk, via deze module kan ik dan de camera's instellen

Het lijkt erop dat mijn Draytek 'm niet ziet. Het ip van mijn LAN begint met 192, als ik het mijn Draytek modem probeer te verbinden ' ziet'. ie m niet in de DHCP IP tabel (alles wat daarin staat daarvan begint het IP adres ook met 192)

De blink module genereert consequent een ip dat begint met 172.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LisaLisa schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:00:
De blink module genereert consequent een ip dat begint met 172.
Waar vind je dat? Want daar kan je dat wss ook aanpassen ;). Het makkelijkste is de blink automatisch het ip op te laten vragen bij de router (dus instellen op automatisch/DHCP). Kan ook anders maar dan moet je jezelf even inlezen en waarschijnlijk het e.a.a. googlen (zie hieronder). ;)

172 en 192 zijn twee verschillende "subnetwerken" en kunnen niet met elkaar verbinden (even heel kort door de bocht). Je moet er dus voor zorgen dat je netwerkkastje van blink ook een ip krijgt in de dezelfde range als de draytek. Dat betekend dat (bij standaard instellingen) de ipadressen van beide gelijk moeten zijn in de 1e 3 blokken. Dus bijvoorbeeld draytek; 192.168.1.100, dan moet de blink als ip hebben 192.168.1.x, waarbij x alles kan zijn. Let er wel op dat elk ip maar één keer mag voorkomen. Daarnaast als de router ipadressen via DHCP uitgeeft tussen .100 en .199, is het handig om bv 192.168.1.200 (tot 254 meestal) of hoger in te stellen om te voorkomen dat er ooit aan meerdere apparaten dezelfde ip's gegeven word. Daarbij ook even letten op je subnetmask want die geeft o.a. het laagste en hoogste adres aan van je netwerk.

Volg je het nog? mooi. anders even het e.a.a. googlen (ip-adres, dhcp, subnet) ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaLisa
Hi!
Dank voor je vlotte reactie!

Ik kan de blink module niet zelf instellen, het is een kastje dat je aansluit op het lichtnet en het genereert dan zijn eigen ' blink netwerk'. met een ip in de range van 172, een subnet masker 155.255.255.0 en een router adres ook in de range van 172 (althans, dat zie ik op mijn iPhone als ik onder wifi instellingen ' Blink' aanklik.
Is er een mogelijkheid om de draytek vigor 2132F toch te laten communiceren met de Blink Sync module, zonder dat ik het IP adres van de draytek (begint met 192) aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben zelf niet bekend met dit bedrijf of zijn produkten, maar heb je deze instructies opgevolgd?

In het kort: installeer de app op je smartphone, maak daarin een account aan bij Blink, verbind dan je smartphone met het WiFi dat vanaf de Sync Module gedraaid wordt, en gebruik dan de app om je WiFi-details door te geven aan de module. Daarna hoort deze te verbinden met je eigen WiFi-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaLisa
Ja, precies zo! En alles loopt goed, TOTDAT ik het door blink opgebouwde netwerk selecteer en terugkeer naar de blink app. Ik zie dat ik verbonden ben met blink netwerk, krijg ook een melding ' you are now connected, return to blink' maar ik zie vervolgens dan niet de lijst met wifinetwerken. Als ik in mijn draytek router kijk staat BLINK ook niet in de DHCP tabel, maar ik zie het netwerk wel in mijn iPhone. Het ip adres van ' blink' netwerk in mijn telefoon begint met 172.xx.xx.xxx subnet 255.255.255.0 en bij router staat 172..xx.xx.xxx
Wat nu?? Ik kom er echt niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Wat je wil kan niet.
Die blink dingen hebben een eigen netwerk die je niet kunt wijzigen en daar kun je alleen met wifi naar connecten en met de blink app tegenaan praten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaLisa
Ik ben eruit! Ik krijg een nieuwe sync module van 'Blink' [ blinkforhome.com/pages/international-customers]

De reply van Blink:

The issue with the ip 172. has to do with a iOS app version issue with old previous models of Sync Modules, older versions.The new Sync Module we sent and the latest App version that will be launched next week should get this issue fixed.

Ik deel het hier maar, misschien dat het helpt bij anderen die hetzelfde probleem hebben.
Dank voor de reply's!
Pagina: 1