.
[ Voor 99% gewijzigd door rmnijgh op 23-07-2024 20:38 ]
[ Voor 99% gewijzigd door rmnijgh op 23-07-2024 20:38 ]
Even mijn 2 cents: HBO ICT is ook een beetje een algemene term die je noemde. Er zijn tientallen richtingen om je HBO te doen maar in niet alle gevallen wordt je opgeleid om praktisch te werken; na je diploma ben je niet direct geschikt om een groot Windows / Unix platform te beheren. Ook ben je niet direct inzetbaar om bijvoorbeeld een groot/langdradig ITIL/SCRUM-achtig project te leiden.TommieW schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:49:
[...]
offtopic:
Is dit als reactie op mijn post bedoeld? Zo ja, wat is je vraag?
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2018 21:01 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wimmel_1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:46:
Wát is HBO ICT?
Ik weet niet of 't wel écht zo off-topic is. Net als dat wat @MAX3400 een post hierboven ook al aangaf: In de échte wereld kun je vaak niet zo heel veel doen met die mensen.TommieW schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:49:
[...]
offtopic:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Even mijn 2 cents: HBO ICT is ook een beetje een algemene term die je noemde. Er zijn tientallen richtingen om je HBO te doen maar in niet alle gevallen wordt je opgeleid om praktisch te werken; na je diploma ben je niet direct geschikt om een groot Windows / Unix platform te beheren. Ook ben je niet direct inzetbaar om bijvoorbeeld een groot/langdradig ITIL/SCRUM-achtig project te leiden.TommieW schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:49:
[...]
offtopic:
[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2018 21:01 ]
Ah, sorry voor deze verwarring. Ik haalde HBO-ICT aan omdat de opleiding bij de HU letterlijk "HBO-ICT" heet. Van deze opleiding heb ik de richting "System and Network Engineering" afgerond. Nadat je dit hebt gedaan, ben je sowieso wel redelijk geschikt om als netwerkbeheerder aan de slag te gaan. Het jaar na mij heeft ook al een stuk meer "cloud"-vakken gekregen en weet daardoor ook een stuk meer van nieuwere ontwikkelingen.
Dit ben ik helemaal met je eens maar de ene opleiding is de andere niet. Vandaar mijn kritische noot dat niet elke opleiding misschien aansluit bij de ambities van elk persoon. Het kan best zuur zijn om 4 jaar HBO te doen en dan met een diploma op straat te staan en evenveel weten/kunnen als een vergelijkbare MBO'er.TommieW schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:15:
[...]
...Dat niet iedereen in staat is om een hbo-opleiding af te ronden, snap ik ook helemaal. Maar ik denk wel dat het een flinke voorsprong geeft op de arbeidsmarkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostlylou op 01-07-2018 00:15 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 30-06-2018 23:24 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq