Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-07 15:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een pc voor gaming (60fps) en beeldbewerking zoals photoshop en illustrator

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder 1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik bezit een oude vga monitor, die zou ik graag willen gebruiken als 2de scherm als het mogelijk is. Misschien met een adapter?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een SSD ENKEL VOOR Windows 10 en een aantal Adobe programma's. (enkel voor OS en bepaalde software)
- Een HDD waar ik al mijn bestanden en games op kan plaatsen. (SSD met grote ruimte zijn te duur end 500gb is niet genoeg)
- Behuizing die GOEDKOOP IS, voor mij maakt het niet uit hoe het eruit ziet, zolang alles erin kan.
- Wi-Fi en Bluetooth mogelijkheden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-Processor: Intel i5
-Nvidia Videokaart.

Dit zijn de enige dure merken die ik accepteer, voor de rest maakt het niet uit. GOEDKOPER HOE BETER

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het niet teveel extra kost dan zou ik graag een pc willen die stil is of ten minste niet teveel stof aantrekt.
Behalve de gpu & cpu wil ik op alle andere componenten besparen, liefst het goedkoopste optie mogelijk.
TENZIJ het aangeraden is om op bepaalde componenten iets duurder te gaan dan wat ik gekozen heb.

Ga je overklokken?
Ik weet niet of ik met mijn huidige bouw kan overklokken.
Dit zou ik misschien in nabije toekomst willen doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder zie je bouw die ik gekozen heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 173,30€ 173,30
1Gigabyte H310M H (rev 1.0)€ 57,-€ 57,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 285,-€ 285,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 53,49€ 53,49
1Fractal Design Focus G Mini€ 48,-€ 48,-
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 144,50€ 144,50
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,-€ 64,-
1Kingston A400 120GB€ 29,10€ 29,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 854,39

Omdat het mijn eerste bouw is zijn er bepaalde zaken waarover ik onzeker ben.
Het kan zijn dat bepaalde zaken vergeten ben of niet passen, dus let hiervoor op alstublieft:

- Zijn er goedkopere behuizingen? het maakt voor mij niet uit hoe het eruit ziet.
- Zijn er nadelen met de moederbord die ik gekozen heb, waarvoor ik moet opletten?
- Is de SSD (Kingston) die ik gekozen heb goed/snel genoeg, zijn er nadelen in tegenstelling tot andere SSD
- Ik weet niet of de voeding die ik gekozen goed genoeg is, kunnen jullie dit controleren?
- Is de RAM die ik gekozen heb goed of slecht in tegenstelling tot andere ram? Zijn er alternatieven?
- Is het mogelijk deze bouw te upgraden zonder problemen in de toekomst?

alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag me meer af waar je op gaat gamen? Je hebt al 1 monitor, zeg je, maar die wil je als tweede scherm gebruiken. En je primaire scherm dan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
MAX3400 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:23:
Vraag me meer af waar je op gaat gamen? Je hebt al 1 monitor, zeg je, maar die wil je als tweede scherm gebruiken. En je primaire scherm dan?
ik ben van plan een nieuwe scherm aan te schaffen, ik heb het gewoon niet hierop vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pc_noob schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:06:
[...]

ik ben van plan een nieuwe scherm aan te schaffen, ik heb het gewoon niet hierop vermeld
En wat voor scherm dan? Resolutie? Dat heeft nogal invloed op de GPU die je in je systeem gaat stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
MAX3400 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:07:
[...]

En wat voor scherm dan? Resolutie? Dat heeft nogal invloed op de GPU die je in je systeem gaat stoppen :)
nog niet besloten, heb je een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
kan iemand alstublieft mijn bouw beoordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pc_noob schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:24:
kan iemand alstublieft mijn bouw beoordelen?
Zet je build eens af tegen reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 :)

Over de monitor; het is kip/ei-verhaal. Je verwacht een suggestie maar stelt niets over resolutie of framerate maar kiest wel een GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
MAX3400 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:33:
[...]

Zet je build eens af tegen reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018 :)

Over de monitor; het is kip/ei-verhaal. Je verwacht een suggestie maar stelt niets over resolutie of framerate maar kiest wel een GPU.
hd is de minimum, dat was dacht ik al duidelijk en ik heb gezegd dat ik een pc wil die op 60fps kan draaien.
Mijn kennis over pc bouw en alles hier omtrent is klein.

en wat bedoel je met zet je build een af tegen de review versie?

[ Voor 5% gewijzigd door pc_noob op 01-07-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Kan iemand alstublieft mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:44
Wat men bedoeld is vergelijk met het advies uit de best buy guide.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018

Veel kunnen we je niet helpen helaas.
Met alleen Intel, Nvidia blijft er weinig over.

Voor jouw budget is een I5 8400 en 1060 de enige optie.
Kan je alleen vragen om je keuze voor zo'n kleine ssd te heroverwegen.
Vooral met spellen ga je deze kleine keuze bezuren met laadtijden. Zou toch minimaal 256 aanraden tegenwoordig.

Wat betreft de grafische kaart is de resolutie waarop je gaat spelen van groot belang.

full-hd 1060
1440P radeon 580

[ Voor 10% gewijzigd door D-dark op 02-07-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
D-dark schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:24:
Wat men bedoeld is vergelijk met het advies uit de best buy guide.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018

Veel kunnen we je niet helpen helaas.
Met alleen Intel, Nvidia blijft er weinig over.

Voor jouw budget is een I5 8400 en 1060 de enige optie.
Kan je alleen vragen om je keuze voor zo'n kleine ssd te heroverwegen.
Vooral met spellen ga je deze kleine keuze bezuren met laadtijden. Zou toch minimaal 256 aanraden tegenwoordig.

Wat betreft de grafische kaart is de resolutie waarop je gaat spelen van groot belang.

full-hd 1060
1440P radeon 580
ik heb nog hulp nodig om te weten of de moederbord die ik gekozen heb problemen zal veroorzaken bij het upgraden van onderdelen.
een goeie behuizing zoeken die goedkoop is
en of de voeding goed genoeg om de pc stroom te geven.

over radeon 580 vs 1060, heb ik gehoord dat 1060 beter presteert. wat is volgens jou de beste keuze?

hoe groot is de gemiddelde pc game? is het niet mogelijk om gewoon vanuit de hdd de spellen te spelen?
van wat ik gehoord heb is enkel de laadtijd die lang duurt, maar performance is hetzelfde, of is dat verkeerd?
welke ssd raad je aan als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:12
ik weet niet zo goed wat je nu precies wil bereiken met je vragen hier. een hele hoop valt zelf ook op te zoeken met een simpele google klik. maargoed.

- je zegt dat je wifi en bluetooth wil maar voor zover ik zo kan zien heeft je moederbord dit niet
- je wil overclocken maar dat kan niet met een H serie, dan zul je een Z serie bord moeten hebben
- zijn er goedkopere kasten ? ja kijk gewoon in de pricewatch, prijs oplopend dan heb je al ATX en mATX vanaf 20 euro, wordt je dan gelukkig van bouwkwalitieit en airflow.. geen idee
-580 vs 1060 kun je makkelijk zat vergelijkingstabellen over vinden maar alsnog heeft het totaal geen zin om te kijken naar GPU als je ons niet kan vertellen wat voor scherm je wil kopen. Welke resolutie gaat dat worden met welke hz. Je kunt niet zomaar zeggen ik wil elk spel 60fps... noem eens een spel dan en moet dat op hoogste settings. En zoek dan zelf welke kaart dat spel kan trekken op de resolutie die je wil.\
- als je dat weet kun je eventueel nog amd of nvidia kiezen aan de hand van maybe een freesync/gsync keuze scherm
- wat zou je willen updaten ? ram erbij kan, andere gpu kan ook, processor kan een 8600 ofzo worden
- hoe groot is de gemiddelde game ? serieus ? alles tussen 10 en 100 gb ongeveer
- laadtijden tussen HD en SSD is verschil tussen dag en nacht, verder inderdaad niet meer fps ofzo
- voor windows plus maybe 1 of 2 van je favoriete spellen zou ik wel inderdaad 256 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Skybullet schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:45:
ik weet niet zo goed wat je nu precies wil bereiken met je vragen hier. een hele hoop valt zelf ook op te zoeken met een simpele google klik. maargoed.

- je zegt dat je wifi en bluetooth wil maar voor zover ik zo kan zien heeft je moederbord dit niet
- je wil overclocken maar dat kan niet met een H serie, dan zul je een Z serie bord moeten hebben
- zijn er goedkopere kasten ? ja kijk gewoon in de pricewatch, prijs oplopend dan heb je al ATX en mATX vanaf 20 euro, wordt je dan gelukkig van bouwkwalitieit en airflow.. geen idee
-580 vs 1060 kun je makkelijk zat vergelijkingstabellen over vinden maar alsnog heeft het totaal geen zin om te kijken naar GPU als je ons niet kan vertellen wat voor scherm je wil kopen. Welke resolutie gaat dat worden met welke hz. Je kunt niet zomaar zeggen ik wil elk spel 60fps... noem eens een spel dan en moet dat op hoogste settings. En zoek dan zelf welke kaart dat spel kan trekken op de resolutie die je wil.\
- als je dat weet kun je eventueel nog amd of nvidia kiezen aan de hand van maybe een freesync/gsync keuze scherm
- wat zou je willen updaten ? ram erbij kan, andere gpu kan ook, processor kan een 8600 ofzo worden
- hoe groot is de gemiddelde game ? serieus ? alles tussen 10 en 100 gb ongeveer
- laadtijden tussen HD en SSD is verschil tussen dag en nacht, verder inderdaad niet meer fps ofzo
- voor windows plus maybe 1 of 2 van je favoriete spellen zou ik wel inderdaad 256 halen
Mijn kennis over pc bouw klein is, dus verwachte ik al dat er vreemde vragen gingen zijn voor jullie. Mijn excuses hiervoor. Ik kan inderdaad mij informeren via google, maar hierdoor zou ik misschien bepaalde zaken over het hoofd zien. Het is gemakkelijker voor mij om begeleid te worden in zaken zoals dit. Door deze "pc-bouw post" kunnen jullie mij vertellen wat wel en niet kan. Ook kan is het handig om advies te krijgen.

Voor de monitor: moet ik eerst een scherm kiezen voordat ik een gpu kies?
de gpu die ik gekozen heb heeft vr mogelijkheden, dit zou ik in de toekomst willen gebruiken.
kan een gewone random ips scherm merkbare problemen veroorzaken?

Voor de behuizing: welke filters gebruik ik best voor mijn zoektocht? wat zijn "the must" voor een behuizing.

Overclocken: is dit de moeite waard of kan ik hiermee perfect zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:12
Dat is ook geen enkel probleem om advies te willen inwinnen. Alleen wordt het lastig als je dan niet zelf al wat input kan geven. Vandaar hier eerder al advies om de best buy guides eens door te nemen, van de afgelopen maanden. Daar kan je voor verschillende budgetten mogelijke computer builds vinden en kijken welke keuzes dan gemaakt zijn door mensen die er wat vaker over nadenken.

Welke gpu je kiest hangt inderdaad van een aantal zaken af. Om te beginnen je budget natuurlijk aangezien bijna altijd de gpu de grootste aanschaf is. Aangezien je budget, dan zit je met een i5 8400 samen met een 580 of 1060 al redelijk aan de max. En dat is helemaal prima voor 1080p schermen om prima vrijwel alle spellen comfortabel 60fps en hoger te spelen nu op goede settings. je moet dan niet verwachten ook 60fps te halen in alle titels mocht je een 1440p of 4k scherm te halen, dan moet je een sterkere cpu+gpu combi pakken.

en of je dan een 580 of 1060 haald moet je even vergelijken. kijk hoe die presteren in spellen die jij graag speelt en kies dan de beste, of diegene met de beste deal op dit moment. beide zijn prima voor een 1080p monitor.

Voor de kast kijk je eigenlijk altijd naar de basis en dat is past alles wat ik wil ook daadwerkelijk er in. Een atx moederbord bast niet in een mATX kast bijvoorbeeld. dus kijk naar je onderdelen en of die passen. Daarnaast wil je weten of er iets van koeling in zit, meestal een fan voorin en een fan achterin. je wil als het even kan ook een stille build en minder stof. Je gaat dan kunnen kijken naar stillere kasten met bijvoorbeeld geluidsdempend materiaal, en je hebt kasten die stoffilters hebben voor de intake fan. Maar logischer wijs brengen al die opties weer de prijs omhoog.

Overclocken is leuk en ook niet moeilijk als je je maar een beetje inleest. Maar het is zeker niet noodzakelijk. met overclocken ga je betere prestaties krijgen, maar ga je ook meer warmte ontwikkelen en stroomverbruik vragen waar je dan ook rekening mee moet gaan houden door adequate voeding en koeling. voor je budget en je kennis nu zou ik dat maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 16:13
Zoals Skybullet al zegt dat overclocken niet noodzakelijk is.

Mag ik vragen waarom je een i5 processor wilt? je vraagt nu eigenlijk om tegen de 1000 euro pc aan te zitten. dan had ik het toch anders aangepakt.

een intel i5-8400 is bijvoorbeeld en 6 core 6 thread. dat is dus een middelgang van de intel lineup. maar hou wel in de gaten dat je alles behalve het gamen veel minder wordt. 6 threads is namelijk best een verschil. en om eerlijk te zijn ik had dan de r5 2600 gehaald. of 1700 op V&A. zit je op 8 core 16 threads.

Het gaat nu ook om het feit dat futureproofing nu best wel een goeie stap nu is. het zal me niet verbazen dat games zometeen op meer cores gaan draaien. mocht dat in 2019 een feit worden dan zit je zometeen met spijt dat je niet extra paardenkract op je cpu hebt.

overclocken op een amd is best minimaal. en het is best makkelijk te doen met de software die amd aanbiedt.

Ik heb een soort PC lijst voor je. kan je even zelf bedenken of dit ook iets is. of wat extra info eruit kan halen :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,-€ 181,-
1Asus Prime B350-Plus€ 86,06€ 86,06
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 305,-€ 305,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,-€ 59,-
1NZXT S340 Zwart€ 59,-€ 59,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 65,05€ 65,05
1Samsung 860 EVO 250GB€ 66,25€ 66,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,86

Dit is bijvoorbeeld in jouw geval een prima PC moeten zijn op 1080p. maargoed het is wat je zelf wilt. Ik had in jouw geval zeker geen intel gekozen als je ook met photoshop of wat dan ook mee werkt. vergeleken met AMD zal je met intel ook met 6 cores nog krap zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:44
Hoe hard is je eis voor bluetooth en wifi

Goedkoopste moederbord voor intel met deze specificaties is 91 euro
pricewatch: ASRock H310M-ITX/ac

categorie: Moederborden

Wil je een moederbord met iets meer kwaliteit

124 euro
pricewatch: Asus TUF B360-Pro Gaming (Wi-Fi)

Voor bluetooh en wifi kan je altijd nog kijken naar losse dongels of een pcie kaart
categorie: Bluetooth en IR dongels

categorie: Netwerkadapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:29:
Zoals Skybullet al zegt dat overclocken niet noodzakelijk is.

Mag ik vragen waarom je een i5 processor wilt? je vraagt nu eigenlijk om tegen de 1000 euro pc aan te zitten. dan had ik het toch anders aangepakt.

een intel i5-8400 is bijvoorbeeld en 6 core 6 thread. dat is dus een middelgang van de intel lineup. maar hou wel in de gaten dat je alles behalve het gamen veel minder wordt. 6 threads is namelijk best een verschil. en om eerlijk te zijn ik had dan de r5 2600 gehaald. of 1700 op V&A. zit je op 8 core 16 threads.

Het gaat nu ook om het feit dat futureproofing nu best wel een goeie stap nu is. het zal me niet verbazen dat games zometeen op meer cores gaan draaien. mocht dat in 2019 een feit worden dan zit je zometeen met spijt dat je niet extra paardenkract op je cpu hebt.

overclocken op een amd is best minimaal. en het is best makkelijk te doen met de software die amd aanbiedt.

Ik heb een soort PC lijst voor je. kan je even zelf bedenken of dit ook iets is. of wat extra info eruit kan halen :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,-€ 181,-
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 305,-€ 305,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,-€ 59,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 66,25€ 66,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,86

Dit is bijvoorbeeld in jouw geval een prima PC moeten zijn op 1080p. maargoed het is wat je zelf wilt. Ik had in jouw geval zeker geen intel gekozen als je ook met photoshop of wat dan ook mee werkt. vergeleken met AMD zal je met intel ook met 6 cores nog krap zitten.
Over de CPU: conclusie Ryzen volgens jou is wat zwakker in gaming, maar beter in het algemeen. En wanneer gaming meer cores gebruiken zal de prestaties van die games beter verlopen dan i5, die binnenkort outdated gaat worden. Hoe lang zal de Ryzen CPU meegaan totdat het outdated is? Nog een vraag wat is de 1700 VA waarover je sprak?
Is er ook een groot verschil met performance tussen 1600 versie van ryzen en intel i5

Je hebt ook een andere GPU gekozen dan degene die ik koos. degene die ik koos is momenteel goedkoper en heeft VR mogelijkheid.
Is het niet goed soms?

Met de moederbord die je gekozen heb, is het mogelijk te overklokken? zoja, is de voeding dan voldoende of heb je hierop gerekend en een voeding aangegeven die werkt voor overklokking? Of heb je geen rekening gehouden en gewoon een normale moederbord aangegeven samen met een voeding die precies de juiste stroom geeft.

Voor de behuizing zou ik liefst goedkoper willen gaan. tijdens mijn zoektocht vond deze behuizing.
Wat zijn jou meningen hierover, welke problemen denk je dat ik zal ondervinden met deze behuizingen

Dit is de goedkoopste, het zou fijn zijn om te weten of dit goed genoeg is. (aan de hand van de specs, zou alles erin moeten passen)
https://tweakers.net/pric...neos-zwart-zwart/reviews/

Deze zijn wat duurder:
https://tweakers.net/pric...rbide-100r-standaard.html
https://tweakers.net/pric...design-focus-g-grijs.html

Ook wil ik vragen wat het betekent wanneer ze dit zeggen "2.5 of 3.5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
D-dark schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:00:
Hoe hard is je eis voor bluetooth en wifi

Goedkoopste moederbord voor intel met deze specificaties is 91 euro
pricewatch: ASRock H310M-ITX/ac

categorie: Moederborden

Wil je een moederbord met iets meer kwaliteit

124 euro
pricewatch: Asus TUF B360-Pro Gaming (Wi-Fi)

Voor bluetooh en wifi kan je altijd nog kijken naar losse dongels of een pcie kaart
categorie: Bluetooth en IR dongels

categorie: Netwerkadapters
het zou handig zijn, maar misschien kan ik inderdaad een adapter kopen voor beide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik breek even in :P
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:45:
Over de CPU: conclusie Ryzen volgens jou is wat zwakker in gaming, maar beter in het algemeen. En wanneer gaming meer cores gebruiken zal de prestaties van die games beter verlopen dan i5, die binnenkort outdated gaat worden. Hoe lang zal de Ryzen CPU meegaan totdat het outdated is? Nog een vraag wat is de 1700 VA waarover je sprak?
Is er ook een groot verschil met performance tussen 1600 versie van ryzen en intel i5
Hoe lang onderdelen mee gaan weet niemand :P is een glazen bol verhaaltje.

Mijn visie:
- Ja, een i5 is op dit moment íetjsepietsje sneller dan een Ryzen 2600. Maar op dit moment is je CPU niet heel snel de bottleneck, zeker niet op full hd 60fps. Dit maakt dat op dit moment de keuze niet ontzettend belangrijk is, als je puur voor dit moment koopt kan je ook wel uit met een minder snelle processor. Dus eigenlijk is dit een beetje irrelevant, tenzij je op 4K gamed of 144fps wil halen.
- Overall is een Ryzen ietsje sneller dan de Intel. In de toekomst is het (vind ik) waarschijnlijk dat dat beter benut gaat worden.

Daarom zou ik Ryzen nemen. Anderen verwachten dat het huidige in de toekomst niet of nauwelijks veranderd en zullen Intel kiezen.
Hoe dan ook is het verschil tussen een i5 8400 en een Ryzen 5 2600 echt niet heel groot, dit geeft geen enorm verschil in fps.
Je hebt ook een andere GPU gekozen dan degene die ik koos. degene die ik koos is momenteel goedkoper en heeft VR mogelijkheid.
Is het niet goed soms?
Elke kaart heeft een VR mogelijkheid. VR-mogelijkheid is een reclame stickertje. Wat belangrijk is voor VR zijn: hoge prestaties en een HDMI-uitgang. Dat laatste heeft eigenlijk elke kaart wel :P en die hoge prestaties, tja. Hoe hoger hoe beter. Een 1060 is voldoende, maar voor de beste VR-ervaring wil je zoveel mogelijk videokaart.

Ik zou overigens voor een RX580 gaan. Ja, in sommige games presteert een 1060 beter. Maar in sommige games (vooral DX12 waar veel nieuwe games op gebaseerd zijn) doet de RX580 het weer beter. Zoek dit op, kijk wat jij speelt en kijk wat er voor jou het beste presteert. Deze verschillen zijn soms best groot, gemiddeldes zeggen niet alles. Ik zou stellen dat deze keuze de allerbelangrijkste is voor een gaming PC.

Maar als jij op termijn een nieuwe monitor gaat halen, dan koop je er waarschijnlijk eentje met Freesync want dat is bijna standaard tegenwoordig. Daardoor hoef je geen V-Sync meer aan te zetten en heb je altijd een vloeiende ervaring tussen de 50 en 75hz. Vereiste is wel een AMD kaart. Wil je diezelfde functionaliteit aan een Nvidia-kaart koppelen, dan is een G-Sync monitor die hetzelfde doet ongeveer 100-150 euro duurder.
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:46:
het zou handig zijn, maar misschien kan ik inderdaad een adapter kopen voor beide
Prima plan. Veruit het goedkoopste en bovendien mee te nemen naar een nieuw systeem als je dat wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 07-07-2018 00:58 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:45:
[...]

Is het niet goed soms?

Met de moederbord die je gekozen heb, is het mogelijk te overklokken? zoja, is de voeding dan voldoende of heb je hierop gerekend en een voeding aangegeven die werkt voor overklokking? Of heb je geen rekening gehouden en gewoon een normale moederbord aangegeven samen met een voeding die precies de juiste stroom geeft.

Voor de behuizing zou ik liefst goedkoper willen gaan. tijdens mijn zoektocht vond deze behuizing.
Wat zijn jou meningen hierover, welke problemen denk je dat ik zal ondervinden met deze behuizingen

Dit is de goedkoopste, het zou fijn zijn om te weten of dit goed genoeg is. (aan de hand van de specs, zou alles erin moeten passen)
https://tweakers.net/pric...neos-zwart-zwart/reviews/

Deze zijn wat duurder:
https://tweakers.net/pric...rbide-100r-standaard.html
https://tweakers.net/pric...design-focus-g-grijs.html

Ook wil ik vragen wat het betekent wanneer ze dit zeggen "2.5 of 3.5"
AMD ryzen cpu's zijn meer futureproof door het feit dat ze ook meer threads hebben dan de i5 varianten. het lijkt niet veel verschil. maar ik heb ook i5 gehad. en het verschil merk je echt wel. vooral als je meerdere applicaties open hebt. het gaat namelijk erom dat hoever de games/technologie gaan hoe lang jij nog kan mee doorgaan met een systeem.

Een i5 zou je 2 jaar kunnen meegaan tot je merkt dat het systeem langzamer wordt. dit komt simpelweg door nieuwe games en os updates die gewoon meer van je systeem gaan vragen. je mist dan ook 6 extra threads. een gigantisch verschil. en ik zou niet 6 threads opofferen voor 5% meer fps.

Met een ryzen 2600 ben je voor de komende 3-4 jaar gewoon goed. en je betaalt er niet meer voor. het is eigenlijk voor dezelfde prijs. ik zou misschien nog zelfs voor een 2600x gaan zodat je anders niet hoeft te overclocken. want een 2600x gaat met goeie koeling zonder problemen de 4ghz in. en dan is de performance verschil nog nieteens 3%.

let maar niet op de gpu keuze die ik maakte. dat is meer een placeholder.

ik zou dan in dat geval een focus G nemen als je geen dvd gebruikt. je hebt lekker veel ruimte voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:20:
[...]

AMD ryzen cpu's zijn meer futureproof door het feit dat ze ook meer threads hebben dan de i5 varianten. het lijkt niet veel verschil. maar ik heb ook i5 gehad. en het verschil merk je echt wel. vooral als je meerdere applicaties open hebt. het gaat namelijk erom dat hoever de games/technologie gaan hoe lang jij nog kan mee doorgaan met een systeem.

Een i5 zou je 2 jaar kunnen meegaan tot je merkt dat het systeem langzamer wordt. dit komt simpelweg door nieuwe games en os updates die gewoon meer van je systeem gaan vragen. je mist dan ook 6 extra threads. een gigantisch verschil. en ik zou niet 6 threads opofferen voor 5% meer fps.

Met een ryzen 2600 ben je voor de komende 3-4 jaar gewoon goed. en je betaalt er niet meer voor. het is eigenlijk voor dezelfde prijs. ik zou misschien nog zelfs voor een 2600x gaan zodat je anders niet hoeft te overclocken. want een 2600x gaat met goeie koeling zonder problemen de 4ghz in. en dan is de performance verschil nog nieteens 3%.

let maar niet op de gpu keuze die ik maakte. dat is meer een placeholder.

ik zou dan in dat geval een focus G nemen als je geen dvd gebruikt. je hebt lekker veel ruimte voorin.
dan is alles klaar voor de bouw?

ik ga dan voor een amd cpu en blijf met nvidia 1060 kaart.
Mag ik vragen wat jouw mening is over ryzen 1600 model zijn ze deftig of totaal niet waard.

zijn er bepaalde zaken die je merkt dat problematisch zijn met de behuizing? is de koeling voldoende?
en wat was 1700 waarover je sprak, ik kan dit niet laten gaan. ik moet het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:32:
[...]

Mag ik vragen wat jouw mening is over ryzen 1600 model zijn ze deftig of totaal niet waard.

zijn er bepaalde zaken die je merkt dat problematisch zijn met de behuizing? is de koeling voldoende?
en wat was 1700 waarover je sprak, ik kan dit niet laten gaan. ik moet het weten.
ik heb zelf een AMD ryzen 1700 voor 170 euro via V&A kunnen kopen. en meerendeels zijn ook rond deze prijs.

maar zoals ik al zei je kast is best belangrijk voor de airflow. vandaar dat ik ook de S340 noemde. ze zijn niet opvallend en hebben een goeie airflow. je krijgt namelijk een fan boven en achter. voor weet ik niet meer. maar dat is voor 5 euro een fan erbij te zetten. Maar zover ik zie zijn die kasten ook best klein. ik ben daar zelf geen voorstander van i.v.m cpu koeler. die zitten vaak dan aan de krappe kant.

dat is dan een 8 core 16 thread chip. je kan ook nog een 1700x proberen te krijgen rond 180 euro. dan heb je altijd boven 3.6Ghz zonder overclock. en turboboost klapt tie vaak wel door naar 3.9-4ghz. wel even opletten dat bij een 1700x je wel een cpu koeler moet bijkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door agittunc op 07-07-2018 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Richh schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:56:
Ik breek even in :P

[...]

Hoe lang onderdelen mee gaan weet niemand :P is een glazen bol verhaaltje.

Mijn visie:
- Ja, een i5 is op dit moment íetjsepietsje sneller dan een Ryzen 2600. Maar op dit moment is je CPU niet heel snel de bottleneck, zeker niet op full hd 60fps. Dit maakt dat op dit moment de keuze niet ontzettend belangrijk is, als je puur voor dit moment koopt kan je ook wel uit met een minder snelle processor. Dus eigenlijk is dit een beetje irrelevant, tenzij je op 4K gamed of 144fps wil halen.
- Overall is een Ryzen ietsje sneller dan de Intel. In de toekomst is het (vind ik) waarschijnlijk dat dat beter benut gaat worden.

Daarom zou ik Ryzen nemen. Anderen verwachten dat het huidige in de toekomst niet of nauwelijks veranderd en zullen Intel kiezen.
Hoe dan ook is het verschil tussen een i5 8400 en een Ryzen 5 2600 echt niet heel groot, dit geeft geen enorm verschil in fps.

[...]

Elke kaart heeft een VR mogelijkheid. VR-mogelijkheid is een reclame stickertje. Wat belangrijk is voor VR zijn: hoge prestaties en een HDMI-uitgang. Dat laatste heeft eigenlijk elke kaart wel :P en die hoge prestaties, tja. Hoe hoger hoe beter. Een 1060 is voldoende, maar voor de beste VR-ervaring wil je zoveel mogelijk videokaart.

Ik zou overigens voor een RX580 gaan. Ja, in sommige games presteert een 1060 beter. Maar in sommige games (vooral DX12 waar veel nieuwe games op gebaseerd zijn) doet de RX580 het weer beter. Zoek dit op, kijk wat jij speelt en kijk wat er voor jou het beste presteert. Deze verschillen zijn soms best groot, gemiddeldes zeggen niet alles. Ik zou stellen dat deze keuze de allerbelangrijkste is voor een gaming PC.

Maar als jij op termijn een nieuwe monitor gaat halen, dan koop je er waarschijnlijk eentje met Freesync want dat is bijna standaard tegenwoordig. Daardoor hoef je geen V-Sync meer aan te zetten en heb je altijd een vloeiende ervaring tussen de 50 en 75hz. Vereiste is wel een AMD kaart. Wil je diezelfde functionaliteit aan een Nvidia-kaart koppelen, dan is een G-Sync monitor die hetzelfde doet ongeveer 100-150 euro duurder.

[...]

Prima plan. Veruit het goedkoopste en bovendien mee te nemen naar een nieuw systeem als je dat wil.
conclusie over gpu de ene speelt bepaalde games beter dan de andere situatie.

ik denk dat ik blijf met de nvidia blijf, er is functie waarmee je kunt streamen op een bv tablet dat mij interesseert.

wat gebeurt er als ik een gewone hd monitor zou aanschaffen, zijn er nare bijwerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:37:
[...]

ik denk dat ik blijf met de nvidia blijf, er is functie waarmee je kunt streamen op een bv tablet dat mij interesseert.

wat gebeurt er als ik een gewone hd monitor zou aanschaffen, zijn er nare bijwerkingen?
720p? zie het nut ervan niet. ik zou gewoon een 1080p scherm gebruiken. maar als je al een 720p scherm hebt gewoon gebruiken tot je 1080p kan halen. want je zal veel beter ervaring ermee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:37:
[...]

Die monitor die eerder genoemd is, is sowieso een aanrader. Je kan best een Nvidia-kaart op een Freesync monitor aansluiten, alleen krijg je dan of tearing, of je moet V-Sync aanzetten wat je terugduwt naar 30fps als je kaart de 60fps eventjes niet haalt.
Zelfde geldt als je een AMD op een G-Sync monitor aan zou sluiten for that matter.

Het is ook een beetje of je er gevoelig voor bent of niet :P
Ik zou echt niet meer zonder willen. Steam heeft een ingebouwde game streamer trouwens die prima op AMD werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 07-07-2018 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:39:
[...]

720p? zie het nut ervan niet. ik zou gewoon een 1080p scherm gebruiken. maar als je al een 720p scherm hebt gewoon gebruiken tot je 1080p kan halen. want je zal veel beter ervaring ermee hebben.
niet 720p, ik bedoelde een gewone HD 1080p scherm, sorry voor de verwarring.
Dus er zijn geen problemen met een gewone monitor, de JUISTE monitor verbeterd gewoon alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:44:
[...]

niet 720p, ik bedoelde een gewone HD 1080p scherm, sorry voor de verwarring.
Dus er zijn geen problemen met een gewone monitor, de JUISTE monitor verbeterd gewoon alles?
een 1080p is prima. maar ik zou in dit geval zoals eerder genoemd is een rx 580 te nemen voor freesync. geeft je een veel betere ervaring. screen tearing is namelijk super vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Richh schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:43:
[...]

Die monitor die eerder genoemd is, is sowieso een aanrader. Je kan best een Nvidia-kaart op een Freesync monitor aansluiten, alleen krijg je dan of tearing, of je moet V-Sync aanzetten wat je terugduwt naar 30fps als je kaart de 60fps eventjes niet haalt.
Zelfde geldt als je een AMD op een G-Sync monitor aan zou sluiten for that matter.

Het is ook een beetje of je er gevoelig voor bent of niet :P
Ik zou echt niet meer zonder willen. Steam heeft een ingebouwde game streamer trouwens die prima op AMD werkt.
welke monitor werd dan aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:53:
[...]

welke monitor werd dan aangeraden?
Sorry, ik zit topics door elkaar te halen!

Ik weet niet naar welke schermdiagonaal je zit te zoeken, welke resolutie enzovoort enzovoort... maar dit is op dit moment een super interessante deal als je het mij vraagt: pricewatch: Acer KG241Q Zwart (actie geldt tot zondag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:36:
[...]

maar zoals ik al zei je kast is best belangrijk voor de airflow. vandaar dat ik ook de S340 noemde. ze zijn niet opvallend en hebben een goeie airflow. je krijgt namelijk een fan boven en achter. voor weet ik niet meer. maar dat is voor 5 euro een fan erbij te zetten. Maar zover ik zie zijn die kasten ook best klein. ik ben daar zelf geen voorstander van i.v.m cpu koeler. die zitten vaak dan aan de krappe kant.
behalve je persoonlijke voorkeur is er niets verkeerd aan de behuizing die je gekozen hebt uit de 3 opties?
heeft mijn bouw een cpu koeler nodig of is er 1 meegeleverd?

mag ik vragen wat er verkeerd was met de goedkoopste optie, ik wil graag weten voor mijn toekomstige keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:32:
[...]

Om even terug te komen over de V&A.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 217,-€ 217,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 488,07€ 488,07
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,99€ 38,99
1NZXT Phantom 820 Wit€ 208,-€ 208,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 154,65€ 154,65
1Intel SSD DC S3100 480GB€ 200,-€ 200,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 64,90€ 64,90
1Samsung 970 Evo 250GB€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.612,72

Dit is mijn systeem momenteel. er zit nog een intel ssd erbij van 500gb die rond 200 zal zijn.

Om even duidelijk te maken heb ik zelf niet 1600-1625,- ervoor betaald. dit zijn de officiele prijzen. Ik heb ook een lijst van wat ze daadwerkelijk kosten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 170,-€ 170,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 325,-€ 325,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 50,-€ 50,-
1NZXT Phantom 820 Wit€ 100,-€ 100,-
1Intel SSD DC S3100 480GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 100,-€ 100,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110.71,-

Dit is mijn systeem wat er ongeveer daadwerkelijk ervoor is betaald. er waren oude componenten nog verkocht ook. maar dit is dus de kracht van V&A. wel natuurlijk uitkijken wat je koopt! dit is ook een risico wat je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:07:
[...]

Om even terug te komen over de V&A.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 217,-€ 217,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 488,07€ 488,07
1Seagate Barracuda, 1TB€ 38,99€ 38,99
1NZXT Phantom 820 Wit€ 208,-€ 208,-
1Intel SSD DC S3100 480GB€ 200,-€ 200,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 64,90€ 64,90
1Samsung 970 Evo 250GB€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.612,72

Dit is mijn systeem momenteel. er zit nog een intel ssd erbij van 500gb die rond 200 zal zijn.

Om even duidelijk te maken heb ik zelf niet 1600-1625,- ervoor betaald. dit zijn de officiele prijzen. Ik heb ook een lijst van wat ze daadwerkelijk kosten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 170,-€ 170,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 325,-€ 325,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 50,-€ 50,-
1NZXT Phantom 820 Wit€ 100,-€ 100,-
1Intel SSD DC S3100 480GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 100,-€ 100,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110.71,-

Dit is mijn systeem wat er ongeveer daadwerkelijk ervoor is betaald. er waren oude componenten nog verkocht ook. maar dit is dus de kracht van V&A. wel natuurlijk uitkijken wat je koopt! dit is ook een risico wat je neemt.
is vraag en aanbod zoiets als 2dehands website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:11:
[...]

is vraag en aanbod zoiets als 2dehands website?
Juist ja. V&A is op tweakers. maar dat is exclusief de bullshit die je hebt met marktplaats. geen onzin advertenties. lekker makkelijk bericht/bellen en het is vaak al makkelijk geregeld.

om even terug te komen over je cases.

Het is echt cruciaal om te denken wat voor case je wilt. Airflow is je #1 priority voor levenslijn van je systeem. als je kleine kast pakt neemt je airflow weer af. omdat er minder ruimte is waar lucht doorheen komt. en dit komt vooral door een gpu. die gaat dwars in het midden van je kast staan. heb jij een kleine kast dan splits je de airflow ook. dit is vaak wel opgelost door extra fans te kopen. maar dan is de vraag waarom geen betere kast voor hetzelfde prijs. je kan de focus g of g mini nemen. maar dan zou ik toch voor de normale variate gaan. toch weer die extra ruimte voor de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:14:
[...]

Juist ja. V&A is op tweakers. maar dat is exclusief de bullshit die je hebt met marktplaats. geen onzin advertenties. lekker makkelijk bericht/bellen en het is vaak al makkelijk geregeld.

om even terug te komen over je cases.

Het is echt cruciaal om te denken wat voor case je wilt. Airflow is je #1 priority voor levenslijn van je systeem. als je kleine kast pakt neemt je airflow weer af. omdat er minder ruimte is waar lucht doorheen komt. en dit komt vooral door een gpu. die gaat dwars in het midden van je kast staan. heb jij een kleine kast dan splits je de airflow ook. dit is vaak wel opgelost door extra fans te kopen. maar dan is de vraag waarom geen betere kast voor hetzelfde prijs. je kan de focus g of g mini nemen. maar dan zou ik toch voor de normale variate gaan. toch weer die extra ruimte voor de airflow.
welke categorie staan deze behuizing dan op? (de aangeraden grootte)
ook welke componenten koop ik best nieuw en welke van V&A?

[ Voor 3% gewijzigd door pc_noob op 07-07-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:39:
[...]

welke categorie staan deze behuizing dan op? (de aangeraden grootte)
ook welke componenten koop ik best nieuw en welke van V&A?
CPU/GPU V&A
mobo nieuw
RAM nieuw of V&A
kast nieuw
ssd/hdd nieuw of V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:03:
[...]

CPU/GPU V&A
mobo nieuw
RAM nieuw of V&A
kast nieuw
ssd/hdd nieuw of V&A
hoe groot moet een behuizing zijn voor een goede airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pc_noob schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:27:
[...]

Goede airflow bestaat niet. Het is het verschil tussen intake en outtake alsmede de "afgifte" van de koel-elementen. Er zijn mensen die jouw componenten in een (mini-) ITX kast stoppen en er zijn mensen die een E-ATX ervoor aanschaffen.

Zorg er in ieder geval voor dat de afmetingen van je moederbord dus wel overeenkomen met de tray-sizes van een kast. En bedenk je ook even dat heeeeel misschien niet elke voeding in de grotere kasten kan want dan zit je met bepaalde voedingskabels die net te kort/strak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:27:
[...]

ligt aan wat je erin stopt. hoe meer power je wilt hoe meer koeling je eigenlijk wilt.

meestal is iets als nzxt s340 altijd wel goed. er zijn natuurlijk zoveel andere keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:32:
[...]

ligt aan wat je erin stopt. hoe meer power je wilt hoe meer koeling je eigenlijk wilt.

meestal is iets als nzxt s340 altijd wel goed. er zijn natuurlijk zoveel andere keuzes.
ik heb een lijst gpu die ik vond op v&a, kun je mij helpen welke de beste keuze is
https://tweakers.net/pric...43;757341;961313;768595//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
is er een manier om de vergelijking lijst weer te geven?
mijn voorkeur ligt tussen deze 2, maar er zijn ook anderen die ik gevonden heb.

Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 6G (rev. 2.0)
Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 Special Edition

[ Voor 32% gewijzigd door pc_noob op 09-07-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:32:
[...]

kun je mij helpen kiezen tussen deze 2 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Mijn vraag
welke van de 2 is de beste keuze

OF

Relevante software en hardware die ik gebruik
het is voor te gamen en adobe programma's zoals photoshop en illustrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 12:30
En wat heb je zelf al opgezocht? Hier is natuurlijk veel over te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ligt eraan welke monitor je hebt/gaat aanschaffen. Is dat er een met Freesync dan is de RX580 de keuze. Anders maakt het niet uit.
Maar waarom zulke dure kaarten en niet pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G of pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB? Prestatieverschil is nihil maar wel €40 - €50 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Hoe ziet de rest van je PC eruit?
Welke monitor? Resolutie?
Wat voor games speel je?
Wat heb je zelf al gevonden?

We hebben echt veel meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor pakweg €350 zijn geen van beide goede keuzes. Vanaf €430 heb je een GTX1070 en vanaf €470 een 1070Ti. Voor een 580 8GB of 1060 6GB moet je niet meer dan €300 uitgeven en ze zijn er echt wel voor die prijs.

Maar goed, in welk opzicht twijfel je tussen deze GPU's? Wat heb je gevonden en wat was daar niet duidelijk aan?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:47:
Ligt eraan welke monitor je hebt/gaat aanschaffen. Is dat er een met Freesync dan is de RX580 de keuze. Anders maakt het niet uit.
Maar waarom zulke dure kaarten en niet pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G of pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB? Prestatieverschil is nihil maar wel €40 - €50 goedkoper.
ik heb op V&A gekeken voor de GPU
Deze kaarten waren onder de <300 dus daarom koos ik deze 2
Dus de kaarten zijn ongeveer identiek?

zijn er andere voordelen die de R580 heeft dan freestyle tegenover 1060 en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Aha, op V&A.

De RX580 heeft 2GB vram meer. Daar tegenover staat een hoger stroomverbruik en dus meer warmteontwikkeling dan een GTX 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:07:
Aha, op V&A.

De RX580 heeft 2GB vram meer. Daar tegenover staat een hoger stroomverbruik en dus meer warmteontwikkeling dan een GTX 1060.
moet ik dan koeling aanschaffen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
nelizmastr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:53:
Voor pakweg €350 zijn geen van beide goede keuzes. Vanaf €430 heb je een GTX1070 en vanaf €470 een 1070Ti. Voor een 580 8GB of 1060 6GB moet je niet meer dan €300 uitgeven en ze zijn er echt wel voor die prijs.

Maar goed, in welk opzicht twijfel je tussen deze GPU's? Wat heb je gevonden en wat was daar niet duidelijk aan?
ik heb deze gevonden via V&A. ze waren een stuk goedkoper.

Beide zien er goed uit.
Mijn eerste gedachte was om voor Nvidia te kiezen maar er waren die zeiden dat R580 een betere keuze zou zijn, vanwege monitor voordeel die je krijgt.

ik ben momenteel bezig mijn eerste gaming pc samen te stellen en heb hiervoor een topic gemaakt https://gathering.tweaker...message/55793921#55793921
, ik besloot een aparte discussie topic te openen voor deze vraag

De games die ik wil spelen zijn AAA games zoals
Far Cry, Assassin's Creed, GTA, enz.

allemaal het liefst op 1080p 60fps

Monitor heb ik nog niet besloten omdat ik niet weet welke de beste GPU is.
wie heeft meer voordelen.

Ze zien er allebei krachtig uit.
de enige grote voordeel dat ik is zie dat r580 heeft is freesync.

Maar wat heeft 1060 en wat doet het beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als je een goed koelende behuizing hebt is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:12
Freesync is leuk als je (toekomstige) monitor het ook heeft.

8gb (RX580) vs 6gb (1060) is ook nogal een verschil.
Ik speel games op 1080p die al meer dan 6gb vram benutten.

Dus ik ben erg blij met mijn RX480 8gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:11:
Als je een goed koelende behuizing hebt is er niets aan de hand.
wat bedoel je met goed koelende behuizing?
een behuizing zonder de nodige componenten voor koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat de standaard fans die met een behuizing meekomen goed de warmte af kunnen voeren zonder al teveel geluid te maken en dat er geen obstakels als hdd kooien of voedingskabels in de weg zitten die de airflow kunnen belemmeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 10-07-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:46:
Dat de standaard fans die met een behuizing meekomen goed de warmte af kunnen voeren zonder al teveel geluid te maken en dat er geen obstakels als hdd kooien of voedingskabels in de weg zitten die de airflow kunnen belemmeren.
kun je een aanraden die onder de 50 euro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:15:
Freesync is leuk als je (toekomstige) monitor het ook heeft.

8gb (RX580) vs 6gb (1060) is ook nogal een verschil.
Ik speel games op 1080p die al meer dan 6gb vram benutten.

Dus ik ben erg blij met mijn RX480 8gb.
dus R580? zijn er geen voordelen die 1060 heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Waarom 50? Je hebt een budget van 1000 waar 250 vanaf gaat voor een gebruikte gpu. Dan hou je 750 over voor de rest van het systeem. Dan zou ik zoiets doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 175,90€ 175,90
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,51€ 59,51
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 84,25€ 84,25
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 62,-€ 62,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:49:
[...]

kun je een aanraden die onder de 50 euro is?
Zat maar volgens mij zijn we al dagen suggesties aan het spuien maar we krijgen alleen maar meer vragen (en topics) van je terug? Er is al enkele keren gewezen naar de BBG maar het lijkt erop dat je de suggesties daar allemaal niet inhoudelijk snapt/leest?

In PW kan je eenvoudig de reviews van Tweakers lezen voor veel onderdelen waaronder ook behuizingen. Heb je daar mogelijk al een behuizing gevonden (anders dan de genoemde behuizingen in dit topic) waar je een voorkeur voor hebt en/of specifieke vragenover hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:55:
Waarom 50? Je hebt een budget van 1000 waar 250 vanaf gaat voor een gebruikte gpu. Dan hou je 750 over voor de rest van het systeem. Dan zou ik zoiets doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 175,90€ 175,90
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,51€ 59,51
1Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX€ 84,25€ 84,25
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 153,90€ 153,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,90€ 97,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,41
het liefst zou ik op bepaalde zaken besparen als het kan. Het uiterlijk van de behuizing kan mijn niet echt veel schelen, dus als ik hierdoor besparen zou fijn zijn.
zo niet het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Zat maar volgens mij zijn we al dagen suggesties aan het spuien maar we krijgen alleen maar meer vragen (en topics) van je terug? Er is al enkele keren gewezen naar de BBG maar het lijkt erop dat je de suggesties daar allemaal niet inhoudelijk snapt/leest?

In PW kan je eenvoudig de reviews van Tweakers lezen voor veel onderdelen waaronder ook behuizingen. Heb je daar mogelijk al een behuizing gevonden (anders dan de genoemde behuizingen in dit topic) waar je een voorkeur voor hebt en/of specifieke vragenover hebt?
ik heb de BBG bekeken, maar wou voor dit soort zaak een persoonlijke aanpak.
door mijn bouw voorstel aan te geven en vragen erover te stellen leer ik beter.
mijn verontschuldiging voor de last die ik waarschijnlijk heb gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Je zou er eerst 8GB ram in kunnen zetten en een 250GB ssd nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Uszka op 10-07-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:50:
[...]

dus R580? zijn er geen voordelen die 1060 heeft?
De 1060 heeft het voordeel van het merk Nvidia. De meeste developers hebben een zak geld gehad van Nvidia om voor hun kaarten te optimaliseren. De RX580 is op papier de betere kaart, maar door deze optimalisaties komt de 1060 er doorgaans bovenuit. De marges zijn klein echter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08

Compizfox

Bait for wenchmarks

nelizmastr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:33:
[...]
De 1060 heeft het voordeel van het merk Nvidia. De meeste developers hebben een zak geld gehad van Nvidia om voor hun kaarten te optimaliseren. De RX580 is op papier de betere kaart, maar door deze optimalisaties komt de 1060 er doorgaans bovenuit. De marges zijn klein echter :)
Het hangt af van het spel en de resolutie, maar gemiddeld genomen is de RX580 iets sneller dan de GTX1060.

https://www.techspot.com/...force-gtx-1060/page8.html

Het ontloopt elkaar echter niet veel. De RX580 geeft je wel weer het (in mijn ogen vrij grote) voordeel van FreeSync.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 10-07-2018 13:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
ok dan, ik veronderstel dat r580 de betere optie is voor in het algemeen en 1060 voor games, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08

Compizfox

Bait for wenchmarks

pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:41:
ok dan, ik veronderstel dat r580 de betere optie is voor in het algemeen en 1060 voor games, klopt dit?
Nee. Een videokaart van dit kaliber koop je niet voor "het algemeen"; ze zijn beide bedoeld voor gaming.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 10-07-2018 13:44 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:41:
Nee, beide kaarten zijn goed voor games. De RX580 is op papier net wat beter dan de 1060, al verschilt dit per game i.v.m. optimalisatie voor AMD of Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
nelizmastr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:44:
[...]

Nee, beide kaarten zijn goed voor games. De RX580 is op papier net wat beter dan de 1060, al verschilt dit per game i.v.m. optimalisatie voor AMD of Nvidia.
ik veronderstelde dat omdat er werd gezegd dat nvidia sommige gaming bedrijven omkopen om hun games beter te runnen op hun GPU. ok mijn vergissing, ik kies voor rx580 dan, bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:43

br00ky

Moderator Harde Waren
pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:09:

, ik besloot een aparte discussie topic te openen voor deze vraag
Slecht idee. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:17:
Je zou er eerst 8GB ram in kunnen zetten en een 250GB ssd nemen.
Ok ik denk dat ik mijn bouw heb, kun je eens controleren?
GPU en ram zijn goedkoper in V&A, dus let niet op de winkelprijs

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,05€ 181,05
1Asus Prime B350-Plus€ 84,90€ 84,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 Special Edition€ 356,50€ 356,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,29€ 59,29
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 169,50€ 169,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,55€ 65,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,79

Er zijn nog 2 vragen:
- Ik weet niet of de voeding voldoende is. (is het teveel of te weinig)
- Uit deze 3 behuizingen welke kies ik? (normaal gezien zou alles erin moeten kunnen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Fractal Design Focus G Grijs€ 44,50€ 44,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,40

Het liefst zou ik voor Fractal Design Focus G Grijs willen gaan omdat het de goedkoopste is.
maar ik veronderstel dat de airflow wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Ok ik denk dat ik mijn bouw heb, kun je eens controleren?
GPU en ram zijn goedkoper in V&A, dus let niet op de winkelprijs

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 169,50€ 169,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,55€ 65,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,79

Er zijn nog 2 vragen:
- Ik weet niet of de voeding voldoende is. (is het teveel of te weinig)
De Seasonic is sowieso geen goede keuze want niet geschikt voor een nieuw systeem. Beter neem je
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
of
pricewatch: Cougar GX-F 550W
om rond dezelfde prijs te blijven.
- Uit deze 3 behuizingen welke kies ik? (normaal gezien zou alles erin moeten kunnen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Focus G Grijs€ 44,50€ 44,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 173,40

Het liefst zou ik voor Fractal Design Focus G Grijs willen gaan omdat het de goedkoopste is.
maar ik veronderstel dat de airflow wat minder is.
De Focus G is geen onaardige behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:44:
[...]

De Seasonic is sowieso geen goede keuze want niet geschikt voor een nieuw systeem. Beter neem je
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
of
pricewatch: Cougar GX-F 550W
om rond dezelfde prijs te blijven.

[...]

De Focus G is geen onaardige behuizing.
ik zal dan de bitfenix 450 nemen.
wat word er bedoeld met "modulair"? er staat een rode kruis hierop.

welke nadelen zie je in de focus behuizing? te klein, geen goeie airflow?
welke van de 3 zou jij kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De Bitfenix Formula Gold 450w is niet modulair. Dat houdt in dat de kabels vast aan de voeding zitten en dat je alle kabels in de behuizing moet zien kwijt te raken. In de Focus G is dat een niet heel groot probleem en er is maar één kabel van de voeding die je niet gaat gebruiken.

Voor de prijs zijn ze alle drie goed. De Focus G en S340 hebben een raam zodat je het binnenste van de computer ziet. Aangezien de onderdelen niet op het uiterlijk gekozen zijn lijkt mij dat niet mooi. De Define S is dan een betere keuze en ook de stilste van de drie. Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven aan een pricewatch: Fractal Design Define C of pricewatch: Fractal Design Meshify C. Dan heb je een compacte behuizing die goed koelt en stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:07:
De Bitfenix Formula Gold 450w is niet modulair. Dat houdt in dat de kabels vast aan de voeding zitten en dat je alle kabels in de behuizing moet zien kwijt te raken. In de Focus G is dat een niet heel groot probleem en er is maar één kabel van de voeding die je niet gaat gebruiken.

Voor de prijs zijn ze alle drie goed. De Focus G en S340 hebben een raam zodat je het binnenste van de computer ziet. Aangezien de onderdelen niet op het uiterlijk gekozen zijn lijkt mij dat niet mooi. De Define S is dan een betere keuze en ook de stilste van de drie. Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven aan een pricewatch: Fractal Design Define C of pricewatch: Fractal Design Meshify C. Dan heb je een compacte behuizing die goed koelt en stil is.
met stil, bedoel totaal geen geluid of lichte geluid dat niet echt merkbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
ik denk dat ik voor deze bouw ga, wat vind je ervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 168,68€ 168,68
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,58€ 65,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,90

[ Voor 89% gewijzigd door pc_noob op 10-07-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat mij betreft prima. Moederbord heeft waarschijnlijk een biosupgrade nodig voordat de cpu gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:31:
Wat mij betreft prima. Moederbord heeft waarschijnlijk een biosupgrade nodig voordat de cpu gaat werken.
je bedoelt uefi zeker?
wat is je mening over deze moederbord:
https://tweakers.net/pric...9/asrock-ab350m-pro4.html

zelf zie ik niet zoveel verschil behalve de formaat.

[ Voor 7% gewijzigd door pc_noob op 11-07-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pc_noob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:29:
[...]

je bedoelt uefi zeker?
Nee, hij bedoelt een BIOS-update. UEFI is iets anders.

Waarom nu weer een ander moederbord? Welke specificaties zijn er anders? Had je reviews bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:14:
[...]

ik denk dat ik voor deze bouw ga, wat vind je ervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 168,68€ 168,68
1Samsung 860 EVO 250GB€ 65,58€ 65,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,90
als je via V&A een GPU wilt halen kan je voor die geld nog een 1070 halen.

voorbeeld : V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition / V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition

[ Voor 4% gewijzigd door agittunc op 11-07-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
ik heb de sapphire op V&A gevonden, winkelprijs zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er ook B450 bordjes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
MAX3400 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:31:
[...]

Nee, hij bedoelt een BIOS-update. UEFI is iets anders.

Waarom nu weer een ander moederbord? Welke specificaties zijn er anders? Had je reviews bekeken?
Gebruikt de moederbord bios? i dacht dat het UEFI was.
via pricewatch filters gecontroleerd. Of is het gewoon een term om te zeggen je mobo moet geupdate worden?

Ik merkte deze moederbord op pricewatch, het was goedkoper.
de reviews heb ik gelezen ja voordat ik mijn vraag postte. de reviews waren goed maar gemixed.
zeggen dat het een goede mobo is maar er nadelen (kunnen) zijn.
ik was nieuwsgierig, daarom dat het nog eens op de forum wou vragen

Maar goed, ik zal dan met de mobo blijven die ik nu gekozen heb.

[ Voor 8% gewijzigd door pc_noob op 11-07-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:57:
[...]

ik heb de sapphire op V&A gevonden, winkelprijs zal het niet zijn.
let op sapphire kaarten worden 99% voor mining gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_noob
agittunc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:24:
[...]

let op sapphire kaarten worden 99% voor mining gebruikt.
bedoel je voor crypto currency?
is dat iets nadelig of gewoon waarvoor deze kaart vaak gebruikt wordt

edit: oh bedoel je dat de kaart misschien minder goed is, omdat mining veel vraagt van de gpu

[ Voor 14% gewijzigd door pc_noob op 11-07-2018 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
pc_noob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:18:
[...]

Dat houdt in dat de prijzen nog al hoog voor deze kaart zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
pc_noob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:18:
[...]

"
is beste voor de snelheid dat je eruit kan halen. dus kijk ermee uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar aan de andere kant zorgen miners wel weer goed voor hun kaarten door extra koeling. Zolang je van een betrouwbaar iemand koopt (kijk naar de reviews!) loop je weinig risico imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_noob
heb niet zoveel verstand van crypto currency maar ik hou het in mijn achterhoofd.
nog over de bios-update is dat een woord die jullie gebruiken om mobo (bios & uefi) up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 20:28
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pc_noob schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:29:
[...]

je bedoelt uefi zeker?

zelf zie ik niet zoveel verschil behalve de formaat.
Uszka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:31:
;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

br00ky schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:20:
Maar aan de andere kant zorgen miners wel weer goed voor hun kaarten door extra koeling. Zolang je van een betrouwbaar iemand koopt (kijk naar de reviews!) loop je weinig risico imo.
Het probleem is dan ook niet de GPU core. Dat is een silicon chip die niet fundamenteel verscheeld van een CPU in productiemethodiek. Die dingen gaan net zoals CPU's niet zo snel kapot. Het probleem is dat miners de core downclocken, VRAM overclocken en de ventilatoren sneller laten draaien. Daarmee tik je meteen twee elementen aan die wel kapot gaan met videokaarten. Hoe vaak is het niet dat je artifacts krijgt omdat VRAM kapot is? Idem voor versleten ventilatoren die slechter koelen en luidruchtig worden? Dat laatste gebeurd al minder, maar komt ook voor.

Een ex miner moet naar mijn mening dan ook flink goedkoper zijn dan een retailkaart. Boven de €200 zou ik persoonlijk niet eens kijken naar een RX 580 8GB.

Nee, ik zou eerder pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB kopen voor iets meer dan €300. Heb je meteen een mooie. ;)

Samen met de Sapphire Nitro, is dit de beste RX580. Deze is iets lager geclocked, maar een stuk goedkoper.

Verder @pc_noob De B450 bordjes zouden er als het goed is aankomende week komen. Dat scheelt weer een bios flash. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2018 19:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1