Vraag

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-10 22:09
Ik heb een telefoon voor mijn oma nodig met een budget van ~€200. Ze is een relatief zware gebruiker en moet met veel mensen contact houden. Dus camera, Facebook, Whatsapp, internetbankieren, email, alles wat digitaal gaat moet via de telefoon kunnen.

De telefoon moet ook 3 jaar meegaan. Vanwege beveiligingsupdates en simpelheid wil ik Android One, maar ik zit te twijfelen tussen de Mi A1, Nokia 6 2018 en de Mi A2. Denken jullie dat de Mi A1 dit gebruik 3 jaar aan kan zonder problemen? Is de Nokia 6 een beter alternatief? Of moet ik wachten op de Mi A2?

Alle reacties

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:46
Ik hoor veel goede verhalen over de Nokia toestellen, voor mensen die niet rooten enz moet het de ideale telefoon zijn echter geen notificatie ledje enz.

[ Voor 30% gewijzigd door Bassbounce op 01-07-2018 21:01 ]

Huidige Pc

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@wouterg00 zowel de Mi A1 als de Nokia 6 2018 zijn beide prima toestellen.

De Nokia heeft wat features die de A1 niet heeft, zoals NFC en snelladen. Daarnaast een iets snellere processor. De Mi A1 daarin tegen heeft meer RAM en opslag en is stukje goedkoper. Het is dus meer een kwestie van 'persoonlijke voorkeur'.

De A2 schijnt ook een mooi toestel te worden, maar komt volgens de geruchten pas ergens in augustus of september beschikbaar en daarna is nog maar even de vraag hoelang het duurt voordat het toestel hier echt te koop is.

Kun je daarop wachten, zou ik dat zeker even doen. Wil je oma nu al een nieuw toestel dan zijn de bovengenoemde toestellen meer dan prima.