Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wilde vandaag weer een keer met mijn stuur Dirt 4 gaan doen, maar tot mijn verbazing ben ik erachter gekomen dat ik ineens enorm zware input Lag heb (Als ik opeens naar links stuur duurt het een seconde voor een reactie bijv.). Dit heb ik overigens niet met mijn toetsenbord of controller.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10
Thrustmaster Tmx Driver up to date
Dirt 4

Intel Core i7 4790
Nvidia Geforce GTX 1070
16GB Ram

AOC AGON AG241QX (1440p 144Hz Monitor)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al meerdere keren de settings van de games waaronder de graphics geprobeert aan te passen. Ook heb ik de game en de driver opnieuw geinstalleert. En er is ook een constante 144hz dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dus mocht er iemand zijn die hier op lossing voor heeft zal ik dit graag willen weten

mvg,

DeGoedeMaat :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.broers80
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Het kan aan het stuur liggen. Wat zit er in om de draaing van het stuur te detecteren. Een potentiometer of een Hal sensor. Ik heb hetzelfde gehad met een FFB 430 stuur van Thrustmaster. Daarin zit een potentiometer om de draaing van het stuur door te geven. Er zat echter behoorlijk wat speling tussen de bus van het stuur en de as van de potentiometer. Vervanging van de potmeter door een precisie potmeter van TT-Electronics bracht de oplossing. Bij een Hal sensor kan er ook speling zijn tussen de bus en de as. Daarvoor moet je het stuur openmaken om dit te controleren. Maar er zal altijd wel iets van input lag zijn. Een potmeter en een Hal sensor geven een analoog signaal ( weerstandsverandering ) dat gedigitaliseerd wordt doorgegeven. En dan komt er ook nog de input lag van de monitor bij. Wat je ook nog kan proberen, sluit de USB kabel op een andere USB ingang aan. Veel mobo's hebben een USB hub bij de I/O aansluiting. Als daar nog andere USB apparaten aanhangen kunnen die het signaal van het stuur vertragen.