Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-07-2018
Echt gestoord, ik heb er nu 8 versleten in twee jaar tijd.

Iedere keer hetzelfde euvel. Op de linker joystick reageert omhoog/omlaag niet meer goed. Als ik heel snel omhoog en vervolgens omlaag beweeg blijft de joystick hangen op "omhoog" terwijl het stickje helemaal omlaag gepositioneerd is.

Ik speel alleen Rocket League. Verder letterlijk geen enkele andere game.

MS heeft het tot nu toe altijd op abuse gegooid en nooit vervangen onder garantie, terwijl ik de controllers nooit heb laten vallen.

Is dit een bekend euvel of heb ik echt 8x op rij pecht gehad? Zowel 16xx als 17xx series controllers btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik heb zelfs day one controllers en die doen het nog gewoon, buiten wat slijtage rond de sticks (dat ze bij indrukken nog wel eens vast willen schieten), maar het gaat lang niet altijd om 'vallen' van een controller, kan ook gewoon grof geweld op zo'n stick zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Ik ben stereotype gamer, de dunne variant, ik heb niet genoeg fysieke kracht voor grof geweld. Verder is het euvel bij de 16xx serie bekend, echter ik heb nu 2 17xx series gehad met hetzelfde issue. Vandaar dit topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Endless_Death op 30-06-2018 14:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor iets als een analoge stick die steeds weer stuk gaat heb je ook niet bijster veel geweld nodig. Het feit dat het bij jou al acht (!!) keer is gebeurd en het voor zover mij bekend geen algemeen voorkomende probleem is lijkt toch te suggereren dat je wel heel erg handhandig met die stick omgaat of hem op de een of andere manier mishandelt. Eén, twee of zelfs drie keer met hetzelfde euvel terug moeten zou nog gewoon doffe pech kunnen zijn maar acht is dat vrijwel zeker niet...

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 30-06-2018 14:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
Het is een bekend probleem op de 16xx serie, enkel (nog) niet op de 17xx. Ik zoek dus vooral mensen die 17xx controller hebben en er ook last van hebben. Google is verder je vriend.

Verder vernemen veel spelers het niet. Je moet debiel snel omhoog/omlaag gaan om het te krijgen. Ik heb 5 van deze controllers weggegeven aan vrienden en ze merken niets. Wij schurken met ons team tegen RLCS aan. Het gaat dus niet om normaal dagelijks gebruik maar pro use.

edit:
ik wil niet snobby overkomen maar wát een povere reacties tot nu toe. Gelijk de kant van MS kiezen en abuse claimen. Verdorie tweakers you're better than that!. En dan ook nog admins/mods die zeggen dat het geen bekend euvel is. 1x googlen leert je genoeg over de brakke 16xx serie controllers. Superjammer dit weer.

[ Voor 70% gewijzigd door Endless_Death op 30-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan nog. Stel dat 50% van ALLE controllers defect zijn. Wat onwaarschijnlijk hoog is, dan was er al lang wat tegen gedaan. Dan nog is de kans dat het aan de controllers ligt en niet aan je gebruik:
0,5 ^ 8 * 100% = 0,39%. De kans is heel veel kleiner als minder dan 50% defect is.

Ik zou dus toch open staan voor dat het aan je gebruik / speelstijl ligt...

(Als de Xbox aan staat gebruik ik primair de Elite controler, dus kan je verder niet helpen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
F_J_K schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:48:
Dan nog. Stel dat 50% van ALLE controllers defect zijn. Wat onwaarschijnlijk hoog is, dan was er al lang wat tegen gedaan. Dan nog is de kans dat het aan de controllers ligt en niet aan je gebruik:
0,5 ^ 8 * 100% = 0,39%. De kans is heel veel kleiner als minder dan 50% defect is.

(Als de Xbox aan staat gebruik ik primair de Elite controler, dus kan je verder niet helpen).
Ik snap je betoog. Bij de 16xx series is dit een bekend euvel. En zelfs ALS de helft van de controllers dit heeft moet de helft van de spelers het maar merken. Mijn niet-pro gamer maatjes die gewoon casual spelen hebben dikke lol met controllers die voor mij kapot zijn. Dientengevolge mag je concluderen dat lang niet alle defecten worden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Echt, hou op met argumenteren dat ik die controllers abuse. Je komt niet op RLCS niveau door die controller te bashen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
Endless_Death schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:42:
Het is een bekend probleem op de 16xx serie, enkel (nog) niet op de 17xx. Ik zoek dus vooral mensen die 17xx controller hebben en er ook last van hebben. Google is verder je vriend.

Verder vernemen veel spelers het niet. Je moet debiel snel omhoog/omlaag gaan om het te krijgen. Ik heb 5 van deze controllers weggegeven aan vrienden en ze merken niets. Wij schurken met ons team tegen RLCS aan. Het gaat dus niet om normaal dagelijks gebruik maar pro use.

edit:
ik wil niet snobby overkomen maar wát een povere reacties tot nu toe. Gelijk de kant van MS kiezen en abuse claimen. Verdorie tweakers you're better than that!. En dan ook nog admins/mods die zeggen dat het geen bekend euvel is. 1x googlen leert je genoeg over de brakke 16xx serie controllers. Superjammer dit weer.
Even serieus, je praat nu over 'pro use' en vervolgens nog even Tweakers afzeiken?

Laat ik simpel zijn, jij kan niet met controllers omgaan. Ga vooral door jezelf op die hoogte te gooien.

Maar als jij op 'pro niveau' speelt, wat doe jij uberhaubt met een standaard controller? Elite, Razer of zelfs een Scuf, dat zijn dan controllers waar jij zou mee moeten spelen, niet met die inferieure simpele controllers.
Mijn niet-pro gamer maatjes die gewoon casual spelen hebben dikke lol met controllers die voor mij kapot zijn.
Dus zijn ze nu kapot of niet? De definitie van 'kapot' lijkt blijkbaar toch af te wijken van de 'voor mij kapot'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Endless_Death schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:52:
Echt, hou op met argumenteren dat ik die controllers abuse. Je komt niet op RLCS niveau door die controller te bashen.
:? Je bent echt niet de enige held met een Xbox controller. De jongens van FM7 hier op GoT rijden, zeker de top 10 rijders, wereldwijd top 1000 tijden op verschillende tracks en zelfs zonder tuning. Heb van nog niemand gehoord dat de controller binnen enkele maanden defect is.

Anyhow, wat zegt Microsoft over jouw klachten dan? Krijg je nieuwe controllers van ze? Als je zo pro bent, is het ook best bekend dat een "standaard" controller sowieso niet het beste werkt; kan je beter een Elite of een Scuff aanschaffen.

Maar om jouw kant te kiezen; neem maar eens een filmpje op van een uur of twee uur gamen. En dan de camera 2 uur lang op je controller richten. Dan beoordelen wij wel of het, wat ons betreft, onder abuse kan vallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt me toch een serieus simpele beredenering.

Controller bij jou is "stuk" of werkt in ieder geval niet naar jouw wensen. Controller bij vrienden werken prima en naar hun wensen. Dit keer 8 en je zou je kunnen afvragen of het niet bij de gemeenschappelijke factor, ofwel jou, ligt

Ergo de controller voldoet niet aan jouw wensen en/of eisen dus misschien geen gewone gebruiken maar één die kwalitatief beter is zoals hierboven voorgesteld ?

Gabriël AM5

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Endless_Death schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:52:
Je stelt zelf de vraag waarom je controllers steeds stuk gaan. Als je het logische antwoord niet leuk vindt moet je de vraag niet stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Hoe gaan je teamgenoten met dit euvel om?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Dus jij hebt een normale straat-auto, gaat daarmee rallyrijden en klaagt vervolgens dat je remschijven er halverwege de wedstrijd mee kappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
We reageren overigens niet zo om te pesten, om MS te verdedigen, oid. AFAIK heb ik geen aandelen MS :P We doen het om mee te denken over het komen tot een oplossing. Niet anders dan wanneer het over bijv. een programmeervraagstuk gaat waar de oplossing in een andere richting lijkt te liggen dan de topicstarter denkt.

Hier hoeft het ook niet te zijn dat je te veel kracht zet, misschien doe je er simpelweg te veel mee. De schoenen van een marathonloper slijten harder dan die van iemand die 5000 stappen per dag zet.

In dit geval zou idd een Elite aanschaffen oid beternkunnen zijn. En goedkoper.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:37:
offtopic:
We reageren overigens niet zo om te pesten, om MS te verdedigen, oid. AFAIK heb ik geen aandelen MS :P We doen het om mee te denken over het komen tot een oplossing. Niet anders dan wanneer het over bijv. een programmeervraagstuk gaat waar de oplossing in een andere richting lijkt te liggen dan de topicstarter denkt.

Hier hoeft het ook niet te zijn dat je te veel kracht zet, misschien doe je er simpelweg te veel mee. De schoenen van een marathonloper slijten harder dan die van iemand die 5000 stappen per dag zet.

In dit geval zou idd een Elite aanschaffen oid beternkunnen zijn. En goedkoper.
De bouwkwaliteit van de elite is, volgens velen, een stuk minder dan van normale controllers. Voordeel is wel dat de sticks een metalen afwerking hebben. Heb niet van stick drift/kapotte pookje op elite gehoord. Wel loslaten rubber en plak knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:17:
[...]

De bouwkwaliteit van de elite is, volgens velen, een stuk minder dan van normale controllers. Voordeel is wel dat de sticks een metalen afwerking hebben. Heb niet van stick drift/kapotte pookje op elite gehoord. Wel loslaten rubber en plak knopjes.
Heb hier meerdere Elites liggen maar plakkkende knoppen is toch echt als je je handen niet wast. Niet dat ik voor elke sessie netjes alles ontsmet maar er plakt niks. En pas 1 Elite laat het rubber los. Na dik 2 jaar. En had ik dat van te voren geweten, koop je voor een tientje een hoesje op eBay en blijft de Elite helemaal netjes.

Mijn broertje speelt regelmatig Rocket League, net als topicstarter en die gebruikt ook al dik een jaar een gewone Xbox controller. 0 klachten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
Ik ben niet de enige

https://www.google.nl/sea...1j0i22i30k1.0.1HPSarJVFwk

Ik zoek vooral medestanders met 17xx controllers en issues. Die vind ik hier dus niet. Prima en moving on.

En als afsluiting: Ik heb jarenlang met xbox 360 controller gespeeld en nooit issues ondervonden. Trackmania stadium, tech, ook geen sport waar je zachthandig met je sticks omgaat, en nooit dit euvel ondervonden.

Xbox one controllers zijn voor mij echter net wat fijner, en die gaan allemaal kapot. Allemaal. Het is dus niet enkel mijn use, het is ook iets wat er veranderd is in die controllers.

Dit is vooral @SinergyX die zo lekker uit de hoogte mij persoonlijk bashed. Wat een vriendelijk mannetje, een echte makker.

[ Voor 6% gewijzigd door Endless_Death op 02-07-2018 12:39 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik begin zo te vermoeden dat zelfreflectie niet echt je sterkste punt is :X

Zou zeggen doe wat met de tips, ideeën, punten die mensen aandragen, reageer daar eens inhoudelijk op ofzo?

Anders kan deze thread net zo goed dicht.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Werken 360 controllers niet op de Xbox One? Heb hier nog eentje liggen naast mijn pc (samen met usb wireless receiver) die bij mijn originele 360 console zat, en die werkt nog perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 02-07-2018 13:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zat alles door te lezen en het enige wat mijn te binnen schoot is:

Waarom krijgt iemand die gewoon om hulp vraagt met zijn/haar verhaal erbij , gelijk zoveel commentaar over zich heen als die meerdere malen aangeeft niet ruig met de controller om te gaan. natuurlijk ga je twijfelen na alles te lezen en dat het 8x keer gebeurd, maar wie zegt dan dat de beste meneer toevallig geen pech heeft?

Ik zal ook wel een aantal reacties over me heen krijgen na het plaatsen van dit bericht, zat me gewoon dwars na het lezen van alles.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:55
Komt waarschijnlijk door zijn manier van schrijven. Als je zo bot en hard schrijft zal je toch ook wel zo met je spullen omgaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:17
G_Dragon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:21:

Waarom krijgt iemand die gewoon om hulp vraagt met zijn/haar verhaal erbij , gelijk zoveel commentaar over zich heen als die meerdere malen aangeeft niet ruig met de controller om te gaan. natuurlijk ga je twijfelen na alles te lezen en dat het 8x keer gebeurd, maar wie zegt dan dat de beste meneer toevallig geen pech heeft?

Ik zal ook wel een aantal reacties over me heen krijgen na het plaatsen van dit bericht, zat me gewoon dwars na het lezen van alles.
Tweakers gebruikers kunnen af en toe inderdaad wat lomp uit de hoek komen.

Maar 8x keer pech met een controller is statistisch gezien onmogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Renzzie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:23:
Komt waarschijnlijk door zijn manier van schrijven. Als je zo bot en hard schrijft zal je toch ook wel zo met je spullen omgaan?
Wat? Sinds wanneer is je schrijfstijl gecorreleerd aan je game-gedrag?

Dus jouw gamestijl is 'kort-door-de-bocht'? :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 18:55
armageddon_2k1 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:25:
[...]

Wat? Sinds wanneer is je schrijfstijl gecorreleerd aan je game-gedrag?

Dus jouw gamestijl is 'kort-door-de-bocht'? :+
Totaal niet gecorreleerd zelfs. Maar het kan de indruk wekken :)
En in mijn geval klopt het wel ja. Side quests zijn voor pussies, alles voor main quests! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wordt dit het Tweakers topic van 2018. :)

Niemand hier met probleem op de 17XX controllers, dus ik zou de oorzaak ergens anders zoeken, als je al meer keren dit bij verschillende controllers hebt gehad.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

FrankoNL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Tweakers gebruikers Mensen kunnen af en toe inderdaad wat lomp uit de hoek komen.

Maar 8x keer pech met een controller is statistisch gezien onmogelijk.
FTFY :Y)

Waarschijnlijk omdat het in 99% van alle gevallen ook op die manier gaat.
Mensen zeggen in een topic waar ze een probleem hebben altijd dat ze _alles_ al geprobeerd hebben wat zelden zo is tot de oplossing aan het licht komt.

En zoals al gezegd is 8x pech in 2 jaar statistisch gezien enorm knap (understatement van het jaar).

En volgens mij, en dat is ook zo'n beetje het punt bij een groot aantal reacties/gebruikers, kwam het commentaar pas nadat de TS begon met miepen op 'tweakers' en de reacties.
Dit kan je beter achterwege laten

[ Voor 71% gewijzigd door Gropah op 02-07-2018 16:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Hierom:

En dat in combinatie met de lompe reacties van de TS leveren dit resultaat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

Rook je? Kan het zijn dat er as in terecht komt wat de connecties beinvloed?

Hier nu ruim een jaar met de standaard controller van de Xbox One S zonder enig probleem overigens.
En met alle respect maar als de controllers zo vaak en snel defect gaan dan had je enkel bijval gekregen hier en stond het internet er mee vol.

We zullen dus moeten kijken wat jou situatie uitzonderlijk maakt. Naar eigen zeggen kunnen we ruw gebruik schrappen.

Hoeveel uur gaat hij mee? Bedoel, als jij in 3 maand dagelijks 12 uur gamed dan maakt ie al snel meer uren dan menig ander xbox gebruiker.
Misschien gebruik jij hem wel zo veel dat het in uren redelijke normale slijtage is. Om even een andere weg in te slaan dan abuse

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

@TS Wellicht voor jou de moeite waard om zelf de switch te vervangen:
https://techonderdelen.nl...0KKcG1hPimdhoCiSgQAvD_BwE

Kan niet moeilijk zijn lijkt me. Wellicht zijn er nog andere aftermarket modellen te vinden van die switch.
Het is allicht goedkoper dan elke keer een nieuwe controller te moeten aanschaffen, en wellicht kun je zelf zo switches vinden die niet kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat dat zoals F_J_K in "Waarom gaan mijn xbox-one gamepads allemaal binnen 3mnd stuk" al heeft voorgerekend, een enorme hoeveelheid pech zou zijn. Tuurlijk kan dat maar uiteindelijk is het enorm onwaarschijnlijk. Zeker aangezien hij aangeeft professioneel te gamen is het niet bepaald onaannemelijk dat hij vaker en langer gebruik maakt van de controller dan de meesten van ons en bovendien hoef je helemaal niet hardhandig met een stickje om te gaan om 'm stuk te maken. Je zou ook op een verkeerde manier druk kunnen zetten of iets dergelijks.

TS neemt het allemaal heel persoonlijk op maar uiteindelijk is de kans dat het door verkeerd (of in elk geval onbeoogd) gebruik komt nou eenmaal 100x groter dan dat hij bij 8 controllers op rij nét pech heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 10:12
Ik zou zeggen, leen is een controller van 1 van die vrienden. Stuk in 3 maanden ? Wellicht dat je dan toch iets te veel druk zet op de pookjes. Dan sluit je uit of door jouw (onbewuste) (misbruik) gebruik komt of dat je domweg pech hebt. In deze casus stel je dat je maten net zo veel spelen als jij, dus probeer het eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Jelle Brolnir op 02-07-2018 14:00 . Reden: typo ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik denk dat de definitie van Stuk en Stuk in dit topic niet helemaal duidelijk is.

Kijk, als Max Verstappen op zijn normale auto nog 5mm profiel heeft, zal hij zeggen dat zijn banden stuk zijn en dat hij over het asfalt glijdt en hobbelt.

Rijd ik met diezelfde banden die ik van Max gekregen heb op mijn normale auto, dan merk ik niks en zijn de banden voor mij helemaal niet stuk want ik merk tijdens het autorijden niks van geglij en gehobbel....

Als Max nou naar de dealer gaat en zegt, mijn banden zijn stuk, dan zal de dealer idd zeggen van ja, jammer joh, maar er zit nog 5mm profiel op en volledig in tact en etc etc, dus garantie kun je wel vergeten (even los van de serie 16xx of 17xx) want de band is immers nog compleet heel en je zou er met gemak nog 10.000km mee kunnen rijden.

TS had waarschijnlijk beter kunnen zeggen dat de controller niet meer voldeed aan zijn wensen want zijn maten kunnen er namelijk prima mee spelen zonder enige vorm van stukheid te ondervinden.

Ik denk dus ook dat TS beter een controller van het merk Scuff of Razer of wat dan ook kan kopen ipv de goedkope yokoyima made in china bandjes.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:56
Rocket League kan best een intensief spelletje zijn voor je controller door de vele schakelingen qua input, zeker als je op pro-niveau wilt gaan spelen. Niet omdat je er express aggressief mee omgaat, maar omdat je usecase anders is. Ik speel het zelf ook (al dan wel rond champ-1 niveau) en merk wel dat ik de controller flink onder handen neem.

Ik merk zelf de afgelopen dagen dat ik vaker een onbedoelde flip doe. Ben er nog niet helemaal over uit of de deadzone settings versprongen zijn, dat de controller slijtage begint te vertonen of dat ik te snel probeer te spelen. Waar kan ik zien of ik een 17XX controller heb? Ik heb hem nu iets meer dan een half jaar en het gaat om een custom xbox one controller (via de configurator van microsoft)

Maar goed, aangezien je het spel nu (semi-)professioneel speelt moet je er rekening mee houden dat je equipment regelmatig vervangen moet worden om in optimale conditie te blijven. De controller is immers vergelijkbaar met een tennisraket of goede voetbalschoenen. Je kan eens wat pro's vragen wat voor controller ze gebruiken en hoe vaak ze de controller vervangen.

Of koop gewoon weer een xbox 360 controller, want dat is echt een tank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

MRE-Inc schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:21:
Ik denk dat de definitie van Stuk en Stuk in dit topic niet helemaal duidelijk is.

Kijk, als Max Verstappen op zijn normale auto nog 5mm profiel heeft, zal hij zeggen dat zijn banden stuk zijn en dat hij over het asfalt glijdt en hobbelt.

Rijd ik met diezelfde banden die ik van Max gekregen heb op mijn normale auto, dan merk ik niks en zijn de banden voor mij helemaal niet stuk want ik merk tijdens het autorijden niks van geglij en gehobbel....

Als Max nou naar de dealer gaat en zegt, mijn banden zijn stuk, dan zal de dealer idd zeggen van ja, jammer joh, maar er zit nog 5mm profiel op en volledig in tact en etc etc, dus garantie kun je wel vergeten (even los van de serie 16xx of 17xx) want de band is immers nog compleet heel en je zou er met gemak nog 10.000km mee kunnen rijden.

TS had waarschijnlijk beter kunnen zeggen dat de controller niet meer voldeed aan zijn wensen want zijn maten kunnen er namelijk prima mee spelen zonder enige vorm van stukheid te ondervinden.

Ik denk dus ook dat TS beter een controller van het merk Scuff of Razer of wat dan ook kan kopen ipv de goedkope yokoyima made in china bandjes.....
Dit zou ook mijn conclusie zijn, maar de TS zegt ook dat Microsoft zegt dat ze "stuk" zijn want die gooien het op abuse. De TS zou ze even aan een PC kunnen hangen en daar in een test tool zijn ding kunnen doen met 2 controllers (nieuwe en defecte) om het probleem duidelijker te maken. Lijkt me wat voor een YouTube video waar je wel wat "me too!" reacties op zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Even de pragmatische invalshoek, gezien je bij MS blijkbaar 0 op het rekest krijgt:

Het ding al eens opengeschroeft en gereinigd of iets dergelijks van binnen? Vaak genoeg zijn spullen op deze manier weer prima werkend te maken. Zo heb ik mijn Xbox 360 controller ook al eens een tweede leven gegeven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

edit:
Daar zeg je het toch gewoon zelf? 8)7
Dan moet je dus al een 'abuse-waardige' actie uitvoeren om het te merken, Hoe is dat dan geen abuse?

Je bent waarschijnlijk gewoon té pro voor zo'n standaard ding. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:07
Zelf heb ik afgelopen jaren 3 Xbox One controllers versleten. Speel voornamelijk FPS games en dan ook redelijk intensief waardoor ze waarschijnlijk meer krijgen te verduren dan van een gemiddelde gebruiker. Ik moet wel toegeven dat de originele Xbox en Xbox 360 controllers wat steviger leken gebouwd. Ik heb de originele Xbox en X360 controllers die ik destijds bij mijn consoles kreeg nog.

Van mijn XB1 controllers had er eentje na ongeveer anderhalf jaar hetzelfde euvel als dat van jou, één van de thumbsticks beschadigd/versleten. De andere twee controllers zijn overleden aan bumperdefecten.

Als je een beetje handig bent kan je dit probleem met de thumbsticks overigens oplossen door de controller open te schroeven en kijken wat er aan de hand is (onderdeel vuil, vast/los, beschadigd of afgebroken). Hier zijn online wel voldoende tutorials over te vinden op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Ander puntje: hoeveel uur per dag gebruik je de controller gemiddeld? Kan ook "gewoon" slijtage zijn natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Knul op 02-07-2018 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 13:59

SomerenV

It's something!

edit:
Ik heb hier een 1697 liggen sinds twee jaar ofzo maar die doet het nog als een zonnetje. Alle sticks en knopjes nog even responsive als toen ik hem net in gebruik nam, en ik ga er soms niet bepaald soft mee om :+ Het is ook wat anderen zeggen, dat 8 keer een defect bij controllers uit meerdere reeksen statistisch gezien bijna niet de schuld kan zijn van de controller zelf.

Zoals jij zegt beweeg je 'debiel snel' omhoog en omlaag en mogelijk zijn deze controllers daar niet voor gemaakt. Dan zou je beter over kunnen stappen naar een pro-model. Die zijn wat duurder maar mogelijk ook van betere kwaliteit en beter geschikt voor wat lomper gebruik. Maar een normale, gemiddelde gamer zal zijn analoge stick niet snel slopen verwacht ik, zelfs al is het een bekend euvel.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
SinergyX schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:56:

Maar als jij op 'pro niveau' speelt, wat doe jij uberhaubt met een standaard controller? Elite, Razer of zelfs een Scuf, dat zijn dan controllers waar jij zou mee moeten spelen, niet met die inferieure simpele controllers.
FYI de Xbox One Elite controller heeft dezelfde internals als de niet-Elite controllers. Als die al binnen 3 maanden kapot gaan gaat de Elite dat ook.

@Endless_Death ik zou gaan kijken naar een controller van een ander merk.

[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 02-07-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Laten we ontopic blijven en niet gaan verzanden in bashen van TS of controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:21

guReMcO

Praat mar frysk

Kijk, statistisch gezien kan het niet zijn dat jij 8x een slechte controller hebt gekocht. Dat bestaat gewoon niet. Dus schijnbaar doe je iets waar die controller niet voor gemaakt is. MAAR dat hoeft niet te betekenen dat je iets verkeerd doet of het ding mishandeld.

Ik zou 2 dingen doen:

- Achterhalen wat het daadwerkelijke probleem is door de controller open te schroeven. Wordt dit veroorzaakt door vuil of gaat er daadwerkelijk iets kapot in het mechaniek van de stick?

- Een controller van een ander merk proberen. Kan zijn dat die andere sticks gebruiken en dat die misschien sterker zijn op het punt wat steeds faalt bij de MS controllers. Dit is natuurlijk een gok maar als je veel en op hoog niveau speelt is het de investering waard lijkt me.

Zelf heb ik 2 controllers uit de 16xx serie van ongeveer 2 jaar oud zonder problemen. Maar ik ga er niet heel ruig mee om (denk ik :P ).

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:15

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik doe altijd voorzichtig en rustig met mijn controller(s) en ik heb er al 3 terug moeten brengen, omdat RB/LB dubbel registreerde of een van de sticks stick drift vertoonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:45
Gropah schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:18:
[mbr]Laten we ontopic blijven en niet gaan verzanden in bashen van TS of controllers[/]
Probleem is dat de TS de controller letterlijk bashed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel je veel fighting games? Dat kan een oorzaak zijn van versleten analoge sticks. Ik sleet in het tijdpers USFVIV twee fightpads per jaar met inputs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf dit probleem ook gehad met PS3 controllers.
En dat kwam doordat ik competitief c.o.d speelde en daardoor gewoon een stuk intensiever en ruwer met de controller omging.
Toen was ik er destijds ook van overtuigd dat ik normaal met mijn controller omging en het absoluut niet aan mij lag, daarna van een clanmaat tip gekregen om eventjes een video te maken als ik competitief bezig was.
En daaruit bleek gewoon dat ik veel(Maar dan ook veel)meer met die controller deed dan als ik normaal een spel aan het spelen was en veel ruwer. Heb er denk ik in 2 jaar een stuk of 10 versleten..

Daarna geen competitief meer gespeeld en nooit meer een kapotte controller.

Dus ik zou zeggen.
Maak 2 filmpjes... 1 als je een normaal spel aan het spelen ben(Geen rocket league dus), en 1 als je "pro" bezig bent in rocket league.... Vergelijk het.. En dan heb je meteen je antwoord of het nou aan jou ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endless_Death
Wow, deze thread is een stuk harder gaan lopen dan ik verwacht had, ik had er eigenlijk geen acht meer op geslagen.

Allereerst maar eens sorry voor de wat botte bewoording en ook de persoonlijke aanval naar @SinergyX. Ik voelde me gewoon oprecht "alleen" en "afgezeken" in dit topic zonder dat er constructief werd meegedacht. Natuurlijk zal het aan mij liggen, ik wil alleen weten WAT dan. Ik had dit probleem ook onmiddelijk bij mezelf gezocht als ik geen ervaring had gehad met Xbox 360 controllers die gewoon heel bleven.

Bedankt @L1nt en @Verwijderd. Ik rook inderdaad, echter deed ik dat ook al met/bij/boven die xbox 360 controller en had die er nooit last van. Alsnog zou het natuurlijk van invloed kunnen zijn.
Ik zal Trackmania 2 Stadium er weer eens bij pakken en daar wat rondcasuallen, kijken of het inderdaad zo'n groot verschil maakt qua hoe hard ik m'n controllers misbruik in RL vs rest.

Ik ben blij dat dit topic toch nog omgebogen is naar iets enigszins tweaker-waardig.
Pagina: 1