Defect, maar wat? Blauw/grijs scherm en strepen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Mijn computer springt snel op een scherm als onderstaande foto. Kan ook grijsachtig zijn ipv blauw.

Start wel op, maar zodra ik zeg maar in windows kom krijg ik dus dit te zien (of na een minuutje).
Iemand enig idee of dit een typisch iets is voor een defect onderdeel?

Alvast bedankt. :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/23mmxwo.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dingen die je kan doen:

Monitorstekkers losmaken en opnieuw (goed) insteken.

Misschien is er een verkeerde resolutie gekozen, het beeld is te groot of te klein waardoor tekst e.d. wegvalt. Resetten of automatisch instellen (auto knopje) van het beeldscherm kan helpen.

Start Windows in safe mode op en kijk of dat het probleem oplost.

Een andere mogelijkheid is dat de boot partitie bereikbaar is maar de Windows locatie niet. Zijn stekkers van alle hard disks goed bevestigd? Is er in de BIOS iets veranderd? Heeft iemand een andere boot disk gekozen?

Heb je een muis met LED lichtje? Brand het lichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

SpamLame

niks

Aangezien je een losse monitor hebt, kan je je pc eens aansluiten op een andere monitor of tv, verhuist je probleem dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
Dat kan ik nog eens proberen.

In veilige modus heb ik echter nergens last van blijkbaar (typ dit vanuit de veilige modus namelijk :) ).
Heb alle kabels nagekeken, direct de PC schoongemaakt en onderdelen even goed bekeken. Niks bijzonders te zien aan de buitenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

feye1 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:48:
Dat kan ik nog eens proberen.

In veilige modus heb ik echter nergens last van blijkbaar (typ dit vanuit de veilige modus namelijk :) ).
Heb alle kabels nagekeken, direct de PC schoongemaakt en onderdelen even goed bekeken. Niks bijzonders te zien aan de buitenkant.
*knip* HK reacties horen niet hier.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 30-06-2018 23:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Wat voor hardware zit er in dit systeem?
Zo uitgebreid als je kan zijn ;) Voeding word vaak vergeten, maar is heel erg belangrijk om te vermelden.

Ik zou denken aan de videokaart. Helemaal aangezien hij het in veilige modus wel gewoon doet.
In veilige modus laden de videokaart drivers niet, en blijft de videokaart op een lage klok lopen.

In "normale" windows gaat je videokaart wel proberen hogere kloksnelheden te halen, en dan gaat het mis.
Dus ik denk dat de videokaart kapot is. Soms kan je dat oplossen door hem wat lager te zetten in kloksnelheid, maar na verloop van tijd is het wel gewoon helemaal afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
HDD - 1 TB Western Digital WD10EZEX
VSU - Corsair VSU 450
RAM - 16 GB HyperX 1600 mhz Kingston
MOBO - Asrock 990FX Extreme 3
CPU - AMD FX 6300
CPU COOLER - Tranquillo Rev 2
GPU - Radeon 6850

De videokaart is sowieso wel het buitenbeentje. Met afstand ook de oudste (2010). Andere onderdelen zijn in 2014 of later aangeschaft.
Is een beetje een PC samengesteld uit vanalles vandaar dat het nergens op lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij het in veilige modus wel gewoon doet, lijkt mij dit eerder op een vervelend driver-probleempje.
Probeer eens via veilige modus met DDU je drivers te deinstalleren, en installeer ze vervolgens weer op nieuw.
WEBGAMING schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:22:
In "normale" windows gaat je videokaart wel proberen hogere kloksnelheden te halen, en dan gaat het mis.
Dus ik denk dat de videokaart kapot is. Soms kan je dat oplossen door hem wat lager te zetten in kloksnelheid, maar na verloop van tijd is het wel gewoon helemaal afgelopen.
Dit zou ook nog kunnen, maar ik zou eerst je drivers toch eens proberen voor je er meteen vanuit gaat dat het een defect stukje hardware is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik was een beetje flauw in bovenstaande reactie,maar het is van belang dat je zvm post wat je gedaan hebt. schoonmaken kan gezien worden als poetsen, scannen op virus/malware of je PC van binnen vrijmaken van stof.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
Schoonmaken als in de binnenkant ff stofvrij maken. Maar pas gedaan nadat ik de storing kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:40:
Als hij het in veilige modus wel gewoon doet, lijkt mij dit eerder op een vervelend driver-probleempje.
Probeer eens via veilige modus met DDU je drivers te deinstalleren, en installeer ze vervolgens weer op nieuw.

[...]

Dit zou ook nog kunnen, maar ik zou eerst je drivers toch eens proberen voor je er meteen vanuit gaat dat het een defect stukje hardware is! :D
Ik was van plan om te zeggen zet de klok eens een stuk omlaag in MSI afterburner oid. (als dat nog lukt?) Had zeker niet zomaar gezegd dat hij een nieuwe kaart moet kopen hoor. ;)

Drivers zou inderdaad ook kunnen.
Pagina: 1