Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een klant had mij al een tijd geleden eens gevraagd om naar zijn mobiele abonnement te kijken van Vodafone en daar advies in te geven. Tot mijn verbazing had mijn klant een contractverlenging met een Apple iPhone 8 Plus 256 GB zilver aangeschaft en zijn abonnement van zakelijk naar privé vorm gegaan (van Red Business naar Red Essentieel).

Daarbij heb ik de klant gevraagd of er sprake was van een vergissing om mij te vragen aangezien er een contractverlenging was aangevraagd en in mei 2018 was er een contractverlenging toegepast met een Apple iPhone.
Jullie begrijpen deze al; de klant had niets gedaan en uiteraard niets getekend; Daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken want mijn klant doet niets zonder mijn toestemming/advies.

Hierbij is mijn vraagstelling;
* Hoe kan VF een contract omzetten van zakelijk naar privé en daarmee een verplichting op basis van???;
* Hoe kan een contract worden afgesloten zonder identificatie (bij VF was ook niet het nieuwe ID/rijbewijs bekend (oude was allang verlopen (net na het oude contract)))?;
* BKR-lening worden afgesloten op basis van?? aangezien het bedrag boven de € 300 is;
* Bij PostNL is er een ander onbekend afleveradres zonder verzekering!!!! (voor een toestel van ruim € 600) en met de naam van de klant gebruikt voor afleveringshandtekening maar het pakket is weer terug in de procesverwerking van PostNL (volgens status en PostNL zelf) terwijl er duidelijk staat dat deze is afgeleverd (op een vreemde tijd);
* De klant is dus bij de Vodafone Financiel Services gewoon erdoor heen gekomen zonder controle want er is immers een contract gemaakt en terug te vinden op het nummer; Het vorige contract was ruim vóór 2017.
* De klant betaalt dus nu ruim € 30 per maand voor een toestel welke hij niet heeft en aangezien de klant ook nog een oude simkaart (ruim 4 jaar oud) heeft en geen nieuwe simkaart is geleverd want voor de nieuwe iPhones moet je een nieuwe simkaart hebben vanwege de techniek of in ieder geval iets geloof ik.

Kennelijk kan dus een contractverlenging makkelijk plaatsvinden zonder controle en zonder daar notificatie van te krijgen maar hoe dan?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 16:42
Waarschijnlijk is iemand op de myvodafone pagina geweest en heeft van daar uit de wijzigingen gedaan. Ik weet bij Ben dat ik gewoon wijzigingen en verlenging kon aanvragen zonder bevestiging of extra documenten als ik ingelogd was.

Ik weet niet of ik ook aan adreswijziging kon doen en een telefoon bestellen want ik ben nu overgestapt op een andere provider

[ Voor 21% gewijzigd door Philip Ross op 30-06-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jullie begrijpen deze al; de klant had niets gedaan en uiteraard niets getekend; Daarvoor durf ik mijn hand in het vuur te steken want mijn klant doet niets zonder mijn toestemming/advies.
En als deze klant nou even iemand anders ook heeft gevraagd voor advies en zijn MyVodafone gegevens heeft gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:24:
[...]

En als deze klant nou even iemand anders ook heeft gevraagd voor advies en zijn MyVodafone gegevens heeft gedeeld?
Via MyVodafone kon ik het verhaal toen ook niet verlengen omdat er al voorheen in iets vreemds in zijn MyVodafone zat waardoor het leek alsof er nog een contract was en via die weg kon je niet verlengen (dat weet ik namelijk 100% zeker). Daarbij had VF sowieso nog ID/rijbewijs moeten vragen volgens mij en zeker door BKR notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
itsalex schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:26:
[...]

Via MyVodafone kon ik het verhaal toen ook niet verlengen omdat er al voorheen in iets vreemds in zijn MyVodafone zat waardoor het leek alsof er nog een contract was en via die weg kon je niet verlengen (dat weet ik namelijk 100% zeker). Daarbij had VF sowieso nog ID/rijbewijs moeten vragen volgens mij en zeker door BKR notering.
Bij een verlenging is identificatie en een handtekening niet nodig, de BKR check kan uiteraard gewoon zijn uitgevoerd en goedgekeurd... daarover zal overigens communicatie via brief of email moeten zijn geweest richting het adres van de rekeninghouder.

Sowieso lijkt het mij verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen met Vodafone over het hoe of wat... daarbij wil ik ook gelijk zeggen dat je niet direct de schuld bij Vodafone moet leggen, hou het gesprek open.

Maar zoals je het verhaal uitlegt is er iemand bezig geweest, of dit nu je klant is geweest of iemand anders en hoe dat is gebeurd is moeilijk te zeggen maar wie weet dat Vodafone daar meer duidelijkheid over kan geven.

Als laatste wil ik toch nog aangeven dat ik hoop dat het vertrouwen in je cliënt niet misplaatst is... ik heb ook wel eens met dit soort bijltjes gehakt en toen bleek men toch zelf het een en ander te hebben gedaan. Maar toen het mis ging deed men alsof de neus bloedde en dachten ze dat ik dat wel even op zou lossen, helaas kwam de waarheid toen wel bovendrijven. Oftewel, hou rekening met alle situaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een zakelijk abonnement is uitgesloten van BKR, dus het kan best zijn dat verlengen van een zakelijke (met omzetting naar particulier) buiten de boot valt met BKR registratie, dit was in ieder geval in mijn situatie het geval toen ik na 3 jaar van zakelijk alles heb omgezet naar particulier (toestel 599).

Welk emailadres staat er nu geregistreerd? Als dit nog steeds je klant is, heeft hij 100% zeker een melding gekregen (die krijg je bij moment van aanvraag van omzetting).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
MicGlou schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Bij een verlenging is identificatie en een handtekening niet nodig, de BKR check kan uiteraard gewoon zijn uitgevoerd en goedgekeurd... daarover zal overigens communicatie via brief of email moeten zijn geweest richting het adres van de rekeninghouder.

Sowieso lijkt het mij verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen met Vodafone over het hoe of wat... daarbij wil ik ook gelijk zeggen dat je niet direct de schuld bij Vodafone moet leggen, hou het gesprek open.

Maar zoals je het verhaal uitlegt is er iemand bezig geweest, of dit nu je klant is geweest of iemand anders en hoe dat is gebeurd is moeilijk te zeggen maar wie weet dat Vodafone daar meer duidelijkheid over kan geven.

Als laatste wil ik toch nog aangeven dat ik hoop dat het vertrouwen in je cliënt niet misplaatst is... ik heb ook wel eens met dit soort bijltjes gehakt en toen bleek men toch zelf het een en ander te hebben gedaan. Maar toen het mis ging deed men alsof de neus bloedde en dachten ze dat ik dat wel even op zou lossen, helaas kwam de waarheid toen wel bovendrijven. Oftewel, hou rekening met alle situaties...
Het ligt nu al bij VF maar van mijn klant weet ik dat hij dit zeker niet doet. Ik ken de klant en deze weet echt helemaal niet van hoe of wat. Die gebruikt nu nog steeds die oude iPhone 6 en het afleveradres is onbekend. Er kloppen zoveel details niet:
- afleveradres met handtekening en de naam van de klant
- verlenging zonder ID/rijbewijs etc
- maandbedrag is bijna gelijk aan het oude contract
- er zijn geen imei/toestel gegevens van het nieuwe toestel bekend
- geen nieuwe simkaart (krijg je altijd als je een oude simkaart hebt (ook niet bijgeleverd))
- geen enkele notificatie van verlenging, zowel per mail als per adres/brief
- op basis van verlopen ID/rijbewijs zou het dan verlengd zijn.
- geen zakelijk contract meer
- geen verzekering op het pakket van PostNL
etc

Pagina: 1