Toon posts:

VirtualDub Capturing - Interlaced uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn videocamera capture in Virtual Dub met divx codec ofzo krijg ik wel vloeiend beeld als eindresultaat, maar het lijkt wel interlaced, weet iwmand de oplossing?

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was de oplossing 2delig.
1. nieuwe pc. (oude was PIII 500=te langzaam blijkbaar)Dit gaat bij jou denk ik zo (;)), niet op. (mmmmwo red. pc)
2. indeo codex downloaden.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan in de drivers van mijn tv-kaart de-interlace aanzetten, dan is het ook weg.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 17:59

DeTeraarist

#Boots2Asses

In VirtualDub de de-interlace filter gebruiken.

(video =>> filters =>> add =>> de-interlace)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
dat filter heb ik gebruikt maar maakte geen verschil.
indeo drivers?
waar?

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was de oplossing 2delig.
1. nieuwe pc. (oude was PIII 500=te langzaam blijkbaar)Dit gaat bij jou denk ik zo (), niet op. (mmmmwo red. pc)
2. indeo codex downloaden.
wat een onzin zeg... te langzaam :? indeo codec? :Z

kijk hier maar ff naar, dit kan wel helpen :
Deinterlace - PAL movie
In PAL, two kinds of video exist:
50fps video with half vertical resolution and
25fps video with full vertical resolution
Both of these are usually captured as 25fps full resolution video which means that for 50fps video, each frame will consist of two subframes, or "fields". When these fields are merged into the full frame, interlace lines appear where the fields differ (usually due to motion). For this kind of video you should NOT use this deinterlacer. You need to use a "real" deinterlacer such as the area based deinterlacer below. You can also split the frames into their subframes and double the frame rate in which case you won't need to do any deinterlacing at all. But I recommend that you use my field shift filter below if you do this.
If, on the other hand, you have captured video with real 25fps (such as most PAL movies), there should be no interlace lines, since the fields belong to the same frame. However, sometimes the capture card gets it wrong and merges fields that should belong to different frames. This can easily be corrected by delaying all frames by one field which is exactly what the PAL movie deinterlacer does. This reconstruction is completely non-destructive. You should, however, always make sure your codec compresses the fields individually if you have this problem. Because interlace lines don't compress very well. MJPEG codecs usually have this option.
This filter needs to be first in the filter chain and before any clipping.
Settings
Swap fields: Sometimes the fields of a frame are in wrong order. Check this to fix that.
http://home.bip.net/gunnart/video/

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Die Indeo Codec zal niks oplossen aan het probleem.

Misschien moet je proberen om met een ander programma op te nemen.

Probeer eens één van de volgende:
-Ulead Videostudio
-Ulead Mediastudio
-MainConcept MainActor
-EditStudio
-Digital Origin EditDV

Als je geluk hebt kun je nog een uiterst handige PC Active Special over Video & DVD in de winkels vinden. Met een CD vol met video-software (uitleg in het blad :) ).

Verwijderd

Ik heb een aantal tests gedaan, en het bleek dat alles met interlace gewoon slechter beeld gaf, ongeacht welke geavanceerde filters ook.
Dus capture ik gewoon met de halve verticale resolutie, dan heb je nergens last van. Daarna gaat het hele zooitje zowieso divx in, dus...

Dus capture op 720*288 ofzo, het beeld zet ik later tijdens de bewerking wel weer in de juiste proportie met een resize-filter.

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Op dinsdag 17 juli 2001 19:58 schreef Raven- het volgende:

[..]

wat een onzin zeg... te langzaam :? indeo codec? :Z

kijk hier maar ff naar, dit kan wel helpen :
bult blabla
Hoezo onzin? Wie ben jij dan wel niet? Als m'n 500 alleen maar slecht materiaal voortbrengt en nu m'n 1200 het goed doet. Dan loop ik toch niet te lullen?? :( :(
Ik heb me goed voor laten lichtten op diverse seits en daar wordt de Indeo codec als een van de beste gezien, die tevens de minste troubles geeft.
Lekker vriendelijk figuur ben je! :r Ik geef slechts goedbedoeld advies!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan kan jij gewoon niet capturen.
Want het heeft geen kont met snelheid te
maken.

En de indeo codec zuigt en is zeker niet de beste.. je moet niet alles geloven wat op sites staat

:Z

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 20:14

oCe

aka Dookie.

beerns: wat Raven zegt klopt. Omdat jou ervaring anders is hoef je hem niet meteen af te gaan zeiken, misschien maak je zelf ergens een fout/vergissing. Als je geen hulp wilt, of blijkbaar geen hulp wilt/waardeert, vraag het dan niet.

-I am Jack's wasted life.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Net toevallig nog knightrider zitten capturen met Ligos Indeo Video 5.11.
Ben ik toch best tevreden over eigenlijk.

Dat ging ik testen aan de hand van wat topics op het Doom9 forum.
Dus voor capturen van TV is Indeo goed te doen (Op een TB800) (Dat zijn mijn bevindingen dan).
Een uurtje achter elkaar capturen leverde geen frame verlies op.

Zelfs onder het converteren naar DivX (oke, wel op Idle) van een bestand, kan ik realtime opnemen met Indeo zonder verlies van frames). Ik moet wel bekennen dat het capturen gebeurt met een resolutie van 352x288, maar ja tis maar tv.

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Op woensdag 18 juli 2001 17:42 schreef Raven- het volgende:
Dan kan jij gewoon niet capturen.
Want het heeft geen kont met snelheid te
maken.

En de indeo codec zuigt en is zeker niet de beste.. je moet niet alles geloven wat op sites staat

:Z
ok. Van die indeo, ok.
Maar als ik gewoon met m'n firewire realtime avi capture en dat er bij terug zien ook prima uitziet. Als ik dan het wil gaan compressen met Virtual dub, dan wordt het, sorry werd het, echt he-le-maal nix. Strepen in beeld, soms schokkerig. Ik begreep er ook nix van. Maar nu gaat het wel goed.
Nou,ach, het maakt ook al niet meer uit. Het werkt nu wel!
:)

Verwijderd

Ik heb altijd met Indeo RAW gecaptured, kost wel veel ruimte maar de kwaliteit en snelheid is uitstekend (en daarna gaat het toch DivX in dus...).

Maar tegenwoordig gebruik ik de (lossles!)
HUFFYUV codec, retesnel en geen bit verlies! Kost wel wat HD-ruimte maar dan heb je ook wat!
Pagina: 1