Surround/soundbar bij nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-07 09:57
Goedemiddag allemaal!

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen. Ik verwacht begin volgende week mijn nieuwe TV (4k!) pricewatch: Samsung UE55MU7070 Zwart.

Ik ben erg blij dat ik op TV gebied eindelijk een knoop heb doorgehakt. Nu heb ik niet heel veel budget meer om te besteden aan geluid, ik heb nog een oude JVC SP-THP3S "digital cinema" set die ik bij mijn oude TV gebruikte. De speakers hebben nog zo'n klemaansluiting.

Kan ik deze speakers nog gebruiken met b.v. een andere receiver of is dit onzin? Ik ben het liefst wel future proof mocht ik ooit ander speakers gaan kopen.

Is een soundbar voor nu dan een betere optie?
Laten we zeggen dat ik hier momenteel ongeveer 300 euro voor over heb.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

De speakers overzetten naar een andere receiver zal het probleem niet zijn, de subwoofer wel. De subwoofer in de JVC set is passief waar 99,999% van de receivers een actieve subwoofer verwachten. Je kan proberen een receiver te kopen met versterkte subwoofer uitgang, ik ken alleen één model van Pioneer die dit heeft. Soms worden Onkyo of Yamaha receivers uit een kant en klare 5.1 set aangeboden die dergelijke subwoofers ook aankunnen, maar dat wordt wel zoeken. Je kan ook een losse versterker kopen om de subwoofer actief te maken. Ik zou zelf geen cent in een dergelijke subwoofer/set investeren en gaan voor een nieuwe actieve subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
Kijk daar heb ik wat aan! Ik ben echt een leek op dat gebied. Een actieve subwoofer kopen lijkt mij dan ook de beste oplossing.
Moet ik bij het kopen van een receiver verder nog ergens op letten? Iig dat er de goede aansluiting op zit lijkt mij.
Hoe weet ik of een receiver 4k goed doorstuurt bijvoorbeeld?

[ Voor 11% gewijzigd door Grasmeijer op 30-06-2018 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zal een receiver met minstens HDMI2.0 moeten zoeken wil je 2160p60 kunnen doorsturen.

Maar je hebt het over "goede aansluiting"; dat klinkt wel redelijk basaal en onbekend. Allicht zou je even de handleiding van de TV kunnen downloaden en daar wat info uithalen of/wat je kan aansluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
Ik bedoelde de speakers. Die moeten wel passen haha. Ik ga er vanavond even grondig voor zitten! Als ik er uit ben laat ik het wel even weten wat mijn conclusie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En???
Pagina: 1