Ipad air scherm laat los na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089875

Topicstarter
Hallo, ik heb in het begin van het jaar bij de mediamarkt mijn ipad scherm laten maken. Daarna is dat scherm in mijn handen geknapt, nog geen 2 maanden later. Mijn scherm is toen nog een keer gemaakt(gratis, gelukkig). En nu, 2-3 maanden later, laat mijn scherm rechtsonder los. Volgens media markt zijn het “draadjes” in de ipad die het scherm omhoog drukken. Het probleem zou niet gefixt kunnen worden, volgens de media markt.

Ik vraag me af of dit weleens klopt en of ze er écht niks tegen kunnen doen? Want kan er nergens op het internet iets over vinden, en heb er nog nooit eerder problemen mee gehad na een scherm reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 15:09
Iemand die ik ken heeft ooit het scherm van een IPhone 6S laten repareren bij de mediamarkt. Dit scherm liet na een aantal dagen ook los, volgens hun kwam dat door de warmte buiten destijds. Onzin natuurlijk, ze kunnen er waarschijnlijk gewoon niks van.

Ik zou terug gaan en je geld terug vragen, ze leveren geen goede reparatie terwijl ze dat natuurlijk wel aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:40

SuBBaSS

-has Ryzen

Dit klinkt eerder als het probleem dat je ook met iphones kan hebben, dat de lijm die het scherm aan de behuizing bevestigt minder wordt en loslaat.
Heb hier zelf een oude '5' die dat issue heeft (scherm komt aan de bovenkant van de iphone uit de behuizing zetten, maar dus niet doordat bijv. de accu opzet. Het is puur die 'adhesive' die niet goed (meer) is).

En de oplossing is 'makkelijk' afhankelijk van wie je het vraagt. Het is een priegelklusje om te doen en als het niet goed gebeurt is er kans dat de lijm de digitizer aantast waardoor het scherm zelf problemen gaat geven.

MM scheept je hier echter wel wat makkelijk af (en het is dus zeker geen onbekend probleem, als je maar even weet waarop je moet zoeken).

https://duckduckgo.com/?q...sive+issues&t=ffab&ia=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Komt inderdaad veel voor bij imitatie schermen dat de lijm/tape niet sterk genoeg is om het scherm op zijn plek te houden.

Meestal komt dit omdat de behuizing zelf ook beschadigd en daardoor het scherm net niet lekker past.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 30-06-2018 13:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1089875 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:26:
Hallo, ik heb in het begin van het jaar bij de mediamarkt mijn ipad scherm laten maken. Daarna is dat scherm in mijn handen geknapt, nog geen 2 maanden later. Mijn scherm is toen nog een keer gemaakt(gratis, gelukkig). En nu, 2-3 maanden later, laat mijn scherm rechtsonder los. Volgens media markt zijn het “draadjes” in de ipad die het scherm omhoog drukken. Het probleem zou niet gefixt kunnen worden, volgens de media markt.

Ik vraag me af of dit weleens klopt en of ze er écht niks tegen kunnen doen? Want kan er nergens op het internet iets over vinden, en heb er nog nooit eerder problemen mee gehad na een scherm reparatie.
Dat ligt aan reiniging van de behuizing, icm kwaliteit van gebruikte montage tape en niet strakke montage.
flexcable goed, randen goed aandrukken etc. dus heb jij te maken met crappy fix

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-05 17:32
Anoniem: 1089875 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:26:
. En nu, 2-3 maanden later, laat mijn scherm rechtsonder los. Volgens media markt zijn het “draadjes” in de ipad die het scherm omhoog drukken. Het probleem zou niet gefixt kunnen worden, volgens de media markt.
Niet jou probleem. Vanaf de fabriek was dit ook niet zo, en ze moeten hem gewoon repareren naar fabrieks eisen.
Kunnen ze dat niet (fatsoenlijk) moeten ze hem door iemand anders laten repareren, jou een andere ipad mee geven, of de koop (reparatie?) ontbinden.

Een loslatend scherm is natuurlijk gewoon onacceptabel, maakt eigenlijk helemaal niet uit wat voor reden ze er voor geven.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 01-07-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089875

Topicstarter
Ik wist dat ik niet gek was, haha.
Vond het al raar toen ik dat meisje vroeg “Kunnen jullie dan niet tenminste de stof achter het scherm weg halen?” En ze zei “Nee dat is niet ons probleem.” Maar goed, dan ga ik er zeker weer heen. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:12:

Meestal komt dit omdat de behuizing zelf ook beschadigd en daardoor het scherm net niet lekker past.
Dit. mijn ervaring met kapotte schermen is dat de behuizing meestal ook gebogen is waardoor je nooit meer goed een scherm erop kan krijgen. Zelfs al is de verbuiging niet met het blote oog zichtbaar (paar mm).
Dus als ze een beetje expertise hadden dan hadden ze dit nooit proberen te maken.

Maar goed, dit helpt natuurlijk niet. Mijn advies zou zijn kijken wat de garantie van de reparatie is en anders eventueel kijken met de verzekering (inboedel of rechtsbijstand oid).
Pagina: 1