Ik zoek een?
Voor het centraal opslaan van foto-, muziek- en andere bestanden en het benaderen daarvan vanaf diverse apparaten (Windows, Android, via internet), wil ik een nas aanschaffen.
De volgende dingen wil ik er mee gaan doen:
- foto's opslaan, beheren en kunnen bekijken
- mp3 muziek opslaan, beheren en kunnen beluisteren
- diverse data opslaan
- bestanden van smartphone synchroniseren
Films zal ik niet of nauwelijks op de nas gaan opslaan en/of bekijken.
Wat is je budget?
Het liefst onder 200 Euro, exclusief de discs
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben nieuw in de nas-wereld, maar hoor goede verhalen over Synology.
Mijn oog viel op de DS-218J
Ik ben alleen benieuwd of het de moeite waard is om een paar tientjes meer uit te geven aan de DS-216Play.
De DS-218 Play vind ik voor het mooie al weer net iets te duur.
Qnap zie ik ook regelmatig positieve dingen over voorbij komen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals al aangegeven wil ik de nas benaderen vanaf Windows laptops, diverse Android apparaten, wellicht een smart tv. Daarnaast ook vanuit een webbrowser.
In de toekomst ook nog vanaf een audio apparaat (tbv mp3, internet radio, audio stream), maar daarvoor heb ik helemaal nog geen idee.
Extra opmerkingen
Het werken met een nas is voor mij een nieuwe ervaring en ik zal nog een hoop dingen leren die ik met een nas kan doen.
Toch vermoed ik dat ik er geen extreme dingen van ga verlangen, zeker niet de komende jaren. Daarom wil ik eigenlijk eens beginnen met een instapmodel.
Betrouwbaarheid is wel belangrijk. Daarom heb ik een goed gevoel bij Synology.
Ik wil een raid1 opstelling met 2 WD red schijven van vermoedelijk 2TB per stuk.
Wie kan mij nuttige informatie geven over budget modellen van Synology en Qnap?
Alvast bedankt.
Voor het centraal opslaan van foto-, muziek- en andere bestanden en het benaderen daarvan vanaf diverse apparaten (Windows, Android, via internet), wil ik een nas aanschaffen.
De volgende dingen wil ik er mee gaan doen:
- foto's opslaan, beheren en kunnen bekijken
- mp3 muziek opslaan, beheren en kunnen beluisteren
- diverse data opslaan
- bestanden van smartphone synchroniseren
Films zal ik niet of nauwelijks op de nas gaan opslaan en/of bekijken.
Wat is je budget?
Het liefst onder 200 Euro, exclusief de discs
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben nieuw in de nas-wereld, maar hoor goede verhalen over Synology.
Mijn oog viel op de DS-218J
Ik ben alleen benieuwd of het de moeite waard is om een paar tientjes meer uit te geven aan de DS-216Play.
De DS-218 Play vind ik voor het mooie al weer net iets te duur.
Qnap zie ik ook regelmatig positieve dingen over voorbij komen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals al aangegeven wil ik de nas benaderen vanaf Windows laptops, diverse Android apparaten, wellicht een smart tv. Daarnaast ook vanuit een webbrowser.
In de toekomst ook nog vanaf een audio apparaat (tbv mp3, internet radio, audio stream), maar daarvoor heb ik helemaal nog geen idee.
Extra opmerkingen
Het werken met een nas is voor mij een nieuwe ervaring en ik zal nog een hoop dingen leren die ik met een nas kan doen.
Toch vermoed ik dat ik er geen extreme dingen van ga verlangen, zeker niet de komende jaren. Daarom wil ik eigenlijk eens beginnen met een instapmodel.
Betrouwbaarheid is wel belangrijk. Daarom heb ik een goed gevoel bij Synology.
Ik wil een raid1 opstelling met 2 WD red schijven van vermoedelijk 2TB per stuk.
Wie kan mij nuttige informatie geven over budget modellen van Synology en Qnap?
Alvast bedankt.