Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Mijn vraag
Ik heb al een tijd lang een probleem met mijn koptelefoon waarbij ik duidelijk elektriciteit kan horen en soms zelfs voelen vanuit de oorschelp wanneer ik opsta of beweeg terwijl de koptelefoon aangesloten is aan mijn computer. Wat kan dit veroorzaken en hoe los ik dit op?

Relevante hardware die ik gebruik
Creative soundblaster SBX Prostudio USB geluidskaart
V-Moda M100 en V-Moda Crossfade 2 Wireless
Onboard geluidskaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Toen het probleem begon maakte ik gebruik van de onboard geluidskaart, ik hoopte het op te lossen door een USB geluidskaart aan te schaffen maar dit bleek niet te helpen. De koptelefoons hebben geen problemen wanneer ik ze met mijn telefoon gebruik, het is echt alleen maar met mijn Desktop zo ver ik weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

PC op geaard stopcontact?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
De PC zit aangesloten op een geaarde stekkerdoos, deze zit echter wel op een ongeaard stopcontact aangesloten. Ik heb hier lange tijd echter nooit problemen mee gehad, dit is eigenlijk pas het afgelopen jaar begonnen terwijl mijn PC al jaren op dezelfde plek staat.

Zou dat dan toch opeens een probleem kunnen vormen?

Het enige dat ''nieuw'' is, is dat ik een plastic mat onder mijn bureaustoel heb die ik vroeger niet had (om het tapijt minder te laten slijten). Dat zou toch geen statische elektriciteit in mijn PC / koptelefoon moeten veroorzaken?

[ Voor 26% gewijzigd door Redblader op 30-06-2018 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Dat is niet handig, nu staat het hele stekkerblok onder lekstroom. Mocht er een keer iets mis gaan met je PC dan bak niet alleen jij gaar maar ook de rest van het apparatuur wat eraan hangt.

De nieuwe mat kan voor betere verbinding met de grond zorgen zodat het stroom beter door je heen vloeit.

Oplossing: aarde veiligheid toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:18

FreakNL

Well do ya punk?

Van welk bouwjaar is het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maakt het bouwjaar iets uit dan?

Die plastic mat kan veel statische lading opwekken als jij er over schuift. Dat kan er zeker mee te maken hebben. Simpel te testen door de mat weg te nemen.

Alsnog ben ik het eens met Mikayu: randaarde op de correcte manier aansluiten in de wandcontactdoos voor de pc. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Zijn het kortdurende schokjes, of is het afhankelijk van de positie van je hoofd ook langer? Want statische electriciteit is nadat je contact legt wel vrij snel weg, er is immers geen sprake van een stroom 'bron', maar van een lading die dan 'weg' gaat.
Is het meer een continue iets ipv schokjes, dan is het dus een lekstroom.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
EnnaN schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 06:46:
Zijn het kortdurende schokjes, of is het afhankelijk van de positie van je hoofd ook langer? Want statische electriciteit is nadat je contact legt wel vrij snel weg, er is immers geen sprake van een stroom 'bron', maar van een lading die dan 'weg' gaat.
Is het meer een continue iets ipv schokjes, dan is het dus een lekstroom.
Het zijn kortdurende schokken en echt alleen maar als ik bijvoorbeeld opsta of grotere bewegingen maak. Er is geen constante stroom die erop lijkt te staan.

Het lijkt mij dus meer van statische aard en niet per se een probleem met lekstroom dan? Wellicht is de plastic mat dan toch de oorzaak ik ga is proberen om hem weg te halen.

Het huis is "nieuwbouw" uit 1997, hoewel ik niet weet waarom het bouwjaar uitmaakt :P
De reden waarom ik zo twijfel dat het daadwerkelijk met lekstroom te maken heeft is omdat ik letterlijk bijna 20 jaar geen enkel probleem heb gehad, waarom zou dat op een later moment opeens beginnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Redblader op 30-06-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31
Als dit alleen in combinatie met de desktop optreed zou ik toch even op een geaard stopcontact proberen.
Leeftijd v/h huis is omdat nieuwbouw (meen vanaf 2000) overal van geaarde wand contact dozen moeten zijn voorzien.
Geen geaard wcd in de buurt dan ff een losse draad vanuit meterkast of een geaard verlengsnoer en je weet het......

Collectie

Pagina: 1