Bij gegevens inzage bij de gemeente, waar moet ik opletten? Ik wil voornamelijk informatie inzien die de het college, politie ed kunnen zien.
Verder sta ik in een systeem als problematisch. Deze gegevens deelt de gemeente met andere mensen. Is dit ook te zien?
Is het ook mogelijk om in te zien welke gegevens in bepaalde periodes zijn verwijderd?
Tips zijn welkom.
@Equator Sorry. Ik heb uw bericht niet eerder gezien. en ik wist niet hoe het werkt hier.
Ik weet nog steeds niet precies hoe het hier werkt, maar bij deze mijn excuus.
De beste man heeft mij in het centrale incidentenregister gezet. Dat heb ik weer niet van mijn documenten, maar via een aantal protocollen van de gemeente.
Verder sta ik in een systeem als problematisch. Deze gegevens deelt de gemeente met andere mensen. Is dit ook te zien?
Is het ook mogelijk om in te zien welke gegevens in bepaalde periodes zijn verwijderd?
Tips zijn welkom.
@Equator Sorry. Ik heb uw bericht niet eerder gezien. en ik wist niet hoe het werkt hier.
Ik weet nog steeds niet precies hoe het hier werkt, maar bij deze mijn excuus.
Ik heb de aangifte ingezien. In de aangifte staan veel onfeitelijke dingen en bovendien heb ik correspondentie. Ik zal hem oproepen om te getuigen. Verder heb ik nog klachten waarmee ik naar de nationale ombudsman kan.Pietervs schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:30:
[...]
Ik vraag me af wat die ambtenaar er mee dacht te bereiken met het verspreiden van het bericht dat jij niet naar de ombudsman zou willen gaan? 1 email of telefoontje van jou aan de ombudsman en dat verhaal is al ontkracht. Dat lijkt me dus meer een misverstand of miscommunicatie dan dat hij/zij dat daadwerkelijk bedoelde.
Wat betreft de valse aangifte: het is maar de vraag of je dat uit de stukken gaat halen. Zoals je zelf al aangeeft is er mogelijk gerommeld met de gegevens, waarschijnlijk om de valse aangifte te kunnen onderbouwen.
Nu is het zo dat in veel gemeentelijke systemen achterhaald kan worden wie wanneer welke gegevens aangepast heeft. Vraag is echter of je dat te zien krijgt: kans is groot dat je alleen de gegevens te zien krijgt die NU in het systeem staan. En daar staan geen namen bij wie die ingevoerd hebben of op welk tijdstip.
Heb je al aangifte gedaan bij de gemeentelijke ombudsman? Die kan de gegevens vermoedelijk wel boven tafel krijgen. Je zal daarvoor een klacht in moeten dienen wegens ambtsmisbruik, eventueel vervalsing. Maar daar zul je meer voor nodig hebben dan alleen een vermoeden.
De beste man heeft mij in het centrale incidentenregister gezet. Dat heb ik weer niet van mijn documenten, maar via een aantal protocollen van de gemeente.
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 340106 op 08-07-2018 14:56 ]