Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik heb volgens de best buy mei een mid- end desktop systeem gebouwd. Na de installatie van de rx 580 kreeg ik een vervormd, paarsogend geblokked scherm. Waardoor het gigabyte opstartscherm en de windows login pagina bijna onherkenbaar zijn.

Ik heb de voeding gecontrolleerd (led geven blauw licht ter indicatie dat stroom ok is). Pci-e sloten gewisseld, firmware geupdate van bios moederboard, en al het overige wat ik maar kon bedenken.

Opvallen is wel dat de grafische kaart na het inloggen in windows plotseling wel functioneert. Volgen het systeem werk alles ook naar behoren. Echter bij het opstarten blijft het probleem hardnekkig zichtbaar.

Licht dit nu aan mij grafische kaart? Is deze toch defect of waar zou ik het verder nog kunnen zoeken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Best buy mei tweakers:
Gigabyte B360M D3H
i5 8400
G.Skill Aegis F4-3000C16D
XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB
Seasonic FOCUS 450 Gold - 450W
Samsung 860 EVO 500GB
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hw controle
Firmware update bios
Driver updates
Pcie slot wissel
Power consumption calculation
Google for similar problems

Hulp wordt gewaardeerd.

WP

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-07-2018 16:31)

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Probeer eens integrated graphics uit te zetten als je dat nog aan hebt staan. Misschien helpt het.

★ What does that mean? ★

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 14-09 10:19
Al een andere hdmi kabel en monitor geprobeerd?

De kaart demonteren en opnieuw stevig in de PCIE slot duwen, wil ook nog wel eens helpen

Kabels van de voeding nalopen of het goed stevig aangedrukt is voedings-zijde en van de kaart, liefst meteen ook even de voedings kabels naar moederbord even goed aandrukken

Mits het bovenstaande het niet verhelpt

Zou ik kijken of ik mijn kaart bij een vriend/kennis in de buurt kan testen.

Indien het probleem alsnog aanwezig is, grafische kaart RMA sturen

[ Voor 40% gewijzigd door osmosis op 29-06-2018 16:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Probeer eens integrated graphics uit te zetten als je dat nog aan hebt staan. Misschien helpt het.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
osmosis schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:20:
Al een andere hdmi kabel en monitor geprobeerd?

De kaart demonteren en opnieuw stevig in de PCIE slot duwen, wil ook nog wel eens helpen

Kabels van de voeding nalopen of het goed stevig aangedrukt is voedings-zijde en van de kaart, liefst meteen ook even de voedings kabels naar moederbord even goed aandrukken

Mits het bovenstaande het niet verhelpt

Zou ik kijken of ik mijn kaart bij een vriend/kennis in de buurt kan testen.

Indien het probleem alsnog aanwezig is, grafische kaart RMA sturen
Meerdere monitors en kabels geprobeerd. Ook het stevig aanduwen en testen op ander pcie slot geprobeerd. Dit kan het ook niet wezen, aangezien na het inloggen in windows het beeld plotseling wel in orde is. Het lijkt dus ook iets met de aansturing te maken hebben.

Voor ik mijn kaart terugstuur, zou ik graag zeker willem zijn dat dit de oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrMonkE schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:24:
Yep, dit loste het probleem op. Blijkbaar stoorde deze mijn externe grafische kaart.

Bedank!