Hor voor schuifpui?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
We hebben in ons nieuwe huis een mooie schuifpui als toegang tot het balkon. Hij kan lekker ver open dus dat is ideaal.... voor muggen en vliegen...

Ik ben op zoek naar een hor om dit te voorkomen, maar ik kom er niet echt uit wat voor hoor gaat passen hierop..

2 foto's van de situatie.
Binnenkant bevat een houten omlijsting met een kunstof kozijn. De deur valt naar binnen toe.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zg0SRxl.jpg
Van buiten is goed te zien hoe de deur naar binnen valt. Verder is er het kunstof kozijn dat schuine randen heeft. Om het gehele kozijn heen zit het frame van een screen die op de houten geveldelen geschroeft is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUMQOuw.jpg

Wat kan ik in vredesnaam voor hor vinden die hier op gaat passen? Aan de binnenkant gaat niet omdat de deur naar binnen valt, en aan de buitenkant is het allemaal kunststof en schuin aflopend. Daarnaast moet het dan ook wel weer-proof of eenvoudig demontabel zijn voor in de herfst/winter..

Iemand goede ideeën hiervoor?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Volg, want zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vliegengordijn met van die kralen ophangen ipv hor ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:29:
Hier dacht ik ook aan, wellicht kun je hem makkelijk demontabel maken, zodat hij niet lelijk in de weg hangt als je hem niet nodig hebt?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
een inzetplisseehor deur is wat je zoekt.

bijvoorbeeld. https://www.keje.nl/horren#cbp=https://www.keje.nl/horren/kunststof/inzetplissehordeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Paragon93 Toevallig laatst zo'n ding opgehangen (maar voor een gewone deur) en die werd geleverd met een aparte strip die je ophangt, waar je het gordijn makkelijk aan kunt hangen en ook weer af kunt halen.

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 29-06-2018 15:32 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

Vraag het na bij de leverancier van je schuifpui. Die van ons kan een bijpassende schuifhor op maat leveren.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou een plisse hordeur aan de buitenkant in de dag zetten. Die van luxaflex zijn ook geschikt voor buiten. Bovendien kan je, geopend, er fatsoenlijk doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hubo levert plise-horren op maat. Voor het huis van m'n moeder hebben we er 2 op maat laten maken. Werkt perfect. Valt weg in de pui. Als de pui openstaat, schuif je de plisehor gewoon dicht. Probleem opgelost :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De oplossing die @whitedrag152 aandraagt is wat mijn ouders ook hebben. Mijn ouders gebruiken die bovengenoemde aan de rechter schuifpui (die ze nooit gebruiken om doorheen te lopen).

In de linkerschuifpui (grote kamer, ja) gebruiken ze een hor met in het midden van die magneetjes die alles netjes afsluit. Je kan er gewoon doorheen lopen en het gaat vanzelf weer dicht.

Dat laatste kan je bij elk type deur wel gebruiken maar was hier ook wel erg handig. Het kan voor de winter eraf gehaald worden en de volgende zomer gewoon opnieuw erop plakken. Het verbaast mij echt hoe goed dat afsluit.

Afbeeldingslocatie: http://www.torresol.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/o/foto-magneet-enkele-deur-zwart.jpg

Zelfs hun kat kon rustig erdoor lopen, mocht je huisdieren hebben die vrij mogen rondlopen. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet het goedkoop of mag het wat kosten? Wij hebben een plissehor voor onze dubbele tuindeuren, zat meen ik op 750 euro. Mooi spul :)
Kan Jeroenshorrenshop.nl aanraden. Die komen ook gratis kijken, inmeten en offerte maken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 30-06-2018 09:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

u_nix_we_all schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:29:
Dat werkt niet echt goed, je hebt altijd wat wind en dan komen er toch vliegen. Die gordijnen heb ik zelf ook, vooral omdat die goedkoop zijn en makkelijk te bevestigen en het een huurwoning is. Ik heb zelfs zelf nog wat frames zitten zagen en timmeren en daar horgaas overheen gespannen (en een week later waren kant en klare constructies bij de Lidl te koop voor een paar euro, dat soort dingen heb je altijd ;) )

Ideaal zou een extra schuifpui met een hor zijn. Dat kan dan van heel licht materiaal zijn want er hoeft geen glas in en het hoeft geen storm en inbrekers buiten te houden. Voor deuren heb je die overal, voor een schuifpui heb ik het ook nog niet gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 30-06-2018 09:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Sinds vorige week hier ook een mooie schuifpui hor.

http://www.hfthorren.nl/index.php/plissehordeuren

Denk dat dat is wat je zoekt. Reken wel op een 5-600 euro.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1