Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een camera om mijn reviews naar een hoger niveau te tillen. Tot nu toe heb ik alle foto's genomen met mijn Samsung Galaxy S7 Edge maar dat blijft toch een beetje "meh". Zeker als ik foto's bekijk van onze grote @Foritain, mijn grote concurrent. ;) ;( Daarbij wil ik niet alleen foto's schieten van reviews maar eigenlijk van van alles, vakantie, vliegtuigen, maan, et cetera.

Ervaring:
Over het algemeen ben ik een amateur die goed om kan gaan met de pro-modus op smartphones. Echter vind ik een automatische autofocus erg handig net als point en shoot, vooral voor de reviews. Voor foto's van de maan etc. is dat natuurlijk ietsjes lastiger, maar daarbij kan ik natuurlijk mijn "smartphone pro-modus" gebruiken.

Momenteel zijn er dus 2 aanbiedingen:
pricewatch: Canon EOS M100 Zwart + EF-M 15-45mm IS STM Zwart voor 300 euro.
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX90 Zwart voor 257 euro.

De sensor van de Canon is een stuk groter aangezien die APS-C is tegenover de 1/2.3" van de Sony. Echter heeft de sony wel een viewfinder en 30x zoom. Hier is de vergelijking:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/446929;1008839/

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 29-06-2018 14:19 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, een alleskunner is vaak matig over de gehele lijn. Foto-apparatuur is vrijwel altijd een kwestie van concessies :)

Wil je (enigszins) wazige achtergronden? Ga dan voor de Canon. Nadeel: minder zoom, groter formaat, geen viewfinder. Een beetje bokeh maakt bij reviews echter wel veel verschil, aangezien de focus op één onderwerp m.i. in dat geval wel belangrijker is dan op een gemiddelde foto. Zal je vast op zijn gevallen aan de foto's van je grote concurrent ;)
Wil je veel zoom? Ga dan voor de Sony. Nadeel: minder bokeh, slechter in het donker, geen lenswissel mogelijk. Let wel: hoe vaak ga je nu werkelijk een vliegtuig of de maan op de foto zetten? Over het algemeen zijn de meeste foto's op groothoekstand tot medium telefoto, dat extreme inzoomen van 30x klinkt leuk maar gebruik je vaak alleen maar in specifieke situaties (safari bijvoorbeeld).

Mocht je de kwaliteit van je review-foto's op willen schroeven, kijk dan ook eens naar een achtergrondsysteempje (kan al zo simpel zijn als een zwarte reflecterende tegel) en verlichting (flits, LED-panelen, reflector o.i.d.). Daarmee boek je voor een paar tientjes vaak aanzienlijke winst in kwaliteit!

[ Voor 22% gewijzigd door tobiasvs op 29-06-2018 15:33 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
tobiasvs schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:29:
Tja, een alleskunner is vaak matig over de gehele lijn. Foto-apparatuur is vrijwel altijd een kwestie van concessies :)

Wil je (enigszins) wazige achtergronden? Ga dan voor de Canon. Nadeel: minder zoom, groter formaat, geen viewfinder. Een beetje bokeh maakt bij reviews echter wel veel verschil, aangezien de focus op één onderwerp m.i. in dat geval wel belangrijker is dan op een gemiddelde foto. Zal je vast op zijn gevallen aan de foto's van je grote concurrent ;)
Wil je veel zoom? Ga dan voor de Sony. Nadeel: minder bokeh, slechter in het donker, geen lenswissel mogelijk. Let wel: hoe vaak ga je nu werkelijk een vliegtuig of de maan op de foto zetten? Over het algemeen zijn de meeste foto's op groothoekstand tot medium telefoto, dat extreme inzoomen van 30x klinkt leuk maar gebruik je vaak alleen maar in specifieke situaties (safari bijvoorbeeld).

Mocht je de kwaliteit van je review-foto's op willen schroeven, kijk dan ook eens naar een achtergrondsysteempje (kan al zo simpel zijn als een zwarte reflecterende tegel) en verlichting (flits, LED-panelen, reflector o.i.d.). Daarmee boek je voor een paar tientjes vaak aanzienlijke winst in kwaliteit!
Bedankt voor je reactie. Ik had eerder al een reactie geschreven maar waarschijnlijk niet op verzenden gedrukt: geweldig. 7(8)7

Inderdaad zullen de wazige achtergronden (bokeh) wel belangrijk zijn om de aandacht naar het product te trekken. Ik heb van mijn vriendin twee weken geleden een portable fotostudio gehad van 60x60x60. Het resultaat vond ik niet echt heel erg denderend met mijn OnePlus 6, waarvan dit de beste was van alle foto's die ik had geschoten: https://1drv.ms/u/s!AsGspB-SvL5VgZIfqPos9Jm8vpNpGQ

Het is dus gewoon echt tijd om over te stappen op een wat betere camera. Nu hebben ze beiden al een grotere sensor maar heb ik het idee dat de Canon mij meer kwaliteit biedt voor mijn geld maar de Sony meer mogelijkheden. Ik heb ondertussen de Canon besteld omdat dat mij de grootste upgrade lijkt vergeleken met de OP6. Ik kan daarbij altijd nog een duurdere lens kopen voor de Canon

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 29-06-2018 20:10 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!