• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 10:34

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Ik heb mijzelf onlangs een 2e hands Corsair K90 aangeschaft, en na wat gepruts heb ik wat vragen:

Op het moment registreert hij toetsaanslagen zeer slecht op mijn laptop, eerst was dit prima, ook voor het installeren van de driver. Echter ben ik toen aan de slag gegaan met het assignen van Macro's, en nu heb ik iets veranderd waardoor er zeer weinig toetsaanslagen geregistreerd worden, het lijkt wel alsof er dan van alles geblokkeerd wordt? Weet iemand hoe ik dit kan resetten want dit is onwerkbaar...

Als dit opgelost is zou ik graag 1 van de macro's aanwijzen als linkermuisknop, Echter heb ik nog niet uitgevonden hoe dit moet, aangezien de Corsair software uit het drop-downmenu mij niet die optie geeft

uiteraard heb ik het toetsenbord ook even geprobeerd op een andere PC (in dit geval Linux), echter doet hij daar nu hetzelfde, aangezien het profiel op de K90 is opgeslagen, een nieuw profiel aanmaken en de oude verwijderen verhelpt het probleem helaas niet. is er een hard reset mogelijkheid?

[Voor 17% gewijzigd door NLBUURMAN op 29-06-2018 12:48]

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Weet iemand iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-06 11:03
Zijn het specifieke toetsen die niet registreren?
Als het willekeurig is lijkt het me niet dat het te maken heeft met je keybinds, eerder aan de fysieke staat van het toetsenbord.

Overigens, bij het verwijderen en vervolgens aanmaken van een nieuw profiel, zijn je macro's dan wel weg? Dan gaat dat in ieder geval goed.

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
danoontjeh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:53:
Zijn het specifieke toetsen die niet registreren?
Als het willekeurig is lijkt het me niet dat het te maken heeft met je keybinds, eerder aan de fysieke staat van het toetsenbord.

Overigens, bij het verwijderen en vervolgens aanmaken van een nieuw profiel, zijn je macro's dan wel weg? Dan gaat dat in ieder geval goed.
macro's zijn weg na aanmaken van nieuwe profiel. Echter tot het prutsen met die drivers en macro's ging het goed.
zit er ergens een hardwarematige resetknop op zo'n toetsenbord? kon het zo snel niet vinden op google (of de achterkant van het toetsenbord)

edit:
inmiddels de K90 compleet alles er af gehaald, hij werkt prima (op de macro's, mediabuttons en verlichting na) als de driver nog niet geinstalleerd is. zodra de driver geinstalleerd is en een reboot plaatsvindt is het echter uit met de pret; de macro's werken, de verlichting gaat aan en de mediaknoppen werken. Dat is natuurlijk fantastisch, maar de key registration faalt dan behoorlijk
danoontjeh schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:03:
Volgens mij is er verder niks te resetten aan het toetsenbord zelf, of in ieder geval niet door de gebruiker. Al geprobeerd de drivers en software opnieuw te installeren?
net een edit gedaan; dus ja

[Voor 46% gewijzigd door NLBUURMAN op 05-07-2018 09:04]

• danoontjeh
Volgens mij is er verder niks te resetten aan het toetsenbord zelf, of in ieder geval niet door de gebruiker. Al geprobeerd de drivers en software opnieuw te installeren?

edit:
edit:
inmiddels de K90 compleet alles er af gehaald, hij werkt prima (op de macro's, mediabuttons en verlichting na) als de driver nog niet geinstalleerd is. zodra de driver geinstalleerd is en een reboot plaatsvindt is het echter uit met de pret; de macro's werken, de verlichting gaat aan en de mediaknoppen werken. Dat is natuurlijk fantastisch, maar de key registration faalt dan behoorlijk
Vreemd, geen idee eigenlijk wat je nog zou kunnen proberen..
Ik vond net met google nog dit draadje. Bepaalde instellingen zouden nog een fix kunnen zijn, of anders zou het een gevalletje defect keyboard zijn :-(

[Voor 67% gewijzigd door danoontjeh op 05-07-2018 09:13]

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
danoontjeh schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:03:

edit:

[...]

Vreemd, geen idee eigenlijk wat je nog zou kunnen proberen..
Ik vond net met google nog dit draadje. Bepaalde instellingen zouden nog een fix kunnen zijn, of anders zou het een gevalletje defect keyboard zijn :-(
bedankt! Ik vind het echter vreemd dat het keyboard namelijk gewoon wel werkt als ik de drivers niet installeer. Dan kan ik er op los rammen en registreert hij alle strokes. Het enige probleem is dan dat de backlight en de media/macro's niet werken

• danoontjeh
NLBUURMAN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:24:
[...]
bedankt! Ik vind het echter vreemd dat het keyboard namelijk gewoon wel werkt als ik de drivers niet installeer. Dan kan ik er op los rammen en registreert hij alle strokes. Het enige probleem is dan dat de backlight en de media/macro's niet werken
Inderdaad vreemd, dit zou je laten denken dat het alsnog een software probleem is, buiten de driver om, in je OS dus. Je zou nog systeemherstel kunnen proberen naar een herstelpunt van voor dat je het toetsenbord had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

danoontjeh schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:45:
[...]

Inderdaad vreemd, dit zou je laten denken dat het alsnog een software probleem is, buiten de driver om, in je OS dus. Je zou nog systeemherstel kunnen proberen naar een herstelpunt van voor dat je het toetsenbord had.
Werkt een willekeurig ander toetsenbord wel goed?

Zo nee zou het inderdaad een OS issue kunnen zijn. Maar dit klinkt toch echt als een driver/macro-issue, dan zou een ander toetsenbord wel prima werken. In dat geval is het bovenal een kwestie van andere driverversies vinden en uitproberen. Of als dat niet lukt die toeters en bellen laten voor wat ze zijn en gewoon genieten van de betere mechaniek van het toetsenbord zonder lichtjes en foefjes.
Dit typ ik overigens op mechanisch toetsenbord uit 1991, werkt ook onder Win10 prima - maar geen macro of backlight in zicht :z

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 01:39:
[...]

Werkt een willekeurig ander toetsenbord wel goed?

Zo nee zou het inderdaad een OS issue kunnen zijn. Maar dit klinkt toch echt als een driver/macro-issue, dan zou een ander toetsenbord wel prima werken. In dat geval is het bovenal een kwestie van andere driverversies vinden en uitproberen. Of als dat niet lukt die toeters en bellen laten voor wat ze zijn en gewoon genieten van de betere mechaniek van het toetsenbord zonder lichtjes en foefjes.
Dit typ ik overigens op mechanisch toetsenbord uit 1991, werkt ook onder Win10 prima - maar geen macro of backlight in zicht :z
zowel het onboard toetsenbord van mijn laptop, een willekeurig HP plankje, een cheapass Logitech draadloos toetsenbordje (MK260) als mijn G510 werken prima op de docking station als op de laptop zelf. ook de 510 en het draadloze Logitech bordje werken prima op mijn main PC.

Ook heb ik al geprobeerd het toetsenbord direct op de laptop aan te sluiten, het mocht niet baten.
het genieten van de mechaniekjes doe ik sowieso; echter merk ik dat ik vooral de mediatoetsen mis :P die zitten namelijk ook op de MK260. de verlichting kan me weinig schelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
danoontjeh schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:45:
[...]

Het rare is dat dit ook het geval is als er een Linux PC aan hangt, of een andere Windows PC dan mijn laptop...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Geen firmware update beschikbaar?

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Kwam dit tegen op google:

You can reset the keyboard by unplugging the USB connections, holding ESC, and plugging the USB's back in while holding the ESC key. After about 5 seconds, release ESC, and the keyboard should blink and reset.

Is voor een K70 maar misschien werkt deze ook op de K90. Misschien verhelpt dit de problemen.

Geen informatie beschikbaar

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee